גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ
רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

בשבועות האחרונים התפרסמו בוול סטריט נתוני התגמולים לבכירי החברות הנסחרות בארה"ב, בהן גם חברות הטכנולוגיה מישראל. הבכירים בחברות הללו מקבלים לרוב תגמולים בעלויות מכובדות יחסית לשכר המנהלים בישראל, הכוללים גם תגמול במזומן וגם באופציות או במניות.

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר 
יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה 

אותו תגמול כולל במקרים מסוימים גם עלויות שאינן מגיעות ישירות לכיסם של אותם בכירים - ובהן עלויות הקשורות לאבטחה. חברות רבות מעוניינות לספק לבכיריהן שירותי אבטחה הן בבתיהם הפרטיים והן בנסיעות שלהם (בין אם נסיעות בענייני עסקים ובין שנסיעות פרטיות), וזאת כחלק ממה שנתפס כניהול סיכונים.

החברות הישראליות: שני מנכ"לים חריגים בנוף

בחברות הישראליות נראה שזה פחות נפוץ, או שהעלויות לא מגיעות לרף שעליו יש לדווח. עם זאת, שתי חברות בעלות זיקה לישראל דיווחו לאחרונה על הוצאות כאלה. חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן, שהוקמה ומנוהלת על-ידי תומר וינגרטן, פרסמה השבוע זימון לאסיפה השנתית של בעלי המניות שלה ודיווחה על עלויות התגמולים לבכירים.

וינגרטן, המנהל את החברה מארה"ב (מאונטיין ויו, קליפורניה), קיבל בשנת הכספים 2024 (השנה שהסתיימה בסוף ינואר) תגמולים בעלות כוללת של 16.5 מיליון דולר. זו הורכבה משכר בסיס שנתי של 600 אלף דולר, בדומה לשנה קודמת, תגמול הוני של כ-15 מיליון דולר, סכום בסך 660 אלף דולר המוגדר כתמריץ שאינו הוני וכ-230 אלף דולר המוגדרים כ"תגמולים אחרים".

הסעיף האחרון מיוחס כמעט כולו להוצאות האבטחה של וינגרטן ובני משפחתו. לפי הדיווח, הוצאו 225 אלף דולר (כ-850 אלף שקל) עבור "מתן שירותי אבטחה אישיים לוינגרטן ומשפחתו, בבית המשפחה ובמהלך נסיעות אישיות. צוות האבטחה של החברה קבע כי בשל הסכסוכים במזרח התיכון היו סיכונים מוגברים במהלך שנת הכספים".

בחברה מציינים כי עוד בשנת הכספים הקודמת (שהסתיימה בינואר 2023) אושרה תוכנית אבטחה שבמסגרתה סנטינל וואן נושאת בעלויות אבטחה מסוימות של וינגרטן, והחל מאוקטובר 2023 נקבע כי הסיכון התגבר. עם זאת, הוצאות האבטחה היו גבוהות יותר בשנת הכספים הקודמת והסתכמו אז בכ-233 אלף דולר. "אנו רואים בתוכנית האבטחה של וינגרטן חלק אינטגרלי מתוכנית ניהול הסיכונים של החברה, אולם מכיוון שחלק מפרוטוקול האבטחה עשוי להיחשב כתועלת אישית לפי חוקי ה-SEC, אנו מדווחים על הסכום המצטבר", נכתב בדיווח.

הוצאות גבוהות יותר בתחום אבטחת המנכ"ל נרשמו בחברת הגיימינג פלייטיקה. החברה ציינה שבמהלך 2023 הכירה בעלויות של 1.16 מיליון דולר בגין שירותי האבטחה למנכ"ל והמייסד רוברט אנטוקול (מטה החברה ממוקם בהרצליה). לפי הדיווח שפורסם לאחרונה, "אנו מספקים אבטחה לאנטוקול ומשפחתו. ההחלטה נבעה מניתוח שסיפקה חברת ייעוץ מקצועית בלתי תלויה המתמחה בתחום אבטחת בכירים".

