נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טבע ירדה ב-5.5%

טראמפ מתח ביקורת על בואינג לאור עלותו המאמירה של מטוס "איירפורס 1" ■ זעזוע בענקית התרופות טבע: מנכ"ל החטיבה הגנרית סיגורדור אולפסון התפטר מתפקידו

הלל קורן 06.12.2016

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים. בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית, בדומה למגמה בה נסגרו שוקי אסיה מוקדם יותר היום.

 

 

בשווקים הפיננסיים מתעלמים לעת עתה מכישלונו של ראש הממשלה האיטלקי המתפטר, מתאו רנצי, להעביר שורת רפורמות במשאל עם. הסכנה ברורה: אפשרות ריאלית לעליית כוחם של הלאומנים, המבקשים כי איטליה תצא מהאיחוד האירופי.

בינתיים, על פי דיווח ב"רויטרס", הממשל המקומי מבקש לגבש שורת צעדים על מנת לסייע לבנק Banca Monte dei Paschi di Siena, במה שעשוי להצית מחדש משבר חובות של בנקים במדינה.

לוח המאקרו דליל היום, עם פרסום מרכזי אחד: הזמנות המפעלים לחודש אוקטובר. אלו רשמו עלייה של 2.7%, גבוהה במעט מהצפי שחזה עלייה של 2.5%.

מה שהיה שוב לא יהיה: איך טראמפ ישפיע על שוק האג"ח?

 

הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, העלה היום לחשבון הטוויטר שלו ציוץ המבקר את חברת בואינג  (191.95 ,‎+2.37%‏) בשל עלותו הגבוהה של מטוס ה"איירפורס 1" שמיוצר על ידי החברה. לפי טראמפ, עלותו של המטוס האמירה לכ-4 מיליארד דולר, והוא קרא לביטול העסקה.

האיחוד האירופי העניק את האישור הרגולטורי לעסקת רכישת לינקדאין ע"י ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  (421.43 ,‎-0.05%‏) , בסכום של כ-26 מיליארד דולר. האישור ניתן לאחר שסוגיות הגבלים עסקיים שונות נענו בפתרונות מצד מיקרוסופט, שהציגה בפני האיחוד מנגנוני בלמים ואיזונים שונים. 

טלטלה בטבע  (14.43 ,‎+2.05%‏) : מנכ"ל החטיבה הגנרית של החברה סיגורדור אולפסון התפטר מתפקידו וזאת 4 חודשים בלבד לאחר השלמת עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, מהלך אותו הוא יזם והוביל. טבע הודיעה כי דיפנקר בהאטצ'רג'י יחליף את אולפסון בתפקידו.

מנכ"ל אפל  (173.31 ,‎+2.12%‏) אמר ל"רויטרס" כי מכירות השעונים החכמים שלה הגיעו לשיא במהלך שבוע הקניות הראשון של עונת החגים.

ההמלצה על מניית נייקי  (94.13 ,‎+1.67%‏) הורדה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" על ידי Cowen, תוך הערכה כי החברה עתידה להמשיך ולאבד נתחי שוק לאדידס ולאנדר ארמור.

נוירודרם , שפיתחה שיטה חדשה להולכת תרופות וממוקדת היום בפיתוח תרופות לפרקינסון, זינקה אתמול בחדות לאחר שהודיעה כי בעקבות פגישה חיובית עם ה-FDA היא החליטה לקצר משמעותית את תוכנית הניסויים הקליניים שלה. החברה לא פרסמה את סדר הגודל המדויק של השינוי, אולם על פי הנתונים שמסרה, ייתכן והיא תוכל להשלים את הניסויים שלה ולקבל אישור למוצריה, תוך פחות משנה ובהשקעה של כמה מיליוני דולרים נוספים בלבד.

אורבוטק  הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול כי חברת BOE Technology, יצרנית סינית מובילה בתחום הצגים השטוחים, בחרה בפתרונות הבדיקה והמדידה שלה עבור מפעל הייצור שלה ב-Hefei בסין. העסקה, שהיקפה הכולל נאמד בכ-61 מיליון דולר, היא הגדולה ביותר של החברה בסין עד היום.

עונת הדוחות הרבעוניים לקראת סיכום, ולפני הפתיחה דיווחה, בין היתר, טול ברדרס  (127.42 ,‎+1.22%‏) . לאחר הנעילה צפויים הדוחות של Oxford Industries, Analogic ו-Aerovironment.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.