סלקום וגולן טלקום חתמו על הסכם לאיחוד רשתות מלא

גולן מקבלת זכות שימוש מלאה בכל הטכנולוגיות של סלקום בדור השני, השליש והרביעי מה שיאפשר לה לסגור לחלוטין את כל אתרי הסלולר שלה ולהישאר עם ליבת רשת בלבד

גד פרץ 25.05.2014

סלקום וגולן טלקום חתמו הערב (א') על הסכם לרשת משותפת. מדובר בהסכם שהיה צפוי להיחתם לאור העובדה שגולן טלקום רכבה עד עכשיו על הרשת של סלקום, והשתמשה בה לצורך אספקת שירותי סלולר בפריסה ארצית. ההסכם בין החברות מתייחס לרשת משותפת במלוא מובן המילה בכל הטכנולוגיות: בדור השני, השלישי והרביעי. המשמעות היא שגולן טלקום למעשה סוגרת את כל פעילות הרדיו כלומר לא יהיו לה אנטנות אלא רק ליבת רשת כל עוד היא תתקיים, ומעתה והלאה היא הופכת להיות מפעיל וירטואלי פלוס תדרים.

ההסכם בין החברות התגבש בעקבות פרסום מסמך המדיניות של משרד התקשורת ובעקבות אישור ההסכם למיזוג רשתות פרטנר והוט מובייל שנתן בסוף השבוע הממונה על ההגבלים העסקיים. המדינה רואה לנגד עיניה מודל של 3 רשתות סלולריות מלאות, ולכן המשמעות היא שפלאפון הופכת להיות החברה היחידה בשוק שלא תשתף פעולה עם מפעיל חדש, ולכן תימצא בעמדת נחיתות מול מתחרותיה פרטנר וסלקום שכל אחת מהן תזכה ליהנות מתמורה שתתקבל מהמפעיל החדש שירכז על הרשת שלה.

ההסכם של סלקום וגולן מעניק לאחרונה זכות שימוש ברשת של סלקום, שזה אומר למעשה שגולן טלקום מקבלת גישה לרשת סלולרית והיא תשלם לסלקום עבור העבודה וההשקעה ברשת ועבור העברת התנועה, באופן יחסי לגודלה. ללא ספק זהו קרש הצלה משמעותי לגולן טלקום וזהו הסכם שעשוי להבטיח את עתידה לשנים הקרובות בשוק הישראלי.

יחד עם זאת צריך לומר בבירור ובפה מלא: גולן טלקום והוט מובייל מקבלות מהמדינה מתנה חסרת תקדים, בכך שהיא פוטרת אותן מהצורך להקים רשתות סלולריות כפי שרצה משרד התקשורת בקדנציה הקודמת. מדובר במתנה ששווה מאות מיליוני שקלים שכן החברות גם קבלו את התדרים במחיר אפסי.

כמו כן, המדינה מרוויחה אמנם תחרות ומחירים נמוכים בסלולר אך היא מפסידה הרבה כסף כתוצאה מהעובדה שחילקה את התדרים בחינם ופטרה את החברות מהצורך בהשקעות. השאלה שנותרת פתוחה כעת היא האם גולן וגם הוט מובייל יתמודדו במכרז התדרים לדור הרביעי שיפרסם המשרד בשבועות הקרובים. הוט הצהירה שבכוונתה להתמודד ולרכוש תדרים אך לגבי גולן טלקום כלל לא בטוח שהחברה תתמודד לנוכח ההסכם עם סלקום.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חברות סלולרסלולרסלקוםרשת סלולריתגולן טלקום