x

שיתוף הפרויקט

סגור
9

הדס שטייף

גלי צה"ל

 - הדס שטייף / צילום: יונתן בלום
קמפיין MeToo זה הדבר הכי טוב שקרה לי | ליאת רון

כבר למעלה משלושה עשורים מטפלת הדס שטייף בהטרדות מיניות מכל הסוגים, ממילים בוטות ועד אונס ברוטלי. אבל גם הניסיון והוותק לא הקלו עליה לחוות את הרגע בו גילתה שקרובת משפחה מאוד מקורבת אליה, הותקפה מינית על ידי איש עסקים מוכר מאוד.

"היא הגישה נגדו תלונה במשטרה באותו הערב והתמודדה עם המקרה בפרטיות מוחלטת. במקרה יצא לי לראות אותו באחד הקומפלקסים הגדולים של בתי הקולנוע במרכז הארץ", היא אומרת, "עמדתי מרחוק ורק הסתכלתי עליו, כי אני עיתונאית. זעמתי, אבל כיבדתי את קרובת המשפחה שביקשה שלא לפרסם את שמו או את המקרה ולא ניגשתי אליו, כי זה שלה, זה לא שלי".

השנה האחרונה, שנת ה-MetToo#, הייתה בהחלט השנה שלה, שנת הניצחון של שטייף על כל אלה שקראו לה משוגעת, ערפדית, אובססיבית לעניין ההטרדות והתקיפות המיניות. במהלך המאבק שלה, שהקדים בהרבה את העולם, ספגה קללות, איומים על חייה, נקמות וצרורות של זלזול, אבל כל אלה לא גרמו לה להרפות לרגע. להפך.

ככל שהתעמרו בה, התחפרה עמוק יותר בשוחות שלה והמשיכה לרסס בצבע זרחני כל מי שדבק בו שמץ חשד כמטריד מיני, בלי מורא ובלי היסוס. היא נכנסה חזיתית בעמנואל רוזן, נתן זהבי, גבי גזית, סילבן שלום, והרשימה עוד ארוכה, חלקה מורכבת משמות נוצצים ומוכרים וחלקה מאנשים אנונימיים שנשפטו ונכלאו ולא מעט בשל התעוזה שלה.

הצג עוד...