עוד נכתב (כפי שכבר דווח בעבר) שפלייטיקה מחזיקה במטוס תאגידי שמשמש בעיקר לנסיעות עסקים של בכיריה, ונקבע כי בשל צרכי האבטחה אנטוקול נדרש להשתמש במטוס גם עבור נסיעות שאינן עסקיות, אם כי ב-2023 בשל נסיבות מסוימות הוא טס גם בחברות תעופה מסחריות. עם זאת, במהלך שנת 2023, החזיר אנטוקול לחברה את מלוא העלות המצטברת של כל שימוש במטוס לשימוש שאינו עסקי/אישי.

ההשראה: צוקרברג וטים קוק

לא רק מנהלים בכירים של חברות ישראליות זוכים לאבטחה, אלא גם מנהלי ענקיות הטכנולוגיה והפיננסים בארה"ב, לעיתים בסכומים גדולים בהרבה. אחד הבכירים האמריקאים שעלות אבטחתו גבוהה במיוחד הוא מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק). ב-2023 החברה שילמה כ-9.4 מיליון דולר על אבטחה שלו במקום מגוריו ובנסיעות, וסכום נוסף של 14 מיליון דולר לפני מס לכיסוי עלויות נוספות של אבטחה לו ולמשפחתו. לפי מטא, "בגלל הנראות הגבוהה של החברה, אושרה לצוקרברג תוכנית אבטחה כוללת שנועדה לטפל בדאגות הקשורות לאבטחה, בשל איומים ספציפיים ישירים עליו".

צוקרברג לא לבד: עלויות האבטחה של מנכ"ל אלפבית (גוגל), סונדאר פיצ'אי, הגיעו ב-2023 לסך של כ-6.8 מיליון דולר, ובאפל הוצאות האבטחה האישית עבור המנכ"ל טים קוק הסתכמו ב-820 אלף דולר; נוסף על כך, מטעמי אבטחה הוחלט שקוק נדרש להשתמש במטוסים פרטיים, והחברה שילמה על כך סכום של 1.6 מיליון דולר.

עוד חברת טכנולוגיה שמספקת לבכיריה שירותי אבטחה היא אורקל. בשנת הכספים 2023 הוציאה החברה מעל 3 מיליון דולר בגין אבטחתו של המייסד והיו"ר לארי אליסון, שעלויות השימוש שלו במטוס הפרטי של אורקל לצרכים אישיים הגיעו לכ-79 אלף דולר. המנכ"לית הישראלית צפרא כץ זכתה לשדרוג האבטחה בביתה בסכום שלא דווח, והשתמשה במטוס החברה לצרכיה בעלות של 107 אלף דולר.

גם אמזון מימנה לבכירים בה שירותי אבטחה. ב-2023 החברה הכירה בעלויות של 1.6 מיליון דולר בגין אבטחתו של המייסד והיו"ר ג'ף בזוס, ועוד סכום נמוך יותר בגין אבטחת המנכ"ל אנדרו ג'סי. החברה ציינה כי "אנחנו מאמינים שהעלויות שהוכרו הן סבירות ונדרשות והן לטובת החברה, וכן שעלויות אבטחתו של בזוס סבירות במיוחד לאור שכרו הנמוך והעובדה שמעולם לא קיבל כל הקצאה מנייתית" (בשנים האחרונות הסתפק בזוס בשכר בסיס שנתי של כ-82 אלף דולר ולא קיבל תשלומים נוספים, שח"ו).

ענקית השבבים אנבידיה טרם פרסמה דיווח על שנת הכספים האחרונה שלה, אך בזו הקודמת (שהסתיימה בינואר 2023) היא דיווחה על תשלומים של 565 אלף דולר לאבטחת מגוריו של המייסד והמנכ"ל ג'נסן הואנג, ועוד כ-90 אלף דולר על שירותי אבטחה נוספים.

