צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות • החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת • בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

גיל שויד / צילום: כדיה לוי
גיל שויד / צילום: כדיה לוי

חברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט  של גיל שויד עקפה את צפי האנליסטים כשהיא מדווחת על רווח מתואם למניה 2.04 דולר למניה (עלייה של 13% ביחס לרבעון המקביל) על הכנסות של 598.8 מיליון דולר (עלייה של 6% ביחס לרבעון המקביל). האנליסטים ציפו לרווח של 2 דולר למניה על הכנסות של 594.9 מיליון דולר.

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה 
המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף 

בכך החברה גם עקפה את התחזית של עצמה, אותה הציגה ברבעון שעבר. החברה צפתה רווח מתואם (Non-GAAP) של 2 דולר (אמצע טווח) על הכנסות של 592.5 מיליון דולר (אמצע טווח). לשנה כולה צפתה החברה צמיחה של כ-6% להכנסות של 2.475-2.625 מיליארד דולר, ורווח נקי של 8.7-9.3 דולר למניה. צפי האנליסטים השנתי הוא לרווח של 9.07 דולר למניה על הכנסות של 2.56 מיליארד דולר.

למרות התוצאות החזקות, צ'ק פוינט מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת במסחר המוקדם. החברה צופה רווח מתואם של 2.1-2.2 דולר למניה על הכנסות של 607-637 מיליון דולר. אמצע הטווח (2.15 דולר על 622 מיליון דולר) הוא מתחת צפי האנליסטים בשוק לרווח מתואם של 2.16 דולר למניה על הכנסות של 623.3 מיליון דולר.

היקף המזומנים של החברה קטן ל-3.04 מיליארד דולר, לעומת 3.62 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל. בנוסף, תזרים המזומנים של החברה היה נמוך יותר ברבעון החולף ועמד על 361 מיליון דולר, לעומת 386 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

צ'ק פוינט גם המשיכה את המסורת שלה ורכשה מניות בחזרה (בייבאק) בהיקף זהה של 325 מיליון דולר. כידוע, החברה לא מחלקת דיבידנד למשקיעים ומבחינתה קנייה מחדש של המניות שקולה לחלוקת דיבידנד למשקיעים שלה.

"הרבעון הראשון הניב תוצאות מצוינות עם הכנסות ורווח למניה בקצה העליון של התחזיות שלנו. סיפקנו צמיחה דו-ספרתית חזקה בהסכמי Infinity Platform, המהווים כעת למעלה מ-13% מסך ההכנסות. ההכנסות החוזרות והמצטברות שלנו מייצגות כעת 83% מסך ההכנסות", אמר גיל שויד, מייסד ומנכ"ל החברה.

"הצגנו את Quantum Force, קו חדש של שערי אבטחה המעצים ארגונים מכל הגדלים עם טכנולוגיית חומת האש מהדור הבא. בנוסף, השקנו טכנולוגיות חדשות כולל Harmony SaaS המגן על פלטפורמות ונתונים של SaaS, ו-Infinity AI Copilot, עוזר אבטחה המופעל על ידי בינה מלאכותית המשפר את אפקטיביות האבטחה בארגונים".

בצ'ק פוינט מחפשים מנכ"ל חדש

נזכיר כי עם פרסום הדוחות הקודמים הודיע מייסד ומנכ"ל החברה גיל שויד על פרישתו מתפקיד המנכ"ל, אחרי יותר מ-30 שנים בתפקיד ועל הליך לבחירתו של מנכ"ל חדש.

מניית צ'ק פוינט נסחרת כעת במחיר של 161 דולר למניה ושווי שוק של כ-18.2 מיליארד דולר, קרוב לשיא כל הזמנים מבחינתה. החברה היא כיום הישראלית השנייה בגודלה בעולם, אחרי מובילאיי שנסחרת לפי שווי של כ-25 מיליארד דולר.

בשנה האחרונה נהנה שויד מעלות שכר כוללת של כ-17.9 מיליון דולר, כאשר רובה ככולה היא תגמול הוני, בדומה לכל העשור האחרון, מאז החליט לוותר על שכר חודשי, למעט שכר מינימום. עם זאת, מדובר בירידה בשכר שלו לעומת שנת 2022 אז נהנה מעלות שכר כוללת של כ-22.6 מיליון דולר. בעשור האחרון נהנה שויד מעלות שכר כוללת של יותר מ-300 מיליון דולר, והוא מחזיק ביותר מרבע ממניותיה של צ'ק פוינט, עם שווי של יותר מ-4.6 מיליארד דולר.

על פי הדוחות השנתיים של החברה, היא מעסיקה כ-6,450, מתוכם 2,672 בישראל, כאשר מדובר בעלייה של 6% במספר העובדים בישראל. כמעט מחצית מהעובדים מועסקים בתחומי השיווק, המכירות והפיתוח העסקי. עוד כ-29% מועסקים בתחום המחקר והפיתוח והשאר הם עובדי תמיכה והנהלה ויש להם אופציות ששוות יותר מ-250 מיליון דולר. מניית צ'ק פוינט זינקה ב-20.5% בשנת 2023 ומתחילת השנה היא ממשיכה לעלות ביותר מ-5%. 

פי 2 יותר התקפות סייבר על ישראל מתחילת המלחמה

בשיחה עם העיתונאים לאחר הדוחות ציין שויד כי "יש עלייה של פי 2 בהתקפות הסייבר על ישראל מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', וזאת בהשוואה לעלייה של כ-50% במתקפות בעולם באותו זמן. מדובר על כ-2,000 מתקפות ביום בישראל, עם ניסיונות לתקוף ולהשתלט על תשתיות קריטיות כמו בתי חולים, מוסדות חינוך ועוד. זיהינו חמש קבוצות שמגיעות מאיראן וחמש קבוצות שמגיעות מחיזבאללה, כך שבפירוש אנחנו רואים שלאיראנים יש השפעה מאוד משמעותית.

"אם לפני 3-4 שנים אמרתי שהמתקפות האיראניות הן בסדר אך לא איכותיות ברמות הכי גבוהות - היום המתקפות שלהן הרבה יותר איכותיות, ברמות הכי גבוהות, ההתקפות שלהם נהיות יותר ויותר מתוחכמות".

בקשר למינוי המחליף שלו החברה לא סיפקה עדכון, ושויד ציין כי "התהליך הזה מקיף ומקצועי ולא צפוי להיות קצר. התחלנו אותו, אנחנו בתחילת הדרך, נעשה אותו בצורה הטובה ביותר".