גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

לאחר שהמדדים בוול סטריט זינקו בחדות לאור הצהרתו של ג'רום פאוול כי לא תהיה העלאת ריבית נוספת, המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: הנאסד"ק ירד ב-0.3%, ה-S&P500 השיל מערכו 0.4% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.2%.

מודי שפריר מבנק הפועלים מסביר התייחס לנאומו של פאוול והרחיב כי: "פאוול ציין כי הפעילות הכלכלית עדיין 'איתנה', בין היתר בשל התרחבות נאה של הצריכה הפרטית (חרף הריבית הגבוהה). כמענה לשאלת אחת העיתונאים, פאוול הדגיש כי בניגוד לחלק מהמדינות בשווקים המפותחים, הצמיחה בארה"ב עדיין חזקה - וזו מאפשרת לפד להותיר את הריבית על כנה למשך תקופה ממושכת יותר, בכדי לוודא שהאינפלציה אכן יורדת אל עבר היעד. בנימה 'יונית' יותר, פאוול אמר מספר פעמים כי "לא סביר" שהפד יחזור להעלות את הריבית: אמר שבמידה והאינפלציה לא תתמתן הריבית תיוותר ברמתה הגבוהה למשך תקופה ממושכת יותר.

"מאידך, פאוול ציין שני תרחישים בהם הפד יתחיל להוריד את הריבית - הראשון הוא ירידה מחודשת באינפלציה והשני הוא היחלשות לא צפויה בשוק התעסוקה. עם זאת, פאוול הדגיש כי ההרעה בתעסוקה צריכה להיות ניכרת ורוחבית בכדי להוביל להורדת ריבית, במידה והאינפלציה לא תתמתן".

מניות השבבים ננעלו במגמה אדומה בהמשך לדוחות המאכזבים של AMD  וסופר מיקרו קומפיוטר , שגררו את אנבידיה  לירידות של כ-3.5%. מנגד, ענקיות הטק ננעלו במגמה חיובית:  אמזון   קפצה במעל ל-2%,  מטא   עלתה בשיעור דומה ומיקרוסופט  הוסיפה לערכה כ-1.5%. 

21:52

במסיבת העיתונאים של יו"ר הפד הודגש כי בפדרל רזרב שוללים העלאות ריבית נוספות. בהמשך לכך, המדדים המרכזיים בוול סטריט נצבעו בירוק: הנאסד"ק קופץ ב-1.2%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.9% והדאו ג'ונס עולה ב-1.3%.

במקביל, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צוללות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת ב-7 נקודות בסיס לרמה של 4.61%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-9 נקודות בסיס לרמה של 4.95%.

21:05

הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית על כנה בשיעור של 5.5%, בהתאם לתחזיות המוקדמות שציפו כי הריבית תיוותר ללא שינוי. רמת הריבית בארה"ב עדיין נמצאת בשיא של 22 שנים, כאשר על פי ההערכות, הפחתת ריבית איננה נראית בטווח הקרוב לעין ובשווקים הפיננסיים צופים רק הורדת ריבית אחת על ידי הפד השנה. 

כעת, המשקיעים ממתינים למסיבת העיתונאים של יו"ר הפד ג'רום פאוול על מנת להבין את מסלול הריבית העתידי של הפד.

יוני פנינג אסטרטג ראשי בחדר עסקאות במזרחי טפחות מתייחס להחלטת הפד:

"הודעת המדיניות השלישית של הפדרל ריזרב, מתוך שמונה שמתוכננות השנה, לא הייתה צפויה כמובן לכלול שינוי ברמת הריבית. למעשה, הפעם האחרונה שציפיות השוק לשינוי מדיניות בהודעה הזאת היו גבוהות, מנגיד, 20%, הייתה איי שם לקראת אמצע חודש מרץ, לפני שמדד המחירים של פברואר העביר את הסיכוי הזה למשהו חד ספרתי. באופן דומה, גם הציפיות להודעה הבאה (יוני) נעות בטריטוריה החד ספרתית. וגם זו שאחריה, ביולי, לא היו גבוהות מ-25%, בימים האחרונים. כנ"ל, אם בהודעת הריבית הקודמת, במרץ, ציפיות השוק עמדו על כשלוש הורדות ריבית במהלך 2024, בשבועות האחרונים זה התמתן לסביבות הורדה אחת.

