הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% • בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו • חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% • גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי • הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" • וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

המדדים המרכזיים בתל אביב ננעלו במגמה שלילית. מדד ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2%. בלטו לשלילה מדד ת"א קלינטק שהשיל מערכו 2.4% ות"א בנקים 5 שירד בכ-1.5%.

בלטו לשלילה מניות טלסיס , שוב אנרגיה , פריורטק , ורידיס  ואקויטל .

מנגד, סלקום , מימון ישיר , ישראל קנדה , ארד  ואפריקה מגורים  ננעלו בעליות.

בשוק החוב המקומי, התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים ירדה קלות ונסחרה סביב רמה של 4.74%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה סביב רמה של 4.33%.

בשוק המט"ח המקומי, השקל נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק בכ-0.2% מול השקל ונסחר סביב 3.74 שקלים. האירו נחלש מול השקל ב-0.3% ועומד בשעה זו על 4 שקלים.

17:03

מניית חברת הקנאביס אינטרקיור  עולה היום בכ-16% לא רק בגלל המהלך להקלת המגבלות על חברות קנאביס בארה"ב, המשליך בעקיפין גם על החברות הישראליות בתחום, אלא גם בזכות דוחותיה הכספיים. החברה רשמה אמנם ירידה קלה במכירות בסיכום שנת 2023, עם הכנסות של 356 מיליון שקל, כ-8% פחות משנת 2022, בעיקר בגלל השפעת המלחמה, אך היא מצהירה כי תחזור לצמוח מרבעון לרבעון ב-2024. מתקן הגידול המרכזי של החברה בניר עוז נפגע ישירות במתקפות ה-7.10, ואחר כך הוכרז כשטח צבאי סגור. עד עכשיו הגישה למתקן מוגבלת וצה"ל משתמש בחלקו.

בעקבות הנזק למתקן ביצעה החברה מחיקת מוניטין של כ-68 מיליון שקל. היא כבר קיבלה פיצויים של כמה עשרות מיליוני שקלים מן המדינה, ומאמינה שתקבל בחזרה את כל הסכום, ומצפה לשקם ואף להרחיב אותו לאחר שתושב לה הגישה. למרות הקשיים, היא רשמה רבעון 15 ברציפות של EBITDA חיובי, 61 מיליון שקל, ויש לה 111 מיליון שקל בקופת המזומנים. בימים אלה היא נערכת להשקה רשמית של מוצריה בגרמניה.

16:22

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת הקמעונאות ויקטורי , לשימוע לפני הגשת כתב אישום, בחשד להתבטאויות פומביות באמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים. 

הרשות הודיעה היום (ד') לרשת ויקטורי ולמנכ"ל ובעלי החברה, אייל רביד, על כוונתה להגיש כתב אישום נגדם בכפוף לשימוע. מדובר בשימוע נוסף לאחר חקירה מורכבת שארכה למעלה משנתיים שניהלה מחלקת החקירות ברשות התחרות ביחס לחשדות לעבירות של ביצוע הסדרים כובלים בענף המזון בניגוד לחוק התחרות, בין היתר באמצעות התבטאויות פומביות. 

 על-פי החשד, רביד אותת לספקים ולקמעונאים, בשורה של התבטאויות פומביות ברבעון האחרון של שנת 2021, על רצונה של ויקטורי בהעלאת מחירים. חקירת רשות התחרות העלתה כי מטרתו של רביד בהתבטאויות אלה הייתה פתיחת הדלת לעליית המחירים כאמור. 

15:07

לאור ההתחממות הבטחונית והירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט, המדדים בבורסה ממשיכים להיסחר כעת בירידות שערים די חדות - מדד ת"א 35 יורד ב-1.1%, ת"א 90 ב-0.5% והבנקים ב-1.5%. אור באפלה הוא מדד הביומד שמזנק ב-1.5% בזכות מניות הקנאביס. 

גם השקל נחלש מול הדולר ונסחר בכ-3.74 שקלים לאחר שבשעות הבוקר ירד מתחת ל-3.73 שקלים לדולר. 

בית ההשקעות  אי.בי.אי  דיווח לפני שעה קלה כי השלים את עסקת רכישת חברת קרנות הנאמנות של פסגות. עם השלמת העסקה, פעילות קרנות הנאמנות של IBI תהפוך למגייסת הגדולה ביותר בשוק עם סך של 9.15 מיליארד שקל גיוסים מתחילת השנה והמגייסת הגדולה בשוק הקרנות הפסיביות עם גיוסים בסך של 5.24 מיליארד שקל מתחילת השנה. 

