מניות הפיננסים הובילו את בורסות אירופה סגירה חיובית

הדיווח שהקפיץ את מניות הפיננסים: ממשלת איטליה עשויה לספק לבנק הוותיק מונטי דה פסקי חבילת חילוץ בהיקף 2 מיליארד אירו ■ כלכלת אוסטרליה צמחה בקצב שנתי של 1.8%, מתחת לתחזיות בשוק

שירות גלובס 07.12.2016

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים של בהובלת הסקטור הפיננסי, זאת על רקע הדיווח שממשלת איטליה עשויה לספק לבנק הוותיק מונטי דה פסקי חבילת חילוץ בהיקף 2 מיליארד אירו. הבורסות באסיה ננעלו במגמה דומה בהמשך לעליות שערים שנרשמו אמש במדדי וול סטריט. כעת מאותתים החוזים בארה"ב על פתיחה מסחר חיובית.

 

מניות הפיננסים והבנקאות המשיכו לבלוט במסחר במרבית שוקי העולם. זאת על רקע הצפי להעלאת ריבית בארה"ב בפגישה הקרובה בנוסף לספקולציות שעלו לאחרונה לגבי האפשרות שהבנק המרכזי האירופי דווקא יצמצם את ההקלות המוניטריות.

עם זאת, הטריגר שהקפיץ אתמול את מניות הבנקים באירופה וארה"ב היה כאמור הדיווח לפיו ממשלת איטליה קרוסה לספק חבילת חילוץ בהיקף של 2 מיליארד אירו לבנק הקורס מונטי דה פסקי (סימול: BMPS), הבנק הוותיק בעולם שנושא על גבו שיעור גבוה מאוד של הלוואות "רעות". (non-performing loansׂׂ). זאת, חרף חוסר הוודאות הפוליטי-כלכלי שנוצר באיטליה לאחר משאל העם, בעקבותיו התפטר ראש הממשלה מתאו רנצי. 

מניית קרדיט סוויס  עלתה בחדות לאחר שהבנק השוווייצי פרסם הבוקר אזהרת רווח לצד צעדי התייעלות אשר אמורים לחסוך לבנק יותר ממיליארד פרנק בעלויות, כך דווח היום ברויטרס.

באוסטרליה פורסם היום כי התמ"ג התכווץ בשיעור של 0.5% ברבעון השלישי ובמונחים שנתיים טיפס ב-1.8%, מתחת לצפי בשוק שעמד על קצב צמיחה שנתי של 2.5%. אתמול, נזכיר, הבנק המרכזי האוסטרלי החליט להותיר את הריבית על כנה.

כאמור, מניות הפיננסים ביבשת בולטות לחיוב. מד הטופיקס היפני שעוקב אחר מניות בנקים מטפס בכ-1.8% בהובלת מניית Sumitomo Mitsui Financial ו- Mitsubishi UFJ Financial. באוסטרליה מרכזות עניין Westpac Banking ו- Commonwealth Bank of Australia.

 
הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.