רומן אברמוביץ' ועודד קובו מתעניינים בגולן טלקום

משרד התקשורת: מעדיפים שגולן תימכר למשקיעים חיצוניים על פני המשך השותפות עם סלקום ■ גולן: "אנו תחת הסכם מול סלקום ולקראת ערעור על החלטת הרגולטורים, לכן אין הדבר רלוונטי"

גד פרץ 26.05.2016

הסאגה של גולן טלקום לא נגמרת, ונדמה כי הפעם משרד התקשורת תורם את חלקו לבלבול בשוק בצורה פעילה. הסיפור פורסם לראשונה ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2.

המשרד הוציא היום (ה') מכתב לגולן טלקום, ובו כתב כי בעקבות פנייה של אנשי עסקים אליו, הטוענים כי הם פנו לגולן וגילו עניין ברכישת החברה, הוא מבקש להבהיר לו כי אופציה זו היא המועדפת על המשרד.

אנשי העסקים שלדברי המשרד מגלים עניין בגולן טלקום הם רומן אברמוביץ' ועודד קובו. לא ברור עד כמה הם רציניים בהצעתם וכמה הם מוכנים לשלם עבור החברה, אבל מה שברור הוא שגולן לא יכולה להתנער מההסכם שלה עם סלקום.

הסכם זה אומר שגולן מחויבת להמשיך את התהליכים מול סלקום או לשלם לה את החוב שהוא חייב לה. כלומר, העובדה שרשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת לא התירו לגולן ולסלקום להתמזג, עדיין לא אומרת שהחברות אינן משוחררות מהתחייבויות האחת כלפי השנייה בשלב זה.

החברות הבהירו כי הן מנהלות משא-ומתן במטרה להמשיך את שיתוף-הפעולה ביניהן בדרך שתהפוך את גולן למפעיל וירטואלי. משרד התקשורת לא מתלהב מהעובדה הזו וגם משרד האוצר לא, אבל מבין כל האפשרויות, אופציה זו היא המועדפת על האוצר.

ההצעה של אברמוביץ' וגולן טורפת את הקלפים לכאורה, ולכן משרד התקשורת מנסה לדחוף לכך שגולן תימכר לגורם חדש, והוא רוצה שגולן תבהיר מה בכוונתה לעשות לגבי הצעת הרכישה. יוצא שהמשרד לוקח חלק פעיל בניסיון להתערב במשא-ומתן בין סלקום לגולן.

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "אנו תחת הסכם מול סלקום ולקראת ערעור על החלטת הרגולטורים, לכן אין הדבר רלוונטי לגולן טלקום".

 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
משרד התקשורתסלקוםעודד קובורומן אברמוביץ'גולן טלקום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.