סמסונג Powerbot VR9000: השואב הרובוטי החזק בשוק היום

בסמסונג בחרו בטכנולוגיית ציקלון, המאפשרת שאיבה בעוצמה גבוהה בעשרות אחוזים יותר משל רובוטים מתחרים

צחי הופמן 21.09.2015

יצרניות הרובוטים שוברות את הראש איך להביא עוד חידושים לתחום שאיבת האבק. טכנולוגיות האינטליגנציה של הרובוטים כל הזמן משתפרות, כך שהרובוטים יודעים להתמצא בבית טוב יותר ופעולת השאיבה משתפרת כל הזמן. בסמסונג בחרו בטכנולוגיית ציקלון, המאפשרת שאיבה בעוצמה גבוהה בעשרות אחוזים יותר משל רובוטים מתחרים.

תפעול

השואב כולל 3 כפתורים: הפעלה במצב ניקוי אוטומטי, חזרה לבסיס הטעינה ובחירת מצבי ניקוי, למשל ניקוי של אזור מסוים לזמן קצר או ניקוי מרבי בו הרובוט מנקה עד שהסוללה מתרוקנת. הרובוט כולל טכנולוגיית מיפוי וידאו, הלוכדת 32 תמונות לשנייה עם המצלמה המשולבת, ויוצרת מפה של הבית. בנוסף, יש מספר חיישנים המאפשרים לרובוט להתמצא בבית בקלות ולא להיתקע בחפצים כלל, אולם עדיין קורה לעתים שהרובוט מדלג על אזורים מסוימים.

שלט רחוק

השלט הרחוק מאפשר בחירה בין מצבי ניקוי נוספים: קביעת מועדי ניקוי קבועים מראש, ניקוי בעוצמה חלשה בה הרובוט משמיע קצת פחות רעש (VR9000 הוא רובוט רועש מאוד) ומצב מיוחד בו ניתן להצביע עם השלט (באמצעות נורת לייזר אדומה) על נקודה מסוימת בבית והרובוט עוקב אחריה. זה מתאים מאוד לניקוי של אזור מסוים בו מעוניינים שהרובוט יגיע במהירות.

שאיבה

גולת הכותרת היא טכנולוגיית שאיבה בשם Cyclone Force, שמאפשרת שאיבה מסיבית ויסודית יותר מכל רובוט אחר. לדברי סמסונג, מדובר בטכנולוגיה בעלת מערכת תאים דו ציקלונית אשר מפרידה את האבק, כולל תא למעבר אוויר דרך פילטר המיועד לאנשים הרגישים לאבק ושומרת את עוצמת השאיבה גם כאשר המיכל מלא. בניגוד לרובוטים אחרים, לדגם של סמסונג אין מברשות צד, אבל הרובוט הפגין יכולות שאיבה טובות גם בלעדיהן. הדגם הזה יודע לעבוד על שטיחים, אפילו מסוג שאגי, אבל משום מה מתקשה לעתים לעלות עליהם. מיכל האבק עצום בגודלו ואפשר להשתמש בו במשך תקופה ארוכה מבלי לפנות אותו.

קיר וירטואלי

הערכה כוללת קיר וירטואלי המאפשר לתחום את הרובוט לאזור מסוים בבית או למנוע ממנו להגיע לאזור אחר.

בשורה התחתונה

ה-VR9000 הוא הרובוט שואב אבק המוצלח ביותר היום בשוק, אולם מחירו גבוה להחריד, והוא רועש מאוד.

מחיר: 5,500 שקל

ציון: 9

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גאדג'טיםסמסונגרובוטיםשואב אבק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.