מי חגגו את הצד הכי יפה של יחסי ישראל-איטליה?

וגם: רונן מטמון עוזב את אקסלנס גמל, ורשת איקאה חונכת חנות בבירת הנגב

מריה טלו, מנזטי, קליין, בנווניו, וגווידו / צילום: טל צ'יקרול מריה טלו, מנזטי, קליין, בנווניו, וגווידו / צילום: טל צ'יקרול
שירי דוברעומרי כהן | עמירם ברקת 06.12.2016

רונן מטמון עוזב את אקסלנס גמל

ברקע לפרישה: מיזוג החברה לתוך פעילות החיסכון של הפניקס

רונן מטמון, מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס גמל, עוזב את תפקידו לקראת מיזוג החברה אל תוך פעילות החיסכון לטווח ארוך של החברה האם, הפניקס.

מטמון יישאר בתפקידו עד ל-31 במאי ולאחר מכן ייבחן הצעות חדשות לתפקידי ניהול בשוק ההון, וכן אפשרות לשיתופי-פעולה עם אקסלנס בתחומים של קרנות גידור, קרנות השקעה ופמילי אופיס.

מטמון מונה למנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס גמל בינואר 2010, ופעל להרחבת מחלקת ההשקעות בחברה. תחת ניהולו רשמו קרנות ההשתלמות תשואה מצטברת של כ-46% ודורגו במקום השלישי הכללי בתעשייה. גם בשלוש השנים האחרונות לבדן דורגו הקופות והקרנות של אקסלנס בשלישייה הפותחת עם תשואה מצטברת של כ-12% בשלישייה.

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של אקסלנס ישתלבו בחודשים הקרובים במערך החיסכון לטווח ארוך של הפניקס, עליו אמון מנהל ההשקעות הראשי, רועי יקיר.

מטמון כתב היום (ג') למנהליו ולעובדיו כי "לאחר 7 שנים מוצלחות כמנהל השקעות ראשי באקסלנס גמל, הודעתי על כוונתי לסיים את תפקידי. אני גאה בעשייה של מחלקת ההשקעות בתקופה זו ומשיתוף-הפעולה המוצלח שהיה עם יחידות הבית השונות; אני פורש עם הרגשת סיפוק גדולה ומודה לכל עובדי ועובדות מחלקת ההשקעות על ההישגים המצוינים, העבודה הפורייה ושיתוף-הפעולה". 

רונן מטמון /  צילום: עודד קרני
 רונן מטמון / צילום: עודד קרני

יש פתרון לטרור

הדרך הקלה והזולה הוצגה על-ידי ישראלים בברלין

קצינים בכירים בצבאות אירופה, לצד ראשי התעשיות הביטחוניות ואנשי עסקים ישראלים, השתתפו בוועידת הביטחון של ברלין שנערכה בשבוע שעבר.

באלופים במיל' המשתתפים אפשר היה לזהות את מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו; ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא; ומפקד חיל הים לשעבר, ידידיה יערי. השלושה משמשים כיום בתפקידים בכירים בחברות ביטחוניות.

על-פי הנתונים שהוצגו בכנס, המערב משקיע 2.5 מיליארד דולר במלחמה בטרור. בעבר פעלו עורכי הדין מרדכי ציבין ואורי יבלונקה להעמדה לדין של פעילי טרור בבית הדין בהאג ובבלגיה. עו"ד ציבין, שהשתתף בכנס, הציע למשתתפים דרך נוספת, בלתי מזוינת וזולה יותר, להלחם בטרור.

בדברים שנשא בפאנל הישראלי (שאורגן על-ידי הארי רייצ'יק בעלי חברת Interconsult 2003) קרא ציבין למערכות המשפט באירופה לקחת חלק פעיל במאבק בטרור. הוא הדגיש כי סמכויות שיפוט אוניברסליות מאפשרות להגיש תביעות נגד כל בכירי הטרור האיסלמי הרדיקלי בבתי משפט אירופיים אולם מערכות המשפט נמנעו עד כה מלממש את סמכותן החוקית ולפעול.

ציבין ובן אליהו / צילום: פרטי
 ציבין ובן אליהו / צילום: פרטי

דרום 1 - מרהטים את המדבר

או: בשורה חדשה בבירת הנגב

בשורה חדשה בבירת הנגב. אתמול (ב') התקיים טקס הנחת אבן-פינה לחנות איקאה הבאר-שבעית, בנוכחותם של רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע; מתיו ברונפמן ושולם פישר, הבעלים של איקאה ישראל; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל; צחי נחמיאס, הבעלים של מגה אור החזקות בע"מ; נציגים של איקאה השבדית ואחרים.

ואם כבר בבירת הנגב עסקינן, לכבוד המאורע ולשם האווירה, הובאו לטקס שני גמלים. האורחים השבדים התרשמו במיוחד ואף התנסו לראשונה בחייהם ברכיבה על גמל בלב מדבר.

החנות החדשה תיפתח, כך על-פי התכנון, בפברואר 2018.