בבנקים הגדולים הסכומים צנועים יותר, וכך לדוגמה בג'יי.פי מורגן עלויות האבטחה של המנכ"ל ג'יימי דיימון הסתכמו בכ-151 אלף דולר, וסכום בסך 362 אלף דולר הוכר בשל שימוש פרטי שלו במטוס הפרטי של הבנק. בגולדמן זאקס הסתפקו בעלות של כ-30 אלף דולר לאבטחת המנכ"ל והיו"ר דיוויד סולומון, וגם הוא נדרש להשתמש במטוס הפרטי של הבנק לצרכי נסיעות בשל אבטחה.

סנטינל וואן: תגמול של 125 מיליון דולר

ובחזרה לסנטינל וואן שמוביל תומר וינגרטן, המספקת פתרונות לאבטחת סייבר. החברה נחשבת אמריקאית ומנוהלת מארה"ב. סנטינל הונפקה לראשונה בתקופת השיא של הטכנולוגיה, ביוני 2021, לפי שווי של 9 מיליארד דולר, וזינקה תוך זמן קצר לשווי שיא של 20 מיליארד דולר. כיום היא נסחרת בשווי של 6.7 מיליארד דולר.

במצטבר, בשלוש השנים שחלפו מאז הנפקת החברה בבורסת ניו יורק, עלות התגמולים להם זכה וינגרטן הסתכמה ב-125 מיליון דולר, רוב הסכום (כ-121 מיליון דולר) הוקצה לו כתגמול מנייתי, כך שהסכום משקף את העלות החשבונאית של התגמול ולא בהכרח את הערך הכלכלי שלו.

לפי בדיקת גלובס, עובדי סנטינל וואן מימשו במהלך שנת הכספים הקודמת אופציות בהטבה של 170 מיליון דולר, והחזיקו בסוף השנה באופציות הניתנות למימוש בהטבה של כ-260 מיליון דולר.

עוד כתבות

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך, והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

רכבי טויוטה חונים בשכונת מגורים. מכת גניבות רכב / צילום: טלי בוגדנובסקי

עלייה של 64% במחירי הביטוח: זה הרכב הנגנב ביותר בישראל מתחילת המלחמה

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות גילה כי כדי לבטח את אחד הרכבים הגניבים בישראל, טויוטה RAV4, נדרשה בעליו לשלם סכום המגיע כמעט לשישית משווייו ● "זו אמירה חד-משמעית ללקוח, שאת הדגם הזה החברה לא רוצה לבטח", אומרים בלשכת הסוכנים ● בשוק ממליצים לרוכשי מכוניות לכלול את עלות הביטוח בשיקולים בעת רכישת רכב חדש

ווסימוזי מדונסלה (מימין), נציג דרום אפריקה בדיון בהאג / צילום: Reuters, Yves Herman

המשטר בדרום אפריקה פותח מערכה לשלילת ההכרה בזכות הקיום של ישראל

עיון באוצר המילים והדימויים של נציגי המשטר הדרום אפריקאי בבית הדין בהאג מראה כי הם מתרחקים במהירות משאלת עזה ועוברים אל שאלת הלגיטימיות של קיום ישראל ● אפשר להגיד שהיחסים עם משטר ה–ANC במדינה הגיעו אל סוף הדרך

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הזכויות בקרקע בנווה צדק הוכרעו בלי כל היורשים. מה קבע ביהמ"ש?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בממשלה מפקפקים בסיכוי של סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על טורקיה

הצעד שמבקש לקדם סמוטריץ' דורש אישור של הממשלה כולה, וההערכות הן ששני מוקדי ההתנגדות המרכזיים עשויים להיות בלשכת ראש הממשלה ואצל שר הכלכלה ● גורמים במגזר העסקי מפעילים על הממשלה לחץ לסגת מהרעיון, שעלול לגרור עליות מחירים שיתגלגלו לכיס של הצרכן הישראלי

בחינות הסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: רוני שיצר

בצל המלחמה: רק 16% מעבר בבחינות לשכת עורכי הדין

מספר הניגשים עמד על 770 בלבד, מאחר שמדובר במועד משלים שנערך בשל המלחמה ● האוניברסיטאות מובילות את טבלאות העוברים, כאשר מבין כלל הניגשים, המוסד האקדמי המוביל הוא האוניברסיטה העברית

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

שי ויל / איור: גיל ג'יבלי

מתחת לרדאר: הכירו את המשפחה שתשלוט בדואר ישראל

משפחת ויל העדיפה להתנהל מתחת לרדאר התקשורתי והציבורי, למרות שהחברות שבשליטתה אחראיות למותגים ישראליים מאוד מוכרים ● קבוצה בהובלת המשפחה זכתה במכרז על דואר ישראל, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שלה

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה המתיחות מול הבית הלבן תקדימית, ומה העבר מלמד על חומרת המצב כעת?