"על רקע זה, הצהרת הפד על היעדר ההתקדמות בנושא האינפלציה הייתה צפויה יחסית גם היא, ואף אפשר לומר ברף הנמוך של התגובות האפשריות. יתרה מזאת, ההחלטה להפחית את קצב הצמצום הכמותי מבטאת מבט מהותי משהו מעבר לעקום, על היום שאחרי.

"משזה נאמר, נדגיש כי מה שהחל עם מספר טיפות נוכחות, אך ספורות של הפתעות במדדי המחירים בחודשים האחרונים, זכה לאישוש משמעותית במחירי התוצר בשבוע שעבר, ובמדד המחירים של ה- PCE למרץ, שהיה מעט גבוה מהציפיות. מנגד, האינדיקציות אתמול על סנטימנט התעשייה ממדד מנהלי הרכש של שיקגו היו שליליות ברמה השמורה, לרוב, למשברים. וגם מדד אמון הצרכנים של הקונפרנס בורד היה נמוך באופן חריג. בקיצור, סטגפלציה. שנתיים של מדיניות מוניטרית מצמצמת היו צריכות לשים אותנו במקום אחר לגמרי.

"ג'נט יילן, בתפקידה הקודם כיו"ר הפדרל ריזרב, הצהירה פעם אחת כי מדיניות מוניטרית אינה תרופה לכל (not a panacea). במקרה של סטגפלציה, כנראה שבאמת מדיניות מוניטרית כזו או אחרת לא תהווה את המרשם המומלץ. וניתן לראות את זה בהודעה היום. בתפקידה הנוכחי, כמזכירת האוצר, מנגד, יילן פועלת לאחרונה כדי לקדם את תכניות ממשל ביידן להעלאות מיסים. להערכתנו, סביר יותר כי התשובה לייצוב המשק האמריקאי נמצאת בגזרה הזו".

19:50

עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה. מניית סי.וי.אס הלת'  צונחת בכ-17% לאחר שהציגה תוצאות מאכזבות בשורת הרווח וההכנסות. בנוסף, CVS חתכה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה.

במקביל מניית אסתי לאודר  צוללת בכ-14%. החברה אכזבה את התחזיות להמשך השנה ומעריכה כי הרווח למניה יעמוד על טווח של 19-29 סנט למניה בעוד תחזית האנליסטים עמדה על רווח למניה של 76 סנט.

18:30

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.3% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.3%.

מניות השבבים מוסיפות לצנוח בעקבות הדוחות המאכזבים של AMD וסופר מיקרו. 

מנגד, מניית פייזר  נסחרת בעליות לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה בהן עקפה את תחזית הרווח וההכנסות. במקביל, החברה הציגה תחזית מעודדת להמשך השנה וצופה כי הרווח למניה בשנת 2024 יעמוד על טווח של 2.15-2.35 דולר למניה, בהשוואה לתחזית קודמת, אז ציפתה כי הרווח למניה יסתכם בטווח של 2.05-2.25 דולר למניה.  

המשקיעים ממתינים בשעה זו להחלטת הריבית של הפד שתתקיים בשעה 21:00 שעון ישראל. השוק מתמחר הסתברות של 99% כי הריבית תישאר על כנה, אך עיני המשקיעים נשואות אל עבר נאומו של פאוול בתקווה להבין את מסלול הריבית העתידי של הפד.

17:13

מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד בחודש אפריל ל-50 נקודות אך הפתיע את הצפי המוקדם שעמד על 49.9 נקודות. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.1% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.3%.

בולטות לשלילה מניות השבבים סופר מיקרו קומפיוטר  ו-AMD  שאכזבו את המשקיעים לאחר שפרסמו את תוצאותיהן הכספיות

סופר מיקרו קמפיוטר פספסה אמש את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות. חברת AMD דיווחה אתמול אף היא - התוצאות היו מעט מעל התחזיות והצפי של החברה לרבעון הנוכחי הוא בהתאם לציפיות. כנראה שבוול סטריט רצו יותר והמניה צללה ב-7% במסחר המאוחר. 

