בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% • הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? • מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת • מניות השבבים עולות • IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ • המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות • הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה בירידות שערים. נאסד"ק לאחר שכבר נסחר בירידה של 2%, נחתם בירידה של 0.7%, הדאו ג'ונס ירד ב-1% ו-S&P 500 ב-0.5%. 

בעוד דקות ספורות יפורסמו שלושה דוחות כספיים: אלפאבית (גוגל), מיקרוסופט ואינטל. 

22:14

עם נעילת המסחר הלילה יפורסמו שלושה דוחות מסקרנים במיוחד. אלה של אלפאבית (גוגל), מיקרוסופט ואינטל. 

מענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  מצפים האנליסטים הכנסות של 57.08 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, 2.65 דולר למניה. מתחילת השנה, מניית מיקרוסופט עלתה בכ-8% בלבד זאת לאחר שבחודש האחרון איבדה כ-5% מערכה. בוול סטריט מחכים לדוחות חזקים כדי שיתנו רוח גבית למניה. 

ברבעון קודם, ענקית הטכנולוגיה ציינה הישג מרשים - והפכה לחברה הגדולה ביותר בעולם מבחנת שווי שוק. שווי השוק של החברה כעת - 2.96 טריליון דולר. 

האנליסטים צופים לאלפאבית , חברת האם של גוגל, הכנסות בגובה של 78.59 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.51 דולר. מבט מיוחד יהיה על ההכנסות משירותי הענן, האנליסטים צופים להכנסות של 9.35 מיליארד דולר. 

גוגל זינקה במעל ל50% במהלך 12 החודשים