העימות עם ממשל ביידן על הכניסה לרפיח העלה את שאלת היחסים עם ידידתנו הגדולה ● ההיסטוריה מלמדת שהיו התנגשויות אינטרסים בין ישראל לארה"ב מאז שנות החמישים - אבל האופן בו האמריקאים הגיבו לחציית קווים ישראלית השתנה בהתאם לסכנה הקיומית לישראל

ICL / צילום: יח''צ

פשרה בייצוגית נגד כיל על דיווח מטעה. כמה תשלם לבעלי המניות?

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בבקשה לתובענה ייצוגית שהגישה חברת רבקה טכנולוגיות נגד כיל, המנכ"ל והדירקטורים שכיהנו בה בשנים 2016-2015, בשל טענות למחדלי דיווח ופרטים מטעים ביחס לפרויקט מערכות מידע שהחלה עם IBM בשנת 2013 וקרס אחרי שלוש שנים ● במסגרת הפשרה כיל תשלם כ-2 מיליון דולר

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח חברתי כלכלי במגזר המיעוטים / צילום: תמר מצפי

"במסגרת תוכנית החומש לחברה הערבית, אנחנו משקיעים קודם כל בחינוך. הפערים מצטמצמים"

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, התייחס בכנס גלובס לאתגרים באוכלוסייה זו ולחשיבותה ● לדבריו, ברקע יישום תוכנית החומש הייעודית, החברה הערבית חוותה שינוי משמעותי: "רוב התלמידים לא היו זכאים לבגרות. היום יש 20% סטודנטים לתואר ראשון"

"חיזבאללה ספג מכות קשות": בלבנון מעריכים שהחזית בצפון לא תתרחב

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: כלי תקשורת מסביב לעולם סיקרו את השבת גופותיהם של ארבעה חטופים, בלבנון מעריכים שהמלחמה בצפון לא תסלים בשל עייפות בשני הצדדים ומה צפוי ביחסים בין ישראל וארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

אכזבה למדינה: קבוצת מילגם זכתה במכרז להפרטת הדואר בתמורה ל-461 מיליון שקל בלבד

קבוצת מילגם-הפניקס-ליימן שליסל זכתה במכרז על הדואר, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שקיבל הדואר בעבר ועמד על מעל 1.5 מיליארד שקל ● קבוצת דלק ישראל-רמי לוי התמודדה מולה במכרז ● שתי ההצעות היו נמוכות בתחילה מהממוצע של הערכת השווי שהוכנו לצורך המכרז. לבסוף התוצאה הזוכה הייתה גבוהה יותר

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

עו''ד דן גבע, שותף במשרד מיתר / צילום: איל יצהר

משרד עורכי הדין מיתר ממזג אליו את משרד הפטנטים קליגלר

עורך הדין ועורך הפטנטים דניאל קליגלר ינהל את תחום הפטנטים של מיתר, ויחד איתו יצורפו למשרד שותפו יובל שלום ועורכי פטנטים נוספים ● בעקבות המיזוג יכלול צוות הפטנטים של מיתר 18 עורכי פטנטים ועורכי דין

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

לראשונה ההכנסות של ביטוח לאומי נמוכות מההוצאות על קצבאות, ודוח שפרסם מזהיר: מועד הקריסה הוקדם ב-8 שנים, לשנת 2036 ● אלא שמומחים סבורים כי הסוגיה פחות חמורה ממה שעושים ממנה: "שאנשים יפסיקו לעבוד מתי שבא להם"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנעלם בתאונת מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק בגבול עם אזרבייג'ן, ויש "חשש לחייו" ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו