השבוע: משרד התקשורת יחלט לגולן טלקום כ-30 מיליון שקל

זאת, כעונש על פירוק הרשת של גולן ללא היתר ■ למרות החילוט, ארוכה הדרך לתשלום מצידה של גולן

 

 

שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
גד פרץ 28.08.2016

משרד התקשורת צפוי לפרסם השבוע את ההחלטה שמענישה את גולן טלקום בסכום של כ-30 מיליון שקל, בעקבות פירוק הרשת שלה ללא היתר. ההחלטה התקבלה כבר לפני מספר שבועות אלא שבשל החופשות התכופות לא פורסמה ההחלטה והיא כאמור תפורסם בימים הקרובים, כפי שהבטיח המשרד בפני בג"ץ.

הקנס שמוטל על גולן טלקום מחולט מהערבויות שיש בידי משרד התקשורת. המשמעות היא שגולן חייבת בתמורה "למלא" מחדש את הערבויות החסרות. לאור הסיטואציה שבה החברה נמצאת, קרוב לוודאי שגולן תעדיף בשלב הראשון להגיש ערעור על ההחלטה כדי להרוויח זמן, ולנסות למצוא לחברה קונה. מאופן ההתנהלות של גולן קשה לראות את החברה משלימה עכשיו 30 מיליון שקל בערבויות.

כשתפורסם ההחלטה על החילוט יושלם תהליך ארוך ומייגע של ניסיונות למצות עם גולן את הדין על התנהלותה בשוק. החברה לא מכחישה שפירקה את הרשת שלה ללא אישור, ובעבר אף הצהירה שהיא מוכנה לשלם קנס על כך, אך יחד עם זאת, החברה לא העריכה שהקנס יהיה כה גבוה ולא פרופורציונלי לשיטתה ולכן תערער עליו.

ההחלטה לחלט ערבות לגולן באה במקביל לבג"ץ שהגישה חברת פרטנר נגד משרד התקשורת על כך שהוא אינו אוכף את רישיונה של גולן ואינו מעניש אותה על הפרות הרישיון שלה. לעתירה של פרטנר השיבה המדינה שהיא נמצאת באמצע תהליך בדיקה והיא לא מתכוונת לאפשר לגולן לחמוק מעונש במידה ויימצא שהחברה אכן הפרה רישיונה. אי לכך ביקשה המדינה לדחות את העתירה. בג"ץ התנגד למחיקת העתירה אך הסכים להיענות להתחייבות המדינה לפרסם החלטה בעניין החילוט בתוך כחודש, כלומר עד סוף אוגוסט.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
משרד התקשורתפרטנרגולן טלקוםחילוט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.