x

שיתוף

סגירה
הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024 - צילום: אופיר צרפתי
10

BlueWhite

החברה מפתחת רכבים אוטונומיים לשימוש בחקלאות

מייסדים: בן אלפי, יאיר שחר ואבירם שמואלי

משקיעים: Insight Partners, Entrée Capital, Alumni Ventures, LIP Ventures, Jesselson, Peregrine Ventures, Clal, Regah Ventures

הון מגויס: 89 מיליון דולר

שנת הקמה: 2017 עובדים: 130 עובדים (85 בישראל) מיקום בארץן: תל אביב, חוות ניסויים בבנימינה

מפעילי רובוטים במקום נהגי טרקטורים: חקלאות דור 2
בלו ווייט רוצה לפתור את המחסור בעובדי חקלאות באמצעות כלים אוטונומיים ובינה מלאכותית • "החברה מבוססת על אהבת הארץ"
מיטל וייזברג

החקלאות הישראלית ספגה פגיעה קשה במהלך מלחמת חרבות ברזל, שחשפה את התלות הגדולה בידיים עובדות - ואת הוואקום שמתקיים ברגע שאלו נעלמות. בלו ווייט (BlueWhite), סטארטאפ ישראלי כחול לבן כשמו, מבקש לפתור את הבעיה הזאת. "השוק החקלאי בעולם צמא למעבר מעולמות של נהגי טרקטורים למפעילי רובוטים", אומרים בחברה. "כיום, אין מספיק אנשים לעבוד את האדמה ועלויות הכימיקלים גדלות, כך שהדרישה לטכנולוגיה ייחודית הולכת וגדלה".

החברה, שקמה בשנת 2017, מפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לייצור כלים אוטונומיים לעולם החקלאות. "אנחנו בעצם מייצרים מכונות אוטונומיות מבוססות דאטה. אנחנו לוקחים טרקטורים קיימים של לקוחות והופכים אותם לאוטונומיים" מסבירים בן אלפי ויאיר שחר, שניים מתוך שלושת היזמים שהקימו את החברה, יחד עם אבירם שמואל, שעד לאחרונה שימש בתפקיד מנהל הטכנולוגיות הראשי. אלפי ושחר מספרים כי "לשנינו רקע בחיל האוויר ועבדנו שנים בעולמות של כלים ומערכות אוטונומיות. ברגע שיצאנו לאזרחות הבנו שיש צורך עצום באותם הכלים והמערכות כדי לפתור בעיות בשוק".

שחר גדל בקיבוץ ועבד בחקלאות כל חייו. "ככה גם אחים שלי והורי לפניי. הבעיה היא שלא הבנים שלי ולא הבנים של אחי ימשיכו לעבוד בחקלאות. יש בעיה אמיתית של מחסור באנשים שרוצים ויכולים לעשות את זה, בטח בדור הצעיר".

קראו עוד

© כל הזכויות שמורות לגלובס