זוהי העסקה הגדולה בתולדות החברה שתמשיך להעסיק את רוב עובדי פסגות אשר עסקו בפעילות הקרנות הפסיביות. דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "מאז שחתמנו על העסקה היקף הנכסים בקרנות פסגות גדל ב- 30% בכוונתנו להפוך לאחד משלושת השחקנים הגדולים בשוק הקרנות מבחינת סך הנכסים ולאחד משלושת הגדולים בניהול הפסיבי".

14:23

אין בשורות בבורסה המקומית, מה גם שהחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים שיום המסחר הראשון של מאי עומד להיות רע - מדד ת"א 35 יורד ב-1.25%, ת"א 90 ב-0.4% והבנקים ב-2%.

מניית ניו-מד אנרג יהש  עברה היום מעליות קלות לירידות בעקבות ההודעה כי ממשלת קפריסין לא אישרה לשותפות במאגר אפרודיטה את תוכנית הפיתוח המחודשת שהגישו לה, ועל כן יידרשו להגיש תוכנית מחודשת תוך חצי שנה.

זהו עיכוב נוסף בשרשרת התהליכים שנמשכת כ-12 שנים במאגר שחופף בחלקו הקטן במים הכלכליים של ישראל, ולגביו עדיין לא הגיעו שתי המדינות להסכמות.

12:53

בעקבות וול סטריט - תעודת הסל AdvisorShares Pure US Cannabis (MSOS) שזינקה אתמול ב-24% והכפילה את שוויה ב-12 החודשים האחרונים, מושכת בעקבותיה את מניות הקנביס המקומיות -  אינטרקיור , שיח מדיקל , טוגדר  ונקסטייג' . אינטרקיור הדואלית זינקה אתמול בוול סטריט ב-10% וכעת במסחר המוקדם, מוסיפה שיעור דומה לשוויה. העליות הללו גורמות למדד הביומד להיות המדד הירוק היחיד היום בבורסה עם עלייה של 1.8%. 

בוול סטריט חברות הקנאביס כמו טילריי  שזינקה אתמול ב-40% קאנופי גרות'  ואורורה קנאביס  זינקו בעקבות דיווחים כי המנהל לאכיפת סמים האמריקאי (DEAׂ) מתכנן לסווג מחדש את הקנאביס כסם פחות מסוכן. 

12:19

המניות הדואליות והבנקים מושכים את הבורסה למטה - ת"א 35 יורד כעת ב-1.2%, ת"א 90 ב-0.5%. הבנקים משילים 1.8%. 

נאייקס  השלימה את רכישת חברת הטכנולוגיה הברזילאית VMtecnologia תמורת 22 מיליון דולר. הרכישה, כך מקווים בחברה, תאיץ את התרחבותה של נאייקס לאמריקה הלטינית, באמצעות אחת ממובילות השוק בברזיל בשירות עצמי אוטומטי. 

לנאייקס פלטפורמת מסחר, תשלומים ונאמנות לקוחות גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם, VMtecnologia  היא ספקית טכנולוגיה לתעשיית השירות העצמי האוטומטי בברזיל. החברה משרתת למעלה מ- 2,400 קמעונאים בתעשיות מגוונות בכל 27 המדינות בברזיל, ביותר מ-466 ערים. 

11:30

חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם  מכר הבוקר ממניות החברה אשר בבעלותו, מחיר המימוש עמד על 5.04 שקלים, פרמיה של 14% על מחיר הפתיחה הבוקר. לשלום, אלוף צה"ל במילואים, נותרו עתה כ-46% ממניות החברה.

טיב טעם, רשת הקמעונאות הלא-כשרה הגדולה בישראל נסחרת בשווי של כחצי מיליארד שקל ומנייתה עלתה בכ-16% מתחילת השנה. הרשת נוסדה בשנת 1990, מפעילה 46 סניפים ומונה כ־1,900 עובדים. בשנת 2004 הונפקה בבורסה בתל אביב. 

10:30

ההתחחמות בגבול הצפוני ואולי פסימיות בנוגע לעסקת החטופים מפילה את הבורסה. מדד הבנקים שיורד ב-1.7% מפיל בעזרת החברות הדואליות שחזרו עם פערים שליליים, את מדד ת"א 35 ב-0.8%. ת"א 90 יורד ב-0.1%. 

מדד הביומד שאיבד 12% באפריל מזנק ב-1.7%, אינטרקיור  מזנקת ללא דיווח מיוחד לבורסה. 

