תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ארבעת השיקולים שיעזרו לכם לבחור את הגוף שינהל את כספי הפנסיה לעובדים

טכנולוגיות חדשניות, שירותים מגוונים למעסיקים ולעובדים, הבנת הצרכים של מגזרי תעסוקה שונים כגון הייטק, ודגש על הפן האישי • עולם התפעול הפנסיוני מתקדם ומקל על מעסיקים ובמקביל מציב בפניהם עוד ועוד שיקולים שצריך לקחת בחשבון

כאשר מעסיקים בוחנים את הגוף שינהל עבורם את כספי הפנסיה של עובדיהם, כדאי לקחת בחשבון מספר פרמטרים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
כאשר מעסיקים בוחנים את הגוף שינהל עבורם את כספי הפנסיה של עובדיהם, כדאי לקחת בחשבון מספר פרמטרים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף תמורה פנסיה ופיננסים

אחת ההחלטות החשובות לארגון בהיבטים של ניהול כוח האדם הוא בחירת הגוף המתאים שינהל את כספי הפנסיה של עובדיו. בעוד שכיום עובדים רשאים לבחור בעצמם את קרן הפנסיה שלהם, הארגון עדיין אחראי לתפעול והעברת הכספים לייעודם. לבחירת הגוף המנהל את הכספים חשיבות גדולה שכן התנהלות לא נכונה בנוגע להעברת כספי הפנסיה עשויה לחשוף את הארגון לתביעות.

כאשר מעסיקים בוחנים את הגוף שינהל עבורם את כספי הפנסיה של עובדיהם, כדאי לקחת בחשבון מספר פרמטרים. למשל, ההתקדמות הטכנולוגית בתחום, שירותים ייחודיים שמוצעים למעסיקים ויכולים להקל עליהם ועל העובדים, וכמובן, מקצועיות החברה המתפעלת ורמת השירות שהיא מספקת.

המעבר לדיגיטל: אוטומציה מלאה של שיווק פנסיוני

בפברואר 2016 נכנסו לתוקף תקנות הפיקוח על השירותים הפיננסיים שמחייבים עסקים לדווח באופן מקוון על העברת התגמולים של עובדיהם. לפי התקנות, המעסיקים מחויבים להעביר את הדיווח בקובץ אחיד, לפי כללים שנקבעו. התקנות נועדו לוודא את העברת הכספים ליעדם.

ההתפתחויות הטכנולוגיות משפרות גם את תחום השירות. כיום יש סימולטורים שמסבירים ללקוחות סוגיות מסובכות בצורה פשוטה ומובנת, וישנה גם יכולת לקיים שיחה מלאה באמצעות תוכנה עם מבוטח שאינו מצוי בתחום. כך למשל, בחברת תמורה פנסיה ופיננסים מבית כלל ביטוח עובדים יכולים להיעזר בסימולטורים כדי לחשב את הסכומים שהם זקוקים להם בפנסיה או בביטוח כדי להתקיים.

מנכ"ל תמורה, עקיבא קלימן, מספר כי "תמורה מנהלת את ההסדרים הפנסיוניים של החברות הגדולות במשק. אנו יכולים להתאים ללקוח את התוכנית המדויקת, תוך שמירה על כללי הרגולציה. אנו מובילים בתחום הטכנולוגי בביטוח הפנסיוני בישראל. הייחוד שלנו הוא חדשנות בתפיסת העולם ובמוצרים שטובים למבוטח".

עקיבא קלימן, מנכ"ל תמורה פנסיה ופיננסים / צילום: רמי זרנגר
 עקיבא קלימן, מנכ"ל תמורה פנסיה ופיננסים / צילום: רמי זרנגר

לראות במרוכז את כל התוכניות והביטוחים של העובד

שיקול נוסף ומכריע בבחירת הגוף שינהל את כספי הפנסיה לעובדים נוגע לשירותים הייחודיים למעסיקים ולעובדים. שירותים אלה יכולים להקל על חייו של המעסיק. לתמורה פנסיה ופיננסים אתר ייעודי למעסיקים שמאפשר לקבל אונליין את פירוט התיק הפנסיוני של כל עובד, כולל כל התוכניות והביטוחים, להעביר בקשות כמו התחלת עבודה וסיומה, לחתום על הניירת הנדרשת, לצפות בדוחות פיצויים, לצפות בבקרות על העברות הכספים ולבדוק אם יש שגיאות ועוד.

ניהול פנסיה בהייטק: "יתרון למעסיקים והעובדים מסופקים"

במגזרים מסוימים, בעיקר כאלה שבהם קיימות יציבות וקביעות של העובדים, ניהול כספי הפנסיה הוא יחסית פשוט. לעומת זאת, במגזרים אחרים העניין מורכב יותר ודורש מקצועיות מיוחדת. ניקח לדוגמה את מגזר ההייטק שייחודי מכמה היבטים - שכר גבוה, ניידות גבוהה של עובדים ושינויים תכופים בשכר.

"לתמורה ניסיון של עשרות שנים עם ידע עצום שממוקד בשירות עבור מעסיקים גדולים ובינוניים, ובהתאמת תוכניות פנסיוניות ייחודיות לעובדים. אנחנו יודעים לתת יתרון למעסיקים - כיוון שעובדים מסופקים לא מחפשים פתרונות במקומות אחרים", מסביר קלימן.

טיפול אישי עד מענה מלא

כאשר בוחרים גוף שמנהל את החסכונות שלנו, חשוב מאוד לדבר גם על שירות. נושאים כגון מענה טלפוני וזמינות גבוהה, היכולת לפתור בעיות בזמן אמת ובהצלחה ואפילו מקרים שבהם מונעים ממעסיקים, בפעולות מקצועיות ונכונות, להסתבך בתביעות עובדים בגלל טעויות הקשורות לפנסיה ו/או לביטוח אובדן כושר עבודה. כל אלו מעידים על טיב השירות של הגוף שמנהל את כספי העובדים.

לדברי קלימן, בתמורה שמים דגש על היחס והשירות גם למעסיקים גדולים וגם לעובדים עצמם. "מוקד השירות שלנו נותן מענה מהיר עם ממוצע מענה של שמונה שניות. בנוסף קיימת יחידת שירות שמלווה את הלקוח בפניות מתמשכות עד לקבלת המענה המלא".

בשורה התחתונה, אומרים בתמורה, ארגונים שעומדים בפני בחירת הגוף שינהל עבורם את כספי הפנסיה של העובדים, נדרשים לקחת בחשבון לא מעט שיקולים. על כן חשוב לבחור בגוף מקצועי, ותיק שיודע לתת שירות.