הרכב האוטונומי של גוגל נקלע לתאונת דרכים נוספת

לאחר שהמכונית האוטונומית של גוגל הייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה, ולא בפעם הראשונה ■ ב-14 חודשי פעילות של הטכנולוגיה נדרשה התערבות אנושית בכ-350 פעם

מכה נוספת לטכנולוגיית הנסיעה העצמאית, לאחר שהמכונית האוטונומית של גוגל הייתה מעורבת בתאונת דרכים. זו לא התאונה הראשונה בה היא הרכב האוטונומי מעורב.

התאונה התרחשה בקליפורניה, כאשר נהג שעבר באור אדום פגע בג'יפון הלקסוס של גוגל שעבר בצומת באור ירוק, כפי שדווח בטלגרף. לדברי גוגל, האור ברמזור היה ירוק לפחות שש שניות לפני שהמכונית האוטונומית נכנסה לצומת, והנהג לקח את הפיקוד רגע לפני שהמחשב בלם גם הוא את המכונית, כפי שצוין בגופי תקשורת אמריקניים נוספים.

יש לציין כי המכונית של גוגל אמנם נוסעת באופן אוטונומי מלא, אך נהג אנושי נמצא מאחורי ההגה ויכול לקחת את השליטה מהמחשב בכל עת. ככל הנראה זהו דבר חיובי, שכן ב-14 החודשים בהם פועלות המכוניות האוטונומיות, 13 פעמים נדרש הנהג האנושי לקחת פיקוד על מנת למנוע תאונה, 69 פעמים לקח פיקוד הנהג על מנת למנוע מצב מסוכן, ו-272 פעמים נדרשה התערבות הנהג בשל תקלת תוכנה.

התאונה בה הייתה מעורבת הלקסוס של גוגל התרחשה ימים ספורים לאחר שהממשל האמריקאי פרסם רשימה של קווים מנחים, בכל הנוגע לנסיעה של מכוניות אוטונומיות על כבישים ציבוריים. הקווים המנחים מגיעים לאחר ביקורת רבה שהועלתה כנגד טכנולוגיה זו, במיוחד לאחר התאונה הקטלנית בה נהרג נהג מכונית מסוג טסלה, בעת שזו הייתה לכאורה על מצב נהיגה אוטונומי.

עם זאת, מומחי בטיחות אמרו כי ההתערבות של הממשל המקומי הנה הכרחית ומבורכת, אך היא מותירה יותר מדי נקודות פתוחות לפרשנות.


כיום, בנוסף לגוגל, עורכת חברת אובר ניסוי בבחינת מוניות אוטונומיות בפיטסבורג ארצות-הברית, לצד חברת נוטונומי, שעורכת ניסוי דומה בסינגפור.
 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גוגלטסלהלקסוסאובררכב אוטונומי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.