בתוך מדד ת"א 35 בולטות בירידות קמטק , נובה ובינלאומי  

10:03

דומה שהשוק פחות אופטימי מהמגעים האחרונים לעסקת החטופים, וגם הירידות אתמול בוול סטריט משפיעות - וכך, המסחר בבורסה נפתח הבוקר בירידות שערים. מדד הבנקים שיורד ב-1.3% מפיל את מדד ת"א 35 ב-0.7%. ת"א 90 יורד ב-0.1%. 

מנגד, שקל מוסיף ומתחזק ונסחר כעת ב-3.73 שקלים לדולר. 

גב ים  דיווחה הבוקר את תוצאות הרבעון. גידול של כ-9% ב-NOI של החברה אשר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 169 מיליון שקל. תחזית החברה ל- NOI לשנת 2024 עומדת על טווח של כ- 685-705 מיליון שקל.

גידול של כ-5% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 101 מיליון שקל. תחזית החברה ל-FFO המיוחס לבעלי המניות לשנת 2024 עומדת על טווח של כ-390-405 מיליון שקל. גידול של כ-6% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, אשר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 150 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 69 מיליון שקל, לעומת סך של 88 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי, לפי החברה, נובע בעיקר מהקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן ביחס לרבעון הראשון של שנת 2023.

החברה חתמה במהלך הרבעון הראשון על 34 הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-9%. לגב-ים צבר פרויקטים הכולל 10 פרויקטים בייזום במוקדי הביקוש במדינה, בשטח כולל של כ-410 אלף מ"ר (חלק גב-ים במאוחד), בהשקעה כוללת של כ-4.4 מיליארד ש"ח, אשר יוסיפו להכנסות החברה כ-336 מיליון שקל בשנה. כ-50% מהשטחים העיליים בפרויקטים אלו שווקו. 

08:17

במסחר במטבע חוץ הדולר נסחר כעת ביציבות מול השקל, 3.745 שקלים לדולר, האירו נחלש בכ-0.5% ונסחר ב-3.99 שקלים לאירו. 

08:00

1. שוקי המניות

לאחר הירידות אתמול בוול סטריט, המסחר בתל אביב צפוי להפתח במגמה מעורבת. אתמול, המגעים לשחרור חטופים ולהפסקת אש הפיחו אופטימיות בשוק והמדדים המרכזיים נסגרו בעליות מרשימות - מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 90 ב-0.8%. בין המדדים הענפיים בלטו מדד הבנקים עם עלייה של 2.1%, מדד ביומד שעלה ב-1.8% ומדדי הבנייה והתעשייה שהוסיפו 1.6% לערכם.

עסקה או פעולה ברפיח? שלושה כלכלנים מנתחים את ההשלכות 

מבין מניות מדד ת"א 35, הובילה טבע  את המגמה החיובית כאשר זינקה במעל ל־6%, מתחילת השנה מניית טבע עלתה בכ־40%.

מנגד, מניית חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ  נסחרה בירידות. זאת לאחר שהחברה דיווחה כי היא צופה הפסד שיערוך בסך כ-400 מיליון שקל בדוחותיה לרבעון הראשון ב-2024. זה מצטרף להפסדי שיערוך במעל ל-3 מיליארד שקל שעליהם דיווחה החברה שבשליטת נתן חץ בשנה וחצי האחרונות.

לסיכום אפריל, מדדי המניות המובילים - ת"א 35 ות"א 90 ירדו בכ-4%-5%, כל אחד, בדומה למדדי וול סטריט. ירידות שערים אפיינו את כל המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד בכ-12% באפריל. 

הכירו את המנהלים הישראליים שמרוויחים יותר מ-10 מיליון דולר 

לרגל האחד במאי - רוב הבורסות באסיה סגורות. הניקיי היפני יורד ב-0.4%.

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים שיום המסחר הראשון של החודש יתחיל בירידות - נאסד"ק יורד ב-0.4%, S&P 500 ב-0.2% ודאו ג’ונס ב-0.1%.

אתמול בוול סטריט נחתם, לראשונה זה חמישה חודשים חודש שלילי. המדדים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים חדות למדי - נאסד"ק ירד ב-2%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 בכ-1.5%. בסיכום חודשי, נאסד"ק ו-S&P 500 סיימו את החודש הזה בירידה של כ-3.3% ודאו ג'ונס חתם בירידה של 4.3%.

לאחר נעילת המסחר פורסמו מספר דוחות רבעוניים וביניהם: אמזון  הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל הורידה את התחזית. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 143 מיליארד דולר מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמדו על הכנסות של 142.6 מיליארד דולר. זו עלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.  הרווח למניה ברבעון הראשון עומד על 98 סנט, גם הוא גבוה מעל תחזיות האנליסטים. לאחר הפרסום זינקה מניית אמזון במסחר המאוחר בכ-4%. 

