x

שיתוף הפרויקט

סגור
3

אמנון אברמוביץ'

חברת החדשות

 - אמנון אברמוביץ / צילום: יונתן בלום
"נתניהו מייחס לתקשורת ולי בפרט עוצמה והשפעה שאין לנו" | חן מענית

לטוב ולרע, השנה החולפת הייתה "שנת בנימין נתניהו ומשפחתו" בתקשורת הישראלית. שנה שהתחילה בחשיפת קלטות שיחות נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, עברה דרך סיקור אינטנסיבי של חקירות ותביעות בנימין ושרה נתניהו, והסתיימה בחשיפה השנויה במחלוקת של ביקור יאיר נתניהו וחבריו במועדון חשפנות ברחוב אלנבי בת"א, על כל מה שהתלווה לכך (וגם בידיעות המוקדמות על מותה של קאיה, הכלבה של משפחת נתניהו).

סיקור אינטנסיבי של ראש ממשלה, פעולותיו וסביבתו, הוא דבר טבעי ומתבקש. ובכל זאת, נדמה שהווליום, הפרופורציות ונקודת המבט הלא מורכבת במיוחד של הסיקור, שברו שיאים כאן. עד כדי כך שכמעט שכחנו שגם אחרי שמשפחת נתניהו תיעלם יום אחד מהנוף הפוליטי, נמשיך להתמודד עם יוקר המחיה, בעיות החינוך, השסעים הדתיים והעדתיים בחברה הישראלית. גם השלום כנראה לא יפרוץ לפה בסערה מיד עם לכתו של נתניהו מראשות הממשלה.

אחת ממובילות הטון בסיקור הזה הייתה חברת החדשות של ערוץ 2 שאחרי הפיצול, אשר מ-1 בנובמבר 2017 משדרת את מהדורות החדשות והאקטואליה היומית גם בקשת (אפיק 12) וגם ברשת (אפיק 13).

בראיון ל"פירמה" אומר הפרשן הפוליטי הוותיק והבכיר של חברת החדשות, אמנון אברמוביץ' (66), כי הוא דווקא מנסה לשמור על דציבלים נמוכים בכל הקשור לסיקור ראש הממשלה: "אני חסיד של אוקטבות נמוכות. של סיכות ולא של פטישים. כך גם לגבי חקירות נתניהו. ידיעות שהיטיבו עם נתניהו פרסמתי בדציבלים גבוהים. את אלה שהרעו איתו, בדציבלים נמוכים יותר".

הצג עוד...