פישר: רואים עלייה באינפלציה - דבר שאנחנו מעוניינים בו

סטנלי פישר הוסיף הערב כי "הקשר בין שיעור אבטלה נמוך לאינפלציה נשבר, ואנחנו רואים כיום אבטלה בשיעור של 4.9%" ■ חברת הנהלת הפד: הכלכלה האמריקאית אינה חסינה מהמשבר העולמי

סטנלי פישר / צילום: איל יצהר סטנלי פישר / צילום: איל יצהר
ניצן כהן 07.03.2016

מי שמחפש רמזים מפי בכירי הפדרל ריזרב לקראת כינוס ועידת השווקים הפתוחים (FOMC) שתתקיים ב-16 במארס צריך היה להקשיב היום לנאומם של ליאל בראינרד, חברת הנהלת הפד וסטנלי פישר, סגן יו"ר הפד. השניים נאמו נאומים שמתפרשים בוול סטריט ככאלה שלא תומכים בהעלאת ריבית.

פישר אמר שהקשר בין תעסוקה ואינפלציה נותק וכיום, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש פברואר התייצבה האבטלה על רמה של 4.9% וזאת כשסביבת האינפלציה נמוכה. יחד עם זאת, הוסיף פישר, ניתן לראות עלייה בלחצים האינפלציונים - דבר שהפדרל ריזרב מעוניין בו. 

חברת הנהלת הפדרל ריזרב,  ליאל בראינרד, אמר כי כלכלת ארה"ב אינה חסינה והיא עלולה להיפגע ממיתון עולמי. "הסיכונים של הכלכלה העולמית מחייבים משנה זהירות בכל הנוגע לשינויים במדיניות המוניטרית של הפדרל ריזב" הוסיף "יש סיבות להאמין ששוק העבודה ימשיך להפגין עוצמה כשהצמיחה צפויה להתייצב ברמות הנוכחיות. אנחנו רואים את האינפלציה מתחילה לזחול לרמה של 2%, הרמה שהפד מעוניין בה. אבל אסור לשכוח שעדיין יש סיכונים להתפתחות הנתונים הללו".

בוול סטריט מעריכים בעקבות נאומים אלה שבישיבת ה-FOMC הקרובה לא יהיו זעזועים וזאת על רקע חששות מגלישה למיתון עולמי, מיתון שישפיע על הכלכלה האמריקאית. דוח התעסוקה החיובי שפורסם בסוף השבוע והעלייה באינפלציה למרכז היעד של הבנק המרכזי יוצרים למעשה בסיס שיאפשר העלאת ריבית במשך השנה, אולם נראה כי בשלב הזה הכלכלה האמריקאית נמצאת עדיין במצב שברירי.

 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אינפלציהכלכלת ארה"בנתוני התעסוקהסטנלי פישרפדרל ריזרב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.