15:20

מסתמן, לפני הודעת הריבית של הפדרל ריזרב, שיום המסחר הראשון של חודש מאי ממשיך את החודש העגום שעבר על שוק המניות בוול סטריט - בחוזים העתידיים, נאסד"ק יורד ב-0.7%, הדאו ג'ונס ב-0.3% ו-S&P 500 ב-0.4%. 

מניית סטארבקס  צוללת ב-12% במסחר המוקדם. זאת בעקבות הדוח הרבעוני המאכזב שפרסמה אתמול. המכירות בחנויות ירדו ב-4% וגם התנועה בבתי הקפה שלה ירדה ב-6%. בסין, השוק השני בגודלו עבור החברה, דווקא נרשמה צמיחה של 11%.

15:15

מאקרו ארה"ב: מדד התעסוקה של ADP הצביע על תוספת של 192 אלף מועסקים חדשים בארה"ב. הצפי המוקדם עמד על 179 אלף.

13:39

ענקית הפארמה ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה כי תשלם 6.5 מיליארד דולר כדי להסדיר את רוב התביעות נגדה בארה"ב. לפי התביעות, מוצרי הטלק שלה גורמים לסרטן, בעיקר סרטן השחלות. נגד החברה עומדת עשרות אלפי תביעות שנערמו בחמש השנים האחרונות. 

הודעת החברה היא תחילתו של תהליך הסדרה שימשך שלושה חודשים מול התובעים לפני שיסכימו להסדרה. ישנן תביעות נוספות שקשורות לסרטן נדיר בשם mesothelioma. תביעות אלו יוסדרו בנפרד. 

ג'ונסון הורידה את מוצרי הטלק שלה לתינוקות מהמדפים בשנת 2020 לאחר שרגולטורים זיהו באבקה סיבי חומר קרצינוגני הדומה לאסבסט. עקב ההורדה הזו מהמדפים הוגשו אלפי תביעות נגד החברה, בין השאר של נשים שטענו שהשתמשו באבקת הטלק של החברה, ופיתחו לאחר מכן סרטן שחלות. 

הסכום הנ"ל מתווסף ל-8.9 מיליארד דולר שהבטיחה החברה לשלם לפני כשנה וחצי להסדרת התביעות. 

10:56

רוב הבורסות באירופה סגורות היום לרגל האחד במאי. בבריטניה שם יש מסחר מדד הפוטסי עולה ב-0.2%. 

סופר מיקרו קמפיוטר  יצרנית השרתים בהם משובצים שבבי אנבידיה שמנייתה הושפעה באופן העמוק ביותר מהעליות של מניית הבינה המלאכותית הפופולרית, לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי, על אף שמכירותיה זינקו כמעט פי 3 בהשוואה לרבעון המקביל. כתוצאה, נפלה מניית החברה במסחר המאוחר בנאסד"ק בחדות ולאחר מכן התייצבה על מחיר הנמוך ב- 10% ממחיר הסגירה. 

09:40

בצל דוחות אמזון, חברת השבבים AMD  דיווחה אתמול אף היא - התוצאות היו מעט מעל התחזיות והצפי של החברה לרבעון הנוכחי הוא בהתאם לציפיות. כנראה שבוול סטריט רצו יותר והמניה צללה ב-7% במסחר המאוחר. מתחילת השנה עלתה המניה ב-14%.

החברה הרוויחה ברבעון שהסתיים במרץ 62 סנט למניה, לעומת צפי של 61 סנט. ההכנסות עמדו על 5.47 מיליארד לעומת צפי של 5.46 מיליארד דולר. החברה מצפה שברבעון השני ההכנסות יעמדו על 5.7 מיליארד דולר, בהתאם לצפי האנליסטים וב-6% יותר מהרבעון המקביל אשתקד.

08:48

לרגל האחד במאי - רוב הבורסות באסיה סגורות. הניקיי היפני יורד ב-0.4%.

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים שיום המסחר הראשון של החודש יתחיל בירידות - נאסד"ק יורד ב-0.4%, S&P 500 ב-0.2% ודאו ג’ונס ב-0.1%.

