אשת טורס תפצה נוסע ב-4,500 שקל כי המלון שהזמין הוחלף

כך קבע ביהמ"ש לתביעות קטנות ■ המלון בסיציליה שבו תכנן התובע לבלות את חופשתו ולהציע במהלכה נישואים לבת זוגו הוחלף למלון אחר, שלטענת התובע היה מאכזב ורחוק ממה שציפה לקבל

סיציליה / צילום: shutterstock סיציליה / צילום: shutterstock
מיכל רז-חיימוביץ' 19.10.2016

בית המלון שנכלל בחופשה הוחלף ברגע האחרון למלון מאכזב, והנוסע יפוצה בסכום של 4,500 שקל על-ידי אשת טורס, דרכה הזמין את הנופש - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה.

בשנת 2015 רכש התובע באתר גרופון שובר לחופשה זוגית בסיציליה, עבורו הוא שילם סך של 838 יורו. את החופשה הזמין דרך אשת טורס לחודש יוני באותה שנה. אלא שהמלון שבו תכנן להעביר את חופשתו ולהציע במהלכה נישואים לבת זוגו - הוחלף למלון אחר, שלטענת התובע היה רחוק מהמלון בו התכוון להעביר את חופשתם המשותפת.

עניין החלפת המלון נודע לנופשים רק כאשר נחתו בסיציליה, כאשר נציג של אשת טורס שנכח במקום הסביר כי במלון אותו הזמינו התפוסה מלאה, ולכן הם יועברו למלון אחר, שלגרסת התובע נראה "כמו אכסניה" וכלל לא תאם את התפאורה שתכנן להצעת הנישואים.

אשת טורס טענה להגנתה כי אכן הנופש אמור היה להתקיים במלון Borromeo, אלא שרק ברגע האחרון, בשעה שהנופשים היו עוד בטיסה, הודיע המלון לספק בחו"ל כי התפוסה בו מלאה, וכי הוא נאלץ להעביר את התובע ואת בת זוגו "למלון אחר באותה הרמה, כפי שהספק מחויב לנתבעת".

עוד טענה הנתבעת כי המלון החלופי "נחשב כזה שרמת התיירות שלו טובה יותר, נמצא במרכז תיירותי ומדורג גבוה יותר באתרי התיירות המובילים", וכי על אף שמדובר היה בחופשה שנרכשה באמצעות שובר של אתר גרופון, אשר לא כלל במחירו את ההעברות משדה התעופה למלון ובחזרה - סופק השירות הזה על חשבונה.

בית המשפט קבע כי אשת טורס לא עשתה ככל שביכולתה כדי להפחית מעוגמת-הנפש של בני בזוג. "השניים נאלצו לבלות את אחת החופשות המשמעותיות בחייהם במקום שלא אליו הם כיוונו ולא בו השקיע התובע ממיטב כספו. התצלומים שצורפו לכתב התביעה מלמדים על פער גדול בין תנאי המלון שהוזמן לבין זה בו שהו התובע ובת זוגו לבסוף".

לפיכך, בית המשפט פסק לתובע פיצוי של 4,500 שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אשת טורסבתי מלוןחופשהפיצוייםתביעות קטנות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.