סופר מיקרו קמפיוטר , יצרנית השרתים בהם משובצים שבבי אנבידיה שמנייתה הושפעה מהעליות של מניות הבינה המלאכותית, לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי, על אף שמכירותיה זינקו כמעט פי 3 בהשוואה לרבעון המקביל. כתוצאה, נפלה מניית החברה במסחר המאוחר בחדות ולאחר מכן התייצבה על מחיר הנמוך ב-7% ממחיר הסגירה. 

עד כה, כמחצית מהחברות ב-S&P 500 דיווחו את התוצאות לרבעון הראשון. כ-81% היכו את התחזית, שיעור גבוה מהממוצע של השנים האחרונות. בינתיים, נרשם גידול של 4.9% ברווח למניה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, גבוה יותר מאשר ההערכות לפני עונת הדוחות.בסה"כ, עד עכשיו, התוצאות טובות יותר מהתחזיות המקודמות.

פרשנות | טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות בישראל ירדו קלות במהלך המסחר ביום ג' אך עדיין נסחרו בשיאים שלא נראו מאז שנת 2012, כאשר התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרה סביב רמה של 4.74%. בסך הכל באפריל, התשואה לפידיון של איגרות החוב השקליות ל-10 שנים זינקה בכ-0.5% והגיעה לכ-4.9% לקראת סוף החודש, זאת בדומה למגמה בארה"ב. עלייה זו משקפת את הציפיות לתקופה ממושכת יותר עם שיעור אינפלציה גבוה.

אלכס זבז’ינסקי הכלכלן הראשי של מיטב מציין ש"ככל הנראה, בעקבות עליית התשואות האחרונה, משרד האוצר החליט להקטין הנפקות האג"ח הארוכות בחודש מאי. הגודל הממוצע של ההנפקות השבועיות עלה מעט מכ-3.9 מיליארד שקל באפריל לכ-4.1 מיליארד שקל במאי, אך הטווח הממוצע של ההנפקות ירד בשנה וחצי".

בארה"ב, תשואות אגרות החוב הממשלתיות עלו קלות אתמול. לקראת החלטת הריבית בארה"ב שצפויה להתקיים היום (ד') בשעה 21:00 שעון ישראל. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת כעת סביב רמה של 4.62%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

המגעים לעסקת החטופים הקפיצו גם את השקל מול המטבעות הזרים. השקל התחזק בכ-2% מול הדולר ונסחר סביב רמה של 3.74, גם האירו נחלש במעל ל-2% מול השקל ועמד על 4.01 שקלים. אך בסיכום חודשי, בעקבות המתיחות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון, הדולר התחזק בכ-3.7% ביחס לשקל באפריל, והשלים עלייה של כ-5.3% מתחילת השנה. 

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות 

לצד זאת, הין צלל מול הדולר והגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1990, כאשר נסחר סביב רמה של 160 ין לדולר בתחילת השבוע. מודי שפריר מפועלים מסביר כי הסיבה לכך היא עליית התשואות בארה"ב ובכך שהבנק המרכזי ביפן  לא רמז על העלאה נוספת בקרוב. עם זאת, אתמול הין התחזק מול הדולר על רקע התגברות ההערכות להתערבות האוצר היפני במסחר.

מחירי הנפט הוסיפו לרדת מעט אתמול וחזרו פחות או יותר לרמתם מתחילת החודש, הנפט האמריקאי נסחר ב-81 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-88 דולר לחבית, מחיר הזהב הגיע לכ-2316 דולר לאונקיה לקראת סוף באפריל. הן הנפט והזהב, גבוהים בכ-12%, כל אחד, מהמחיר בו היו בתחילת השנה.

הביטקוין ירד אתמול ב-4% למחיר של 60,980 דולר וזאת לאחר "ארוע החצייה" המדובר לפני כשבוע. המטבע השני בגודלו בשווי שוק, האת'ריום ירד ב-5% למחיר של 3,000 דולר.

4. מאקרו

 היום ב-21:00 שעון ישראל תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית. לפי זבז'ינסקי ממיטב "הפד ישתדל היום להעביר מסר שיקשיח את התנאים הפיננסיים ובפרט יגרום לעליית התשואות הארוכות". 

"אחרי נתוני הצמיחה והאינפלציה, הציפיות לריבית בסוף השנה עלו ל-5.04% לעומת הריבית הנוכחית ברמה של 5.37% ומגלמות מעט יותר מהורדת ריבית אחת. כרגע אין בסיס לבנק המרכזי להתקדם לקראת הורדת הריבית, לא מבחינת הפעילות הכלכלית ולא מבחינת האינפלציה". 

