קבלן גדול: "אנחנו הולכים לכאוס, שהשם ישמור אותנו"

"מה יעשו כל האנשים שקנו דירה ב-2 מיליון שקל, ממשיכים לשלם עליה משכנתא בסכום זה - אבל הדירה שווה פתאום רק 1.4 מיליון שקל?"

דרור מרמור 04.05.2015

בענף הנדל"ן נכנסים ל"כוננות כחלון" על רקע הצעדים אותם מתכנן שר האוצר המיועד בשוק הדיור, כפי שהם מסתמנים מההסכם הקואליציוני בין כולנו לליכוד.

אברהם קוזניצקי, בעל השליטה בחברת מנרב, וראובן קוגן, סמנכ"ל פיתוח ברכבת ישראל ולשעבר סגן הממונה על התקציבים באוצר, התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ומספרים מה יכול לקרות בשוק אם כחלון אכן יצליח לממש את תוכניותיו.

"זה יהיה אסון אם המחירים יצללו", אומר קוזניצקי. "צריכים לרסן את המחירים, ולא לרסק את המחירים. אם ירסקו את המחירים זה יביא אסון לא לענף הבנייה, זה יביא אסון לכל כלכלת ישראל".

- ואתה חושב שזה יקרה בצעדים שאתה שומע עליהם בימים האחרונים?

"בבלבול הזה הכל יכול לקרות... כולם מבינים שאסור בשום פנים ואופן לרסק את המחירים... מה יקרה לבנקים למשכנתאות? מה יקרה לספקים? מה יקרה לקבלנים? מה יקרה לאנשים שקנו דירות? אנשים קנו דירה ב-2 מיליון שקל ועכשיו הדירה תעלה רק 1.4 מיליון; איך הם ימשיכו לשלם משכנתא על 2 מיליון כשהדירה שווה בסה"כ 1.4 מיליון? אנחנו הולכים לאיזה שהוא טירוף, לכאוס, שהשם ישמור אותנו מזה".

קוגן הסכים והוסיף כי "ראינו את הדוגמאות האלה בעולם. ירידות מחירים חדות בענף הנדל"ן, כמו שראינו בארה"ב ובספרד ומקומות אחרים, הביאו את כלכלות המדינות האלה למקום מאוד מאוד לא פשוט. אני לא חושב שמישהו בישראל רוצה להיות שם".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מחירי הדירותמשה כחלוןאברהם קוזניצקי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.