x

שיתוף

סגירה
הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024 - צילום: צילום: Nati Levi
05

Fundguard

מערכת לניהול תיקי השקעות עבור בנקים ומוסדות פיננסיים

מייסדים: ליאור יוגב, יניב זכריה ואורי כץ

משקיעים: בלאמברג, Team8, Key1, יוקלידיאן והמילטון ליין

הון מגוייס: 150 מיליון דולר

שנת הקמה: 2018 עובדים: 120 מיקום בארץ: תל אביב

המערכת התחרותית שמלהיבה את קרנות הענק
התוכנות המנהלות טריליוני דולרים היו מהמאה הקודמת, עד שהציעה פאנגארד דרך חדשה וידידותית לנהל כספי עמיתים תוך גיבוי בענן
אסף גלעד

בלילה אחד לפני כעשור הושבתה בבת אחת כל מערכת הניהול של קרנות הנאמנות ושל הקרנות הפנסיוניות בבנק אוף ניו יורק-מלון. במשך שבוע שלם התקשתה הקרן להציג ללקוחותיה נתוני אמת לגבי חשבונותיהם, מצב שגרם לה מבוכה רבה וגרר התנצלות משפילה מאחת מספקיות התוכנה הגדולות בתעשייה, סאנגארד. זו האחרונה הייתה בדרכה להירכש על ידי החברה הגדולה בעולם לניהול קרנות פיננסיות בארה"ב, FIS, בתמורה ל-5 מיליארד דולר.

עשור לאחר מכן, נפחי המסחר מתקרבים לשיא של כל הזמנים והמדדים נהנים מביקוש גבוה בהשקעות, אך נראה שהתוכנות המנהלות טריליוני דולרים בפעולות מסחר ובתיקי השקעות עדיין שייכות למאה הקודמת. מבין מערכות ההפעלה הגדולות כיום לתחום הניהול הפיננסי, שצמחו בשנות השמונים והתשעים, FIS היא הגדולה שבהן, לצד שחקניות ותיקות אחרות כמו סימקורפ ו-SS&C. כולן דורשות צי של מתפעלים ואנשי תחזוקה, ותובעות פעולות גיבוי מורכבות שדורשות שעות מפרכות של עבודה בלילות ובסופי שבוע.

ליאור יוגב, בנקאי השקעות בגולדמן זאקס בעברו שחי מספר שנים בניו יורק, זיהה את הפירצה בשוק. יחד עם עמיתיו יניב זכריה, שניהל את מרכז הפיתוח הישראלי של סיילספורס, ואורי כץ, שהיה ראש מחלקת האלגוריתמים בחברת טיפרנקס, הם הקימו מערכת שחיה כולה בענן המחשוב, ומציעה דרך חדשה וידידותית יותר לנהל את כספי העמיתים. כנקודת מוצא בשיווק המערכות שלהם, הם החלו דווקא מהתחום שבו כשלה סאנגארד לפני עשור: האפשרות לגבות את שווי התיקים הפיננסיים בענן ובאופן רציף. ההימור הזה השתלם להם, כיוון שכיום נחשבת פאנדגארד למערכת ההפעלה הצומחת בוול סטריט לניהול קרנות נאמנות, תעודות סל, קרנות גידור, מוצרי ביטוח ופנסיה. העלות הנמוכה שלה ביחס למערכות הותיקות מאפשרת לעמוד בלחצי התחרות ולהוריד את דמי הניהול של רבים מהן, שעד לאחרונה ממש עמדו על מעל לאחוז אחד.

קראו עוד

© כל הזכויות שמורות לגלובס