וואן פלוס מזהירה: דגם ה-2 בישראל מגיע עם תוכנות ריגול

וואן פלוס עדיין לא מוכרת את דגם ה-2 ביבוא רשמי בארץ ■ לפני מספר ימים פרסם אתר הטכנולוגיה גיקטיים ידיעה על כך שרשת KSP מכרה סמארטפונים נגועים בתוכנות זדוניות

צחי הופמן 20.09.2015

חברת הסמארטפונים הסינית OnePlus פרסמה בסוף השבוע הודעה כי דגם ה-2 הנמכר בישראל מגיע עם תוכנות ריגול ומעקב אחר המשתמשים. וואן פלוס פרסמה את ההודעה בפורום שלה, כאשר היא מייחסת את הבעיה לסמארטפונים הנמכרים ביבוא מקביל בארץ.

לפני מספר ימים פרסם אתר הטכנולוגיה גיקטיים ידיעה על כך שרשת KSP מכרה סמארטפונים נגועים בתוכנות זדוניות. סמארטפונים אשר הגיעו ביבוא של Mobile BD. הפרסום הגיע לחברת וואן פלוס שדאגה לצאת בהבהרה.

בוואן פלוס ציינו שדגם ה-2 הנמכר כרגע בארץ כולל גרסה המיועדת לשוק הסיני ולא המערבי. לדברי החברה, המכשירים הנמכרים בארץ סובלים מאיכות שיחה ירודה, תמיכה מוגבלת בגלישה ברשתות דור 4 וחוסר תמיכה בהפעלת שני כרטיסי סים במקביל.

"הסמארטפונים שלנו בשוק הסיני נמכרים עם מערכת ההפעלה Hydrogen OS. היבואנים פותחים את המכשירים ומתקינים גרסה של Oxygen OS שעברה התאמה. מדובר בגרסת מערכת הפעלה שלא מתאימה לסמארטפון הסיני. חלק מהשינויים הללו במערכת ההפעלה כוללים תוכנות זדוניות שהמטרה שלהם לגנוב את המידע של המשתמש".

וואן פלוס עדיין לא מוכרת את דגם ה-2 ביבוא רשמי בארץ, אבל היא מתכננת לעשות את ההשקה באמצע אוקטובר דרך היבואן הרשמי שלה סי דאטה. באותו זמן יגיע מייסד החברה קארל פיי לארץ.

מחברת Mobile BD נמסר: "מובייל בי די ישראל הינה מובילת מהפכת היבוא המקביל בישראל. אנו שמים דגש רב על בדיקות מחמירות ביותר לכל דגם חדש שמושק על-ידי החברה. במסגרת בדיקות אלה נבדקת איכות גרסת התוכנה כמו גם תאימות התדרים לשוק הישראלי. עד היום ייבאנו לישראל מאות אלפי מכשירים העומדים בתקן מחמיר זה וברמת שביעות רצון גבוהה מאוד.

מהחברה נמסר עוד כי "בבדיקה שביצענו במכשירי ה-OnePlus Two התגלה כי בחלק קטן מהדגמים שנמכרו אכן נמצאו 2 תוכנות זדוניות. בהתאם לסטנדרט המחמיר אותו אימצנו, עוד באותו היום אימתנו את התקלה ופתרנו אותה באמצעות התקנה של גרסת Oxygen OS חדשה אשר מותאמת לשוק האירופאי ואינה מכילה תוכנות זדוניות (Malwares). כמו כן גרסה זו מקבלת עדכוני OTA(עדכונים מהאוויר) ישירות מהיצרן ועדכונים אלה מותאמים לשוק האירופאי והגלובלי. לעניין תאימות התדרים לשוק הישראלי - גם כאן התבצעו בדיקות ונמצא כי על-פי האתר הרשמי של One Plus תדרי ה LTE  תואמים את השוק הישראלי. לעניין איכות השמע בשיחה, בבדיקות המקדימות לא נמצאה איכות ירודה ביחס למכשירים מובילים אחרים (הבדיקה התבצעה אל מול מכשירי High-end מיצרנים ודגמים מובילים וביניהם One Plus One)".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טלפונים חכמים (סמארטפונים)תוכנת ריגולרוגלות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.