"הפד צריך דווקא להגביר מידת הריסון, אך הרף לחזור לעליית הריבית גבוה מאוד ולא עומד על הפרק להערכתנו. הדרך של הבנק המרכזי להתמודד עם המצב תהיה להקשיח המסרים 'הניציים', כפי שכבר התחילו לעשות לאחרונה הדוברים שלו כולל הנגיד. המטרה תהיה לרסן את התנאים הפיננסיים בפרט באמצעות עליית התשואות של האג"ח הממשלתיות, בעיקר הארוכות. מבחינת הפדרל ריזרב השוק לא צריך לצאת מישיבת הריבית עם 'תחושת הקלה', כפי שקרה פעמים רבות בשנה האחרונה".

הכלכלנית הבכירה שיאהו צ'ואי (Xiao Cui) מבנק ניהול העושר השוויצרי פיקטה התייחסה אף היא להחלטת הריבית הצפויה: "אנו צופים כי הוועדה הפדרלית תנקוט מדיניות ניצית. יושב הראש, פאוול, צפוי לציין שיידרש זמן רב יותר מהצפוי כדי להשיג את רמת הביטחון הנדרשת לקיצוץ הריבית".

"סביר להניח שפאוול יישאל לגבי עצמאות הבנק ומה התוכנית שלו לקדנציה שנייה עם ממשל טראמפ. דיווחים מהתקופה האחרונה מצביעים על יועצים של טראמפ המנסחים תוכניות לפוליטיזציה מסוימת של הבנק המרכזי וקריאות חוזרות לפטר את פאוול במהלך נשיאותו של טראמפ. לנשיא אין סמכות לפטר יו"ר הפד בגלל מחלוקות על מדיניות, והיו"ר יכול להיות מפוטר רק אם 'ש סיבה'. כל מינוי של יו"ר חדש לפד יידרש לאישור הסנאט, גוף שנודע בהיסטוריה בתמיכתו בעצמאות הפד מפני השפעה פוליטית, בין אם בשליטה רפובליקנית או דמוקרטית".

כאשר נשאל פאוול אם יתפטר מתפקיד יו"ר הפד ב-2019, הוא ענה: "לא עולה בדעתי כלל מצב שבו לא אשלים כהונתי פרט למוות".

5. תחזית

לפי מיטב השווקים בישראל מגלמים ציפיות להורדת ריבית אחת בלבד בשנה הקרובה. "להערכתנו, מדובר בהערכות חסר. פיחות השקל זאת אחת הסיבות העיקריות להתייקרות הצפויה של הדלק שאמורה להוסיף כ-0.05% למדד של חודש מאי. מנגד, לפי המדידות שלנו, מחירי הפירות והירקות עלו פחות ממה שהערכנו בחודש אפריל. לא שינינו בשלב זה את התחזית לאינפלציה שעדיין עומדת על 2.8%".

"מאז ישיבת הריבית האחרונה של בנק ישראל, התנהגות השווקים עשויה ללמד שאי הורדת הריבית לא ממש מקטינה את הסיכון, במיוחד בשוק האג"ח. יתכן אף שהיא הוסיפה להגברת התנודתיות. צריכים לזכור שהמשקיעים העיקריים באג"ח הממשלתיות הגדילו ביקושים לאג"ח מתחילת המלחמה למרות הגידול החד בהנפקות מתוך הנחה שבנק ישראל מתכנן להוריד את הריבית. בנק ישראל יכול וצריך כמובן לשנות את התוכניות אם ההתפתחויות בחזית האינפלציה מצדיקות זאת. אולם, ביטול הפחתות ריבית מתוכננות בגלל סיבות לא כלכליות עלול דווקא להגביר סיכונים ולפגוע ביציבות הפיננסית".

בבנק ההשקעות גולדמן סאקס מעדכנים באופן קבוע רשימה של מניות "איכותיות". הרשימה כוללת חברות גדולות עם מאזנים חזקים, מכירות יציבות והיסטוריה של עלייה ברווח, תשואה על ההון שהיא מעל הממוצעת וסיכון מופחת. ברשימה הנוכחית יש שמונה חברות: חברת הלבשת הספורט לולולמון אתלטיקה , יצרנית השוקולד הרשי , ארתור ג'יי גאלאגר , חברת הביטוח, בנק נורת'רן טראסט , קוטרה אנרג'י , יצרן גז ונפט, צ'ארלס ריוור לבורטוריס , חברת מחקר התרופות, קיי.אל.איי יצרנית מכונות לייצור שבבים ו-אף-5  ,  חברת הענן ואבטחת המידע.