נערכים למתקפת סייבר: פיקוח מחמיר על הבנקים בארה"ב

רשויות הפיקוח בארה"ב חשפו תוכנית ראשונית לחיזוק יכולתם של הבנקים הגדולים במדינה לשרוד מתקפת סייבר חמורה ■ המהלך נועד להגן על המערכת הפיננסית האמריקאית במקרה של כשל טכנולוגי

וול סטריט ג'ורנל 20.10.2016

רשויות הפיקוח בארה"ב חשפו אתמול (ד') תוכנית ראשונית לחיזוק יכולתם של הבנקים הגדולים במדינה לשרוד מתקפת סייבר חמורה. מהלך זה נועד להגן על המערכת הפיננסית האמריקאית במקרה של כשל טכנולוגי.

התוכנית, שאותה פרסמו במשותף הבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב), התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בנקאיים (FDIC) ומשרד המפקח על המטבע (OCC), תהדק את הפיקוח של גופים פדרליים על בנקים אמריקאים וזרים גדולים - שכל אחד מהם מנהל נכסים בשווי 50 מיליארד דולר או יותר - הפועלים בארה"ב. כמו כן תתמודד תוכנית זו עם איומים על אבטחת מערכות המחשבים.

"זה מרשים כשחושבים שבמהלך דור אחד בלבד עברנו ממצב שבו למוסדות לא הייתה שום תלות בטכנולוגיית המידע למה שנראה כמו תלות מוחלטת בטכנולוגיית המידע", אמר ריצ'רד קורדריי, ראש הלשכה להגנת הצרכן במגזר השירותים הפיננסיים וחבר במועצת המנהלים של FDIC. דבריו נאמרו במהלך פגישה שנערכה כדי לדון בתוכנית המוצעת.

על בסיס טיוטת התוכנית, תאכוף התוכנית את המגבלות המחמירות ביותר על חברות בעלות פוטנציאל ליצור את הסיכון הגדול ביותר על המערכת הפיננסית. חברות אלה יצטרכו להוכיח שביכולתן לשקם ולהפעיל מחדש את פעילויות הליבה שלהן תוך שעתיים מהתרחשותה של מתקפת סייבר או כשל טכנולוגיית מידע משמעותי. התקנות החדשות יחולו גם על חברות שירותים פיננסיים שאינן בנקים, ושנחשבות לבעלות פוטנציאל סיכון מערכתי על-פי שיקול-דעתו של צוות רגולטורים בראשות שר האוצר ג'ייקוב לו.

רשויות הפיקוח מתמודדות עם בעיית ההגנה על חברות שירותים פיננסיים מפני פשעי הסייבר הגוברים, וזאת בעקבות שורת מתקפות שעלו לתעשיית השירותים הפיננסיים מיליארדי דולרים וזעזעו את אמון הצרכנים האמריקאים.

בפברואר בוצעה פריצה שבמסגרתה נגנבו 81 מיליון דולר מהבנק המרכזי של בנגלדש. ב-2014 בוצעה פריצה למערכת המחשבים של ג'יי. פי. מורגן צ'ייס שסיכנה מידע על מיליוני לקוחות. שתי פריצות אלה המריצו את רשויות הפיקוח והחברות לחזק את אמצעי ההגנה.

טיוטת התוכנית נועדה "להגביר את החוסן התפעולי של החברות ולצמצם את השפעתו של אירוע סייבר, שבו תהיה מעורבת אחת היישויות הללו, על המערכת הפיננסית", לדברי יו"ר FDIC, מרטין גרונברג, בפגישת מועצת המנהלים.

 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנקים בארה"בפדרל ריזרבתאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC)אבטחת מידעסייבר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.