לפיד: "הארץ" אנטי ציוני, אנטי ישראלי - וכבר לא באמת עיתון

ראש מפלגת "יש עתיד" בפייסבוק: "מי שמציג את חיילינו כרוצחים חסרי אבחנה, משקר ביודעין וגם מתיר את דמם. זהו טקסט מפלצתי של עיתון, שירד מזמן מהפסים"

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
שירות גלובס 14.04.2016

יאיר לפיד, ראש מפלגת "יש עתיד", יצא היום (ה') במתקפה קשה על עיתון "הארץ" וכינה אותו "אנטי ציוני" ו"אנטי ישראלי".

לפיד כתב בפייסבוק: "'הארץ האשים הבוקר את חיילי צה"ל בהרג מכוון וחסר אבחנה של ילדים פלסטינים. 'חיילי צה"ל נקראים להרוג ילדים פלסטינים', נכתב שם, 'הירגו חיילים, הירגו. שום רע לא יאונה לכם אם תרטשו את גופו של נער פלסטיני במנוסתו'. זהו טקסט מפלצתי של עיתון, שירד מזמן מהפסים. בהמשך הדברים הוא מאשים גם אותי בהרג הזה, אבל על כבודי אני מוחל. על כבודם של חיילי צה"ל - ממש לא.

"מי שמציג את חיילינו כרוצחים חסרי אבחנה, משקר ביודעין וגם מתיר את דמם. בכל תולדות המלחמות לא היה צבא שעשה יותר כדי לשמור על מוסר הלחימה וטוהר הנשק, אבל את 'הארץ' זה לא מעניין. מדובר בעלון רווי בשנאה עצמית של השמאל הקיצוני, והמאמר הזה - כמו מאמרים רבים אחרים - הוא דרכו להכשיר את הטרור. לפי ההיגיון שלו, אם יציג את חיילי צה"ל כרוצחים, יוכל לטעון שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי והסכינאים והמחבלים המתאבדים פועלים בעצם ממניעים של הגנה עצמית.

"אילו המאמרים הללו פורסמו רק בישראל, ורק בעברית, אפשר היה לפטור אותם בניד-ראש כדבריהם של מיעוט שולי של שמאלנים קיצוניים. הבעיה היא ש'הארץ' מתורגם לאנגלית והטקסטים האלה מופצים בכל העולם וגורמים למדינת ישראל נזק נורא.

"כשמישהו תוקף אותם, הם ממהרים לצעוק 'חופש הביטוי!' מאה אחוז, אבל חופש הביטוי שייך לכולם, ואם בשמו מותר להם לשקר, אז בטח שמותר לי להגיד את האמת: 'הארץ' הוא אנטי ציוני, אנטי ישראלי, והוא כבר לא באמת עיתון".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
עיתון "הארץ"יאיר לפידעמוס שוקןצה"ל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.