"האקסית העלתה לאתר פורנו 3 סרטונים שארגיש רע"

קורבנות שתמונות אינטימיות שלהם הופצו ברשת משלימים עם המציאות הקשה ■ מה הסכנה הכי גדולה?

חן מענית 10.04.2014

שבועות ספורים לאחר שצחי (שם בדוי) נפרד מחברתו, הוא גילה כי האקסית הזועמת, ששכנעה אותו לתעד את יחסי המין שלהם, נקמה בו והעלתה חלק מהסרטונים לאינטרנט.

"היא שלחה לי לינקים לשלושה סרטונים שהעלתה לאתר, שנחשב לגוגל של אתרי הפורנו. אחד מהם זה סרטון שהוא לגמרי בכיכובי והשניים האחרים של שנינו ביחד. זה היה בקטע של 'תראה מה עשיתי לך, תרגיש רע עם עצמך כי עכשיו כולם יסתכלו עליך ויראו אותך במערומיך'. ואני אמרתי, 'אני לא יודע אם יש לי קטע אקסהיביציוניסטי, אבל אני מתחיל לחשוב שיש לי, אז תודה'. וזה נגמר. זה מה שקורה כשאתה יוצא עם סוטות מלוכלכות. הסתכלתי על זה וממש עפתי מצחוק.

"לא ביקשתי מהאתר שיסירו את הסרטונים. ראיתי אותם פעם אחת, צחקתי וזהו. אחרי שנה בערך, מישהי שאני מכיר אמרה לי שהיא ראתה סרט שלי שם. אמרתי לה, 'כן, האקסית שלי העלתה אותם לשם'. אני לא אומר לאנשים, 'אל תצטלמו בתמונות מלוכלכות, הן יופיעו באינטרנט', אני אומר שאם זה קורה, זה לא כזה אסון. כשמדובר בפורטל פורנו, חוץ מאשר התחושה של 'חיללו את תמימותי' ו'זכותי על גופי', אין באמת סיכון. ולכן זה לא מטריד אותי. זה לא שמחר מישהו יראה את התמונות האלה ויגיד, 'זה מה שהוא עושה במיטה? אין מצב שאני לוקח אותו לעבודה'".

מקרים כמו של צחי כבר אינם נדירים. יותר ויותר אנשים מצטלמים בעירום, מצלמים את עצמם באמצע קיום יחסי מין או משתלבים בטרנד החם של סלפי משותף אחרי הסקס. בלא מעט מקרים הסרטונים והתמונות מוצאים את דרכם לרשת, ומה שהתחיל כרגע פרטי הפך לנחלת הכלל באופן שמבזה את המצולמים.

אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט, אומרת שלמרות היעדר נתונים מספיקים, התחושה היא שמדובר במגמה, בעיקר בקרב הנוער אך לא רק. "אני מתעסקת בנושא כבר שנתיים, ובחצי שנה האחרונה יש התגברות של פניות וסיפורים של הפצת תמונות עירום ומין". לדבריה, הכלי המרכזי להפצת התכנים המיניים הוא הווטסאפ. "התחושה של הנערים שמצלמים היא שבווטסאפ אין לכאורה אותן סכנות שיש בפייסבוק, שמישהו יכול לפרוץ להם לחשבון, אבל זו תחושה כוזבת". טרנד הסלפי, היא מוסיפה, הגביר את התופעה.

אילו מקרים נוספים של הפצת סרטונים אינטימיים אירעו לאחרונה, מה אומרים על כך המומחים ומה החדשות הרעות באמת בכל הסיפור הזה? הכתבה המלאה - במגזין "פירמה" שיחולק ביום א' למנויי "גלובס"

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אינטרנטסקספורנוגרפיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.