אתמול בוול סטריט נחתם, לראשונה זה חמישה חודשים חודש שלילי. המדדים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים חדות למדי - נאסד"ק ירד ב-2%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 בכ-1.5%. בסיכום חודשי, נאסד"ק ו-S&P 500 סיימו את החודש הזה בירידה של כ-3.3% ודאו ג'ונס חתם בירידה של 4.3%.

לאחר נעילת המסחר פורסמו מספר דוחות רבעוניים וביניהם: אמזון  הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל הורידה את התחזית. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 143 מיליארד דולר מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמדו על הכנסות של 142.6 מיליארד דולר. זו עלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה ברבעון הראשון עומד על 98 סנט, גם הוא גבוה מעל תחזיות האנליסטים. לאחר הפרסום זינקה מניית אמזון במסחר המאוחר בכ-4%. 

סופר מיקרו קמפיוטר , יצרנית השרתים בהם משובצים שבבי אנבידיה שמנייתה הושפעה מהעליות של מניות הבינה המלאכותית, לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי, על אף שמכירותיה זינקו כמעט פי 3 בהשוואה לרבעון המקביל. כתוצאה, נפלה מניית החברה במסחר המאוחר בחדות ולאחר מכן התייצבה על מחיר הנמוך ב-7% ממחיר הסגירה. 

עד כה, כמחצית מהחברות ב-S&P 500 דיווחו את התוצאות לרבעון הראשון. כ-81% היכו את התחזית, שיעור גבוה מהממוצע של השנים האחרונות. בינתיים, נרשם גידול של 4.9% ברווח למניה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, גבוה יותר מאשר ההערכות לפני עונת הדוחות.בסה"כ, עד עכשיו, התוצאות טובות יותר מהתחזיות המקודמות.

פרשנות | טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק 

בשוק החוב בארה"ב, תשואות אגרות החוב הממשלתיות עלו קלות אתמול. לקראת החלטת הריבית בארה"ב שצפויה להתקיים היום (ד') בשעה 21:00 שעון ישראל. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת כעת סביב רמה של 4.62%.

הין צלל מול הדולר והגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1990, כאשר נסחר סביב רמה של 160 ין לדולר בתחילת השבוע. מודי שפריר מפועלים מסביר כי הסיבה לכך היא עליית התשואות בארה"ב ובכך שהבנק המרכזי ביפן  לא רמז על העלאה נוספת בקרוב. עם זאת, אתמול הין התחזק מול הדולר על רקע התגברות ההערכות להתערבות האוצר היפני במסחר.

מחירי הנפט הוסיפו לרדת מעט אתמול וחזרו פחות או יותר לרמתם מתחילת החודש, הנפט האמריקאי נסחר ב-81 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-88 דולר לחבית, מחיר הזהב הגיע לכ-2316 דולר לאונקיה לקראת סוף באפריל. הן הנפט והזהב, גבוהים בכ-12%, כל אחד, מהמחיר בו היו בתחילת השנה.

הביטקוין ירד אתמול ב-4% למחיר של 60,980 וזאת לאחר "ארוע החצייה" המדובר לפני כשבוע. המטבע השני בגודלו בשווי שוק, האת'ריום ירד ב-5% למחיר של 3,000 דולר.

 לפי זבז'ינסקי ממיטב "הפד ישתדל היום להעביר מסר שיקשיח את התנאים הפיננסיים ובפרט יגרום לעליית התשואות הארוכות". 

"אחרי נתוני הצמיחה והאינפלציה, הציפיות לריבית בסוף השנה עלו ל-5.04% לעומת הריבית הנוכחית ברמה של 5.37% ומגלמות מעט יותר מהורדת ריבית אחת. כרגע אין בסיס לבנק המרכזי להתקדם לקראת הורדת הריבית, לא מבחינת הפעילות הכלכלית ולא מבחינת האינפלציה". 

