המנזר לשעבר שמציע את הנאות החיים למתאכסנים בו

בניגוד לבתי ההארחה במנזרים בארץ הקודש הדוגלים בפשטות, מלון fourviere בליון, שהוקם על שרידי מנזר בעיר, מצליח לשלב בין היסטוריה וחדשנות מפנקת עם שיק צרפתי

מלון  fourviere ליון / צילום: ספיר פרץ זילברמן מלון fourviere ליון / צילום: ספיר פרץ זילברמן

זה נראה ומריח כמו עוד שוק אוכל מקורה אירופאי. אולם ברזולוציה חוקרת, נראה שה-les halles paul bocuse - שוק האוכל המקורה היחידי בעיר ליון שבצרפת על שמו של paul bocuse, אפיפיור הגסטרונומיה הליונית - מזמן מאכלים ברי השגה אך ורק בו. כזו היא למשל ה-tarte aux pralines: עוגיית ג'מבו שנראית כמו פיצה בלי גבינה ובלי תוספות. רק עם רוטב עגבניות - בסיס חמאתי עם קרמל אדמדם מעל שאי אפשר להפסיק ליישר. ב-58 דוכני האוכל בשוק אפשר למצוא גם שפע של גבינות מקומיות; מאכל מקומי שנקרא "סופלה קאט פיש" ונראה כמו סוג של קובה חיוורת; מבחר נקניקי חזיר תלויים או פרוסים; מגוון פירות ים; וכמובן רגלי צפרדעים מבעבעות בסירים גדולים.

ואחרי כל הגרגרנות והאובר-נהנתנות הזו, בלובי של מלון fourviere שבעיר אפשר להתוודות בתא וידוי. תא אמיתי, כזה עם צוהר המפריד בין תאו של הכומר (שכרגע מאכלס אותו קקטוס) לזה של החוטא המיוסר. התא, כמו גם הלובי כולו שהשתמר כבית תפילה מרשים עם הרבה פסיפסים מוזהבים של ישו ומאמיניו ובכלל המבנה של המלון - הם שרידים למנזר שהיה שם פעם. הוא נבנה בשנת 1854 ונמצא במרחק הליכה קצר מאמפיתאטרון רומי עתיק (שהתגלה בחפירות ארכיאולוגיות בשנת 1933) ומהבזיליקה נוטרדם דה פורבייה המרשימה - שתי אטרקציות תיירותיות פופולריות כיום בליון.

לובי מלון  fourviere ליון. להרגיש במנזר / צילום: ספיר פרץ זילברמן
 לובי מלון fourviere ליון. להרגיש במנזר / צילום: ספיר פרץ זילברמן

אלא שבניגוד למנזרים בארץ הקודש, המציעים בתי הארחה סגפניים בלי ג'קוזי, בלי ספא ובלי טלוויזיה בחדר - מלון fourviere בליון מצליח לשלב בין היסטוריה ומודרניזציה נוטפת שיק צרפתי עדכני. במלון שלוש קומות עם 75 חדרים גדולים וסוויטות ענקיות. החדרים כל כך גדולים שאפשר ללכת לאיבוד רק בחדר הרחצה. עוד במלון: ספא, בריכת שחייה קטנה, בר, מסעדה, חדר ישיבות עם נוף לחורשה והרבה שקט ופסטורליה.

ולא רק עבודת השימור והעיצוב, הופכים את המלון למה שהוא. קברניטי המלון השכילו לבנות סביבו סיפור קונספט המנציח ומוקיר לא רק את ישו הנוצרי, אלא גם את מייסדי ויקירי העיר ליון. איך? על הדלתות של כל אחד ואחד מחדרי האירוח מתנוססת תמונתו של אושיה אחרת וסיפורה מופיע מצידה השני של הדלת. אני זכיתי להתארח בחדר המנציח את (clairville (1811-1879, השחקן ומנהל התיאטרון הראשון של העיר ליון.

מלון  fourviere ליון / צילום: ספיר פרץ זילברמן
 מלון fourviere ליון / צילום: ספיר פרץ זילברמן

המלון מדורג 4 כוכבים, אך נראה ומרגיש כמו מלון 5 כוכבים שמומלץ לדגום אם מתארחים בעיר. וכמה עולה לינה בו? החל מ-124 אירו ללילה לאדם בחדר רגיל ועד 330 אירו ללילה לאדם בסוויטה.

הכותבת היתה אורחת חברת התעופה טרנסביה וחברת atout france, נציגת לשכת התיירות של צרפת בישראל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בתי מלוןחופשהליוןצרפתתיירות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.