לדברי פישר, המעמד מהווה צעד נוסף בפריסה הארצית של איקאה ישראל שתמשיך, ב"ה, להקמתה של חנות בירושלים בשנת 2019.

שולם פישר, מתיו ברונפמן, רוביק דנילוביץ', שוקי  קובלנץ /  צילומים: שלאגר מדיה
 שולם פישר, מתיו ברונפמן, רוביק דנילוביץ', שוקי קובלנץ / צילומים: שלאגר מדיה

דרום 2 - טיסה נעימה

או: הטובים לטייס

אתמול בשעת בוקר מוקדמת נצפה גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, מסתודד בשדה התעופה שדה דב עם השחקנים עדי הימלבלוי וגל אמיתי שהיו בדרכם לאילת עם קאסט המחזמר "בת הים הקטנה".

סתיו, שעשה גם הוא את דרכו לעיר כדי לבחון את התקדמות המוקד החדש של ישראייר, שהוקם ביוזמה משותפת שלו, של מאיר יצחק הלוי, ראש העירייה, ושל אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר - גילה כבר על הקרקע כי הימלבלוי סובלת מחרדת טיסה. מיד הוא דאג שהיא תזכה לליווי צמוד ותטוס בקוקפיט.

גל אמיתי, גיל סתיו,  עדי הימלבלוי / צילום: ניר סטולו
 גל אמיתי, גיל סתיו, עדי הימלבלוי / צילום: ניר סטולו

לא רק שינוי קוסמטי

מי חגגו את הצד הכי יפה של יחסי ישראל-איטליה?

נציבות הסחר האיטלקית ערכה אמש בחלל "הקומה הרביעית" בתל-אביב כנס שכולו בסימן חיזוק קשרי המסחר בין איטליה לישראל, תוך מתן דגש לתערוכת הקוסטמטיקה Cosmoprof, שתתקיים במארס בבולוניה.

האורחים: אנשי ונשות עסקים, יצרנים ויבואנים מקומיים בתחום - חיים זר, מנכ"ל ג'יג'י מעבדות קוסמטיקה; הפלסטיקאי ד"ר דב קליין; עתליה שמלצר, נשיאת קבוצת שלמה סיקסט, ובתה עופרה שמלצר; ואיש העסקים מאיר דיין.

עוד בלטו בנוכחותם: מסימיליאנו גווידו, ראש נציבות הסחר האיטלקית בישראל, שדיבר על חיזוק הקשר הישראלי-איטלקי; אנתוניה בנווניו, נציגת Cosmoprof; ג'יאני מנזטי, היועץ ליחסים בינלאומיים בתחום הקוסמטיקה באיטליה ובעלי חברת פרמן ספא; ופרנצ'סקו מריה טלו, שגריר איטליה בישראל.

האחרון, לא יכול היה שלא להתייחס למשאל העם האחרון במדינתו, במסגרתו הוחלט שלא ייושמו הרפורמות החוקתיות, ובעקבותיו ראש הממשלה, מתיאו רנצי, התפטר. לדברי טלו הטלטלה הפוליטית היא דווקא הזדמנות גדולה ליחסי המסחר בין ישראל לבין איטליה.

מריה טלו, מנזטי, קליין, בנווניו, וגווידו / צילום: טל צ'יקרול
 מריה טלו, מנזטי, קליין, בנווניו, וגווידו / צילום: טל צ'יקרול

לא רק דיבורים

מי היא אשת החיל שהוקדש לה שיר בערב מוזיקה חסידית?

במוצ"ש התכנסו באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל-אביב, כמה מבכירי המשק, רובם מהמגזר הדתי לאומי, באירוע של הדסה אינטרנשיונל ישראל, לקראת הקמתו של מרכז שיקום חדש בהדסה הר הצופים.

בתפריט האמנותי: כוכבי המוזיקה החסידית אברהם פריד וישי ריבו, בהופעה שהופקה במיוחד לקראת ערב זה. השניים הקדישו לדליה איציק, יו"רית הכנסת לשעבר ויו"רית ארגון הדסה אינטרנשיונל ישראל בהווה, את השיר "אשת חיל". יואב גלנט, שר השיכון והבינוי, פתח את דבריו בהבעת תנחומים למשפחת חברו רן פקר, שנפטר שעות ספורות קודם לכן.

במתרגשים בקהל: אברהם (נובו) נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה ישראל, ואשתו גילי; אנשי העסקים אבי שנור; שאול ביטרמן ואשתו יפית; אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ; חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק איגוד לשעבר ואשתו פזית; חני הורביץ, בעלת קבוצת הורביץ גרופ נדל"ן; ישי פרנקל, סגן נשיא אינטל העולמית; צביקה ברוט, האסטרטג של דונלד טראמפ בישראל; אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה; בני טייטלבאום, מגיש התוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב'; ואחרים.

ברוט ונובוגרוצקי /  צילום: אבי חיון
 ברוט ונובוגרוצקי / צילום: אבי חיון

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איקאהאיתן בן אליהואקסלנסישראייר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.