הנגבי יכריע אם לדחות להוט את פריסת התשתיות בפריפריה

בדרך לדיל: הוט תספק טלוויזיה על גבי האינטרנט במקומות שבהם לא פרסה תשתיות

צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר
גד פרץ 28.09.2016

הוועדה המייעצת במשרד התקשורת אישרה את דחיית הפריסה האוניברסלית של הוט בשנה - כך פורסם באתר המשרד. ההמלצה תועבר לשר צחי הנגבי, שיידרש להחליט לגביה. 

הדיל שעושה מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, עם הוט מדבר על כך שבתמורה לדחיית הפריסה הוט תחויב להציע שירותי טלוויזיה לכל דורש בפריפריה שבה היא לא פרוסה, על גבי רשת האינטרנט, קרי רשת בזק, ובנוסף היא תחויב בהשקעות בקידום פריסת הסיבים האופטיים לכיוון הבתים, כך שאשכולות הצרכנים ילכו ויקטנו. 

הסיבה לדיל היא פשוטה: הוט צפצפה על הוראות משרד התקשורת שחייבו אותה לפני כשנתיים לפרוס תשתיות ביישובים שבהם היא לא פרוסה. פילבר מאמין שעדיף לא לריב היכן שניתן, וכפועל יוצא מכך מנסה לקדם מדיניות של השקעה בתשתיות, והשילוב בין השניים הוביל לפתרון הזה. 

יש לציין כי למרות שעל פניו נראה שישנה בעייתיות בעסקה, הרי שהיא גם טומנת בחובה הזדמנויות. ראשית, באותם יישובים שהוט לא פרוסה יוכלו הדיירים לקבל את שירותי הטלוויזיה של הוט על גבי האינטרנט באופן מיידי. זה אומר שעשרות יישובים שעד כה יכלו לקבל טלוויזיה רק של yes, יוכלו לקבל שירותי טלוויזיה וטלפוניה מתחרים באופן מיידי. 

בנוסף, בגלל שהוט תספק את שירותי הטלוויזיה שלה על גבי רשת בזק, הלקוחות יוכלו לקבל את השידורים בפחות מ-90 שקל לחודש. 

מנגד הבעיות במהלך רבות ומגוונות. ראשית, הוט הפרה ברגל גסה את חובת הפריסה שלה לאורך שנים, וגם אחרי שמשרד התקשורת הסכים לבנות לה תוכנית השקעות מדורגת, ומבלי להעניש אותה, החברה המשיכה לצפצף על המשרד ולא פרסה באותם יישובים שחויבה. זה אומר רבות על יעילות האכיפה ועל הזלזול בהוראות משרד התקשורת. 

שנית, לגבי תוכנית ההשקעות שהוט מתחייבת לה, הרי שכאן ממש מדובר בבדיחה. הוט ממילא תכננה את מהלך צמצום האשכולות או קיצור העניבה בדרך לבית הלקוח, וזאת כחלק ממדיניותה של כל קבוצת אלטיס, שהוט נמנית עמה, כך שלמעשה הוט לא נותנת בתמורה כלום. להפך - היא מרוויחה פעמיים: א. היא מקבלת הזדמנות מיידית להגיע לאלפי בתי-אב ולהינות מהכנסה נאה מהם; ב. היא תשקיע מה שבכל מקרה תיכננה להשקיע, ללא שום קשר לדיל עם המשרד.

בנוסף, הוט יוצאת מהפרשה ללא קנס ולו סמלי. אך הדבר החמור ביותר - שהוא הלקח מהפרשה - זה שברור עכשיו, יותר מתמיד, שמשתלם לעבור על החוק בשוק התקשורת במדינת ישראל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הוטמשרד התקשורתצחי הנגביתשתיות תקשורתשלמה פילבר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.