נעילה מעורבת באירופה; הדאקס טיפס 1.1%; ירידות בלונדון

ירידות שערים בוול סטריט ■ נתוני מאקרו ביפן: האבטלה ירדה ביולי ב-0.1%, הוצאות משקי הבית ירדו ב-0.5%, המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.2% ביולי, פחות מהצפי ■ מניות האנרגיה בלטו במסחר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 30.08.2016

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. מדד FTSE בבורסת לונדון, שבה לא התקיים מסחר אתמול, ננעל בירידות של 0.25%. לעומתו, מדד הדאקס הגרמני טיפס בכ-1.15% ומדד הקאק הצרפתי טיפס בכ-0.75%. בוול סטריט נרשמות היום ירידות שערים.

 

הספקולציות להעלאת הריבית בארה"ב ומנגד להרחבת התמריצים המוניטריים ביפן התגברו לאחר כנס הבנקאים בג'קסון הול. יו"רית הפד ג'נט ילן וסגנה פישר רמזו כי הבנק המרכזי מוכן להעלות את הריבית וגם אפשרות של שתי העלאות ריבית השנה עדיין על השולחן. לעומת זאת, נגיד הבנק המרכזי היפני אמר כי יש מקום להעמיק את המדיניות המרחיבה שכוללת ריבית שלילית ורכישות אג"ח בהיקף של 85 טריליון ין.

הדולר ממשיך להתחזק באופן מתון מול האירו והין, ככל הנראה בעקבות ההתבטאויות האמורות של ראשי הפדרל ריזרב.

"השווקים מתמחרים סיכוי של קרוב ל-70% להעלאת ריבית בארה"ב בדצמבר ודוח התעסוקה שיפורסם ביום שישי יספק מידע נוסף לגבי האפשרות להעלאת ריבית בספטמבר", מציין סטפן אינס, סוחר בכיר בחברת OANDA.

במחירי הנפט (58.51) נרשמות כעת ירידות של יותר מ-1%, לאחר שגם אמש נרשמו ירידות של יותר מ-1% בשל החשש מעודפי תפוקה.  מדדי מגזר הכרייה האירופי ספגו ירידות משמעותיות, כאשר ענקית הכרייה הבריטית ריו טינטו  נסחרה בירידות חדות.

מניות האנרגיה ירדו באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות שערים על רקע נתוני מאקרו שפורסמו ביפן והמגמה החיובית בוול סטריט אתמול בסיום המסחר.

 

ביפן פורסמו היום מספר נתונים, ביניהם הוצאות משקי הבית שירדו בשיעור שנתי של 0.5%, פחות מהצפי בשוק שעמד על ירידה של 0.9%. שיעור האבטלה במדינה נותר נמוך ביולי והסתכם ברמה של 3%, ירידה של 0.1% לעומת יוני. בנוסף, המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.2% ביולי, פחות מצפי האנליסטים בשוק שעמד על ירידה חדה יותר של 0.9%.

באסיה מניות האנרגיה סיימו בעליות, ביניהן מניות סאנטוס, אינפקס ו-Oil Search.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.