x

שיתוף

סגירה
הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024 - Dot Compliance / צילום: כדיה לוי
03

Dot Compliance

פתרונות מבוססי AI לניהול תהליכי איכות בחברות בתחום מדעי החיים

מייסדים: דורון סיטבון

משקיעים: IGP Capital, Vertex Ventures, TPY Capital

הון מגויס: 50 מיליון דולר

שנת הקמה: 2015 עובדים: 130 מיקום בארץ: רחובות

בינה מלאכותית שמדייקת את קבלת ההחלטות בביומד
דוט קומפליינס יצרה פתרונות מבוססי AI לניהול תהליכי איכות בחברות מדעי החיים, שבהן במיוחד זמן זה כסף
גלי וינרב

אם יצא לכם להיתקל בילד בעל תפיסה מיוחדת לכסף, שכבר בגיל צעיר ניסה למכור לכם משהו או גלגל רעיונות לעסק, ותהיתם מה יצא ממנו, אז יכול להיות שיצא ממנו דורון סיטבון, מייסד ומנכ"ל דוט קומפליינס. "עבדתי מגיל 13", מספר סיטבון. "את החברה הראשונה שלי בתחום מתן שירותים לעיריות, כמו בקרת מונים וחלוקת דואר, הקמתי בגיל 22". כמה שנים לתוך שנות ה-20 שלו, עשה סיטבון בחברה הזו אקזיט, כשהעביר אותה לידי אחיו. רק אחר כך החל במסלול מקצועי 'רגיל' שכלל עשר שנים בתפקידי ניהול שונים בנייס, והקמת סטארט אפ משלו - מעין 'אובר' על גבי נוקיה, שהקדים את זמנו ונסגר ממש באותה שנה שבה אובר וגט טקסי הוקמו.

את דוט קומפליינס, חברה מובילה בתחום אוטומציה של תהליכי רגולציה ואיכות בחברות ביומד, הקים ללא משקיעים. "ייעצתי לחברת ציוד רפואי שהטמיעה מערכת לניהול האיכות. אחרי שנה וחצי וכמה מיליונים שהושקעו, הפרויקט נגמר וכולם היו מרוצים. ואני חשבתי, חייבת להיות דרך טובה יותר". בעבר, אומר סיטבון, איש האיכות היה מעין שליח, שרץ בין מחלקות ומחתים את כולם על מסמכים. עם הדיגיטציה, "איש האיכות הוא סוג של בקר טיסה. הוא צריך אישור המראה ולעתים מדווח לאן הגיע, אך המטוס טס בעצמו".

ייעול הבקרה משמעותו חיסכון בזמן. לחברת תרופות, במקרי קיצון, הקדמת ההשקה בכמה חודשים יכולה להיות שווה מאות מיליוני דולרים.

קראו עוד

© כל הזכויות שמורות לגלובס