"הפד צריך דווקא להגביר מידת הריסון, אך הרף לחזור לעליית הריבית גבוה מאוד ולא עומד על הפרק להערכתנו. הדרך של הבנק המרכזי להתמודד עם המצב תהיה להקשיח המסרים 'הניציים', כפי שכבר התחילו לעשות לאחרונה הדוברים שלו כולל הנגיד. המטרה תהיה לרסן את התנאים הפיננסיים בפרט באמצעות עליית התשואות של האג"ח הממשלתיות, בעיקר הארוכות. מבחינת הפדרל ריזרב השוק לא צריך לצאת מישיבת הריבית עם 'תחושת הקלה', כפי שקרה פעמים רבות בשנה האחרונה".

הכלכלנית הבכירה שיאהו צ'ואי (Xiao Cui) מבנק ניהול העושר השוויצרי פיקטה התייחסה אף היא להחלטת הריבית הצפויה: "אנו צופים כי הוועדה הפדרלית תנקוט מדיניות ניצית. יושב הראש, פאוול, צפוי לציין שיידרש זמן רב יותר מהצפוי כדי להשיג את רמת הביטחון הנדרשת לקיצוץ הריבית".

"סביר להניח שפאוול יישאל לגבי עצמאות הבנק ומה התוכנית שלו לקדנציה שנייה עם ממשל טראמפ. דיווחים מהתקופה האחרונה מצביעים על יועצים של טראמפ המנסחים תוכניות לפוליטיזציה מסוימת של הבנק המרכזי וקריאות חוזרות לפטר את פאוול במהלך נשיאותו של טראמפ. לנשיא אין סמכות לפטר יו"ר הפד בגלל מחלוקות על מדיניות, והיו"ר יכול להיות מפוטר רק אם 'ש סיבה'. כל מינוי של יו"ר חדש לפד יידרש לאישור הסנאט, גוף שנודע בהיסטוריה בתמיכתו בעצמאות הפד מפני השפעה פוליטית, בין אם בשליטה רפובליקנית או דמוקרטית".

כאשר נשאל פאוול אם יתפטר מתפקיד יו"ר הפד ב-2019, הוא ענה: "לא עולה בדעתי כלל מצב שבו לא אשלים כהונתי פרט למוות".

בבנק ההשקעות גולדמן סאקס מעדכנים באופן קבוע רשימה של מניות "איכותיות". הרשימה כוללת חברות גדולות עם מאזנים חזקים, מכירות יציבות והיסטוריה של עלייה ברווח, תשואה על ההון שהיא מעל הממוצעת וסיכון מופחת. ברשימה הנוכחית יש שמונה חברות: חברת הלבשת הספורט לולולמון אתלטיקה , יצרנית השוקולד הרשי , ארתור ג'יי גאלאגר , חברת הביטוח, בנק נורת'רן טראסט , קוטרה אנרג'י , יצרן גז ונפט, צ'ארלס ריוור לבורטוריס , חברת מחקר התרופות, קיי.אל.איי יצרנית מכונות לייצור שבבים ו-אף-5  ,  חברת הענן ואבטחת המידע. 

עוד כתבות

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מגמה מדאיגה: האינפלציה זינקה לקצב שנתי של 2.8% באפריל - הרבה מעל הצפי; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.8% לעומת צפי של 0.6% • הפתעת המדד נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי טיסות לחו״ל ועלייה חדה בסעיפי הדיור ● מחירי הדירות עלו בכ-1%, העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב ● לידר שוקי הון: "לאור אי הוודאות הגאופוליטית והלחץ לעליות מחירים, לא צפויה הורדת ריבית בהחלטת הריבית הקרובה"

חברת נובה רחובות / צילום: איל יצהר

כ־50% מהעליות בזכותן: שתי מניות השבבים שמושכות את הבורסה בתל אביב כלפי מעלה

המשקיעים במניות נובה וקמטק נהנו בשנה האחרונה מתשואה תלת־ספרתית שאחראית לחלק נכבד מהעליות במדדי הדגל של ת"א ● מהיכן נובעת ההצלחה שלהן, האם הן צפויות להמשיך לזנק, ואיזו מניית שבבים נשארה מאחור?

