ראובן ריבלין ודליה דורנר פירסמו הצהרות הון, שטרית סירב

(עדכון) - גם דליה דורנר חשפה את הונה: פנסיה כקצינה בצה"ל וכשופטת לשעבר ב-35 אלף שקל, רכב וולבו שנת 2004 ודירת 4 חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים ■ המועמד מאיר שטרית סירב לשתף את הציבור בהונו הפרטי

ראובן ריבלין /  צילום:  יהודה שגב ראובן ריבלין / צילום: יהודה שגב
לילך ויסמן 08.06.2014

המועמד לנשיאות רובי ריבלין חושף את הצהרת ההון שלו: על-פי פרטים שהסכים ריבלין לחשוף, ברשותו דירה בת 4 חדרים שרכש בשנת 1973 בעלות של כ-220 אלף שקל. היום נאמדת הדירה בכ-3 מיליון שקל.

מלבד זאת, על-פי הצהרתו ריבלין אינו מחזיק בנכסי דלא ניידי. תיק ההשקעות שמחזיק ריבלין שווה 300 אלף שקל, בקרן השתלמות, הביטוח ובקופת גמל יש לריבלין עוד 450- אלף שקל, ושוויו של רכבו הפרטי נאמד ב-60 אלף שקלים.

משכורתו כנבחר ציבור עומדת על 25 אלף שקל נטו בחודש ואילו הפנסיה מתקופת כהונתו כשר עומדת על 1,000 שקל בחודש נטו ומלשכת עורכי הדין הפנסיה המשולמת לריבלין היא 600 אלף שקלים נטו. הביטוח הלאומי משלם לריבלין בן ה-75 קצבת זקנה של כ-2,500 שקלים בחודש.

ריבלין, שהסכים לחשוף את הונו, אמר כי "כל נבחר ציבור צריך לעמוד בפני הציבור באופן גלוי ושקוף בנוגע להכנסותיו ורכושו, כדי למנוע לזות שפתיים וספקולציות שונות לגבי עצמאותו וטוהר שיקול דעתו".

מנגד, המועמד מאיר שטרית סירב לשתף את הציבור בהונו הפרטי. "ח"כ מאיר שטרית מגיש מדי שנה הצהרת הון כדין. בשנותיו כשר הוא הגיש דיוויח גם למשרד מבקר המדינה שטרית מתכוון להמשיך ולדווח בפירוט ובגילוי מלא לכל הרשויות המוסמכות בהתאם להוראות החוק", נמסר מלשכתו.

השופטת לשעבר דליה דורנר נעתרה אף היא לבקשה לחשוף את הונה האישי. יועציה מסרו כי כל הכנסותיה של השופטת דורנר מקורן במשכורתה כעובדת שכירה בצבא ובמערכת המשפט. דורנר נהנית מפנסיה כקצינה בצה"ל וכשופטת לשעבר בסכום של 35 אלף שקל, היא מחזיקה ברכב מסוג וולבו מודל שנת 2004 ובדירת 4 חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים. הדירה נמצאת בקומה 3, ללא מעלית, בה היא מתגוררת מאז שנת 1974.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דליה דורנרמאיר שטריתנשיא המדינהראובן (רובי) ריבליןהצהרת הון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.