מנכ"ל פוקסקון: "העובדים שלי - חיות שעושות לי כאב ראש"

דבריו של טרי גו, מנכ"ל החברה שבמפעלה מיוצרים בין השאר רכיבי האייפד והאייפון, עוררו סערה בסין ובקרב ארגוני זכויות אדם בכל העולם ■ גו שכר את מנהל גן החיות הסיני כדי שיילמד את מנהלי החברה כיצד יש לנהל ארגונים גדולים "עם הרבה חיות"

משה גולן 19.01.2012

מנכ"ל פוקסקון, החברה שבמפעלה מיוצרים בין השאר רכיבי האייפד והאייפון, טרי גו עורר סערה בסין ובקרב ארגוני זכויות אדם בכל העולם, כאשר במהלך ביקור בגן החיות 'טאייפי' בסין הוא אמר כי "לפוקסקון יש כוח עבודה המורכב מיותר ממיליון חיות, שכן העובדים הם כמו חיות ולנהל חיות זה עושה לי כאב ראש".

ההערות השנויות במחלוקת נאמרו במהלך מסיבת סוף השנה של מנהלי החברה שנערכה בגן החיות טאיפה. גו שנשמע בהתחלה כאילו הוא אומר את הדברים בבדיחות הדעת, שכר את שירותיו של צ'יאן כדי שזה ידריך את המנהלים כיצד יש לנהל ארגונים גדולים "כמות גדולה של חיות".

כזכור, לענקית האלקטרוניקה הסינית המייצרת בין היתר רכיבים רבים עבור האייפון והאייפד של אפל, קיימת היסטוריה ארוכה ובעייתית בכל הנוגע לזכויות העובדים, זאת לאחר שבשנים האחרונות מספר עובדים התאבדו לאחר שעבדו במשך שעות רבות ואף ימים רצופים - עד שלא יכלו להמשיך עוד וקפצו אל מותם.

גם בשבוע שעבר איימו כ-150 מעובדי אחד המפעלים של החברה כי הם ייתאבדו באמצעות קפיצה מגג המפעל במידה ותנאי עבודתם לא יישתפרו. העובדים ששהו על גג הבניין יותר מיומיים נכנעו לבסוף לנשמעו להפצרותיהם של מנהלי החברה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אפלFoxconn (פוקסקון)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.