סניף של שופרסל דיל. בעיגול: רני רהב / צילומים: טלי בוגדנובסקי, שלומי יוסף

אחרי 25 שנה: שופרסל ורני רהב נפרדים

במסגרת רה-ארגון שעוברת שופרסל אחרי כניסתם של האחים אמיר, החליטה הנהלת החברה להיפרד מהדובר שליווה אותה למעלה משני עשורים ● רהב: "זכותם המלאה של בעלים להחליף דובר, משום שדוברות זו משרת אמון"

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

הציוץ של קית' גיל שעורר את הסערה, והציוצים של עוקביו שהופצו ברחבי הרשת / צילום: מתוך טוויטר

מניות המם חזרו לשגע את וול סטריט. קרנות הגידור הפסידו שוב מיליארדי דולרים

תחושת דה ז'ה וו הכתה השבוע בוול סטריט ● ציוץ אחד, של חשבון בשם The Roaring Kitty, הוביל לזינוק של מאות אחוזים בשורת מניות מם, מניות שנעות בחדות בגלל הייפ ברשתות החברתיות וללא קשר למצבן הפיננסי או העסקי ● בפעם הקודמת הסיפור הזה נגמר בקריסה של קרנות גידור וסדרה בנטפליקס ● הפעם השורטיסטים כבר הפסידו כמעט 2.5 מיליארד דולר ביומיים

רידא מסארווה / צילום: אינטל

הוא בן לאחת המשפחות הגדולות בחברה הערבית ואחראי על בניית המפעלים של אינטל בארץ ובעולם

רידא מסארווה, שאחראי על הנדסת הבינוי באינטל בעשרות מיליארדי דולרים, הגיע לפסגה כשהוא אחד מאנשי המפתח שאמונים על ההתרחבות הגדולה ביותר של החברה בכל שנותיה ● דרך לקיחת אחריות אישית, חוש הומור מפותח וחשיבה טכנית, כך הוא עשה זאת ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

קודם תקום ועדה, אח"כ נראה: החורים במתווה החדש להבאת עובדים זרים

על רקע המשבר המתמשך בענף הבנייה בישראל, הממשלה אישרה היום תוכנית שנועדה להביא לסיום במחסור הפועלים ● מה היא מציעה, האם היא תייעל את ההליך או דווקא תסרבל אותו, ואיך קשורים האמריקאים לסיפור?

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

מפגינים פרו-פלסטינים בהאג / צילום: Reuters, Charles M. Vella / SOPA Images/Sipa USA -

חרם אקדמי: האקדמיה ההולנדית המלכותית לאמנות מנתקת קשרים עם "בצלאל"

הצעד הוכרז לאחר חודשים של קמפיינים מצד גורמים פרו-פלסטינים במוסד ההולנדי, כולל עצומה וכן כינוס ועידה כללית שהצביעה בנושא והחליטה על החלת החרם על האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל ● שני המוסדות קיימו בשנים האחרונות שיתופי-פעולה מקיפים, כולל הרצאות אורח

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

בלגיה והולנד בחרם אקדמי על ישראל ותוכנית המיליארדים בסכנה

שורת אוניברסיטאות בבלגיה ובהולנד הודיעו על ניתוק קשרים עם מוסדות ישראלים ● במוקד: הסכם המו"פ "הורייזן" של האיחוד האירופי, שנחשב למנוע צמיחה לאקדמיה ולתעשייה הישראלית

לירן צביבל, מנכ''ל וממייסדי WEKA / צילום: WEKA

200 עובדים יתחלקו ב-40 מיליון דולר: הסטארט-אפ הישראלי שהופך לחד קרן

ווקה שמספקת פתרון תוכנה לניהול אחסון מידע עבור חברות ענק, הודיעה אתמול על גיוס של 140 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד ● לפי ההערכה, כחצי מעובדי החברה יהנו מסיבוב מניות סקנדרי בהיקף של 40 מיליון דולר ● לירן צביבל, מנכ"ל החברה: "עידן הבינה המלאכותית רק בראשיתו"

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: לא אסכים לממשל צבאי בעזה, אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת

אלעד פינגרהוט הוא האזרח שנהרג אתמול במתקפה בגבול הצפון • מטח כבד למירון אחרי חיסול בכיר חיזבאללה: כ-60 רקטות שוגרו • צבע אדום בעוטף עזה: התרעה הופעלה בשדרות בפעם ה-3 היום • עדכונים שוטפים

יקי נוימן, מנכ''ל קבוצת דוראל / צילום: מיכה לובטון

המיזם הסולארי החדש שנבנה בתוך מטע אבוקדו

הפרויקט המשותף לחברת דוראל ולקיבוץ רבדים עושה שימוש כפול בקרקע שחוסך מקום והשקעה בהולכה ● גם האבוקדו מרוויח: הפאנלים הסולאריים המותקנים מעל המטע מעניקים לצמח את תנאי ההצללה והאור המדויקים עבורו ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד 

חלה עלייה בסיכון האשראי בענפי הבינוי והנדל''ן, שמשתקפת גם במדדי איכות האשראי / צילום: Shutterstock

למרות עליית הסיכון: הבנקים הגדילו ב-14% את האשראי לענף הנדל"ן

דוח הפיקוח על הבנקים לשנת 2023 מגלה כי תיק האשראי של חמש קבוצות הבנקאות הגדולות עמד בסוף השנה על 293 מיליארד שקל ● בפיקוח מודעים לסיכוני הריבית הגבוהה ולהשפעות המלחמה ועוקבים מקרוב אחרי הצמיחה בתחום ● החדשות הטובות: הבנק המרכזי מעריך שליזמים רבים אפשרות לספוג את ההשפעות הללו

מחיר הנחושת בשיא כל הזמנים / צילום: Shutterstock

מחיר המתכת הזו זינק ב-40% בשנה. מה עומד מאחורי המגמה?

הקיטון בהיצע של מתכת הנחושת הוביל לזינוק של 40% במחירה בשנה האחרונה ● על פי ההערכות, המחיר ימשיך לטפס לצד העלייה בביקושים ● סיטי בנק: "הביקושים יעלו ב-4.2 מיליון טונות עד 2030"

גולן יוכפז, מנכ''ל תאגיד השידור / צילום: יח''צ כאן

מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים"

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר האשים יונה ויזנטל, אחד מחברי מועצת התאגיד, את המנכ"ל גולן יוכפז בהצגת נתונים שקריים, ואף טען כי העלויות הגבוהות של שידורי משחקי היורו הן בזבוז כספי ציבור ● ויזנטל התנצל לדרישת יוכפז, ואז הדיון המשיך

ורנון היל וכלבו סר דאפילד בפתיחת סניף חדש של מטרו בנק בלונדון, ב-2010 / צילום: Reuters, PA Images

המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק

ורנון היל, המייסד של בנק קומרס ומטרו בנק, שניהם הסתבכו בשל עבירות רגולטוריות, היה גם מי שעמד מאחורי בנק רפובליק פירסט שנפל

ערן זינמן ורעי מן, מנכ''לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי הכתה את תחזיות השוק ברבעון; המניה מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם

מאנדיי.קום פרסמה תוצאות חזקות לרבעון ● בעקבות עדכון מחירים ללקוחות החברה עקפה את התחזיות ומעלה את התחזית השנתית ● המניה מזנקת בטרום מסחר למחיר המשקף למאנדיי שווי של מעל 10 מיליארד דולר

היחסים עם ישראל סיבכו את ענק ההשקעות בחזית מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ירדן הצליחה לסכל הברחת נשק בהובלת איראן, מה יכול לקרות אם לאיראן יהיה גרעין, נתניהו עדיין לא מוכן לדון ביום שאחרי ופסטיבל מוזיקה שמסתבך בגלל חסות של ברקליס ● כותרות העיתונים בעולם 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בתל אביב; המניות הדואליות הובילו את העליות

מדד ת"א 35 עלה ב-0.1% ● בעקבות נתוני האינפלציה בארה"ב שהיו חלשים מהצפוי, השקל התחזק מול הדולר ● בהמשך היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל ● בפועלים נותנים עדיפות לאפיק הצמוד על פני השקלי באג"ח בישראל ● מידרוג: סיכון נמוך בענף התעשיות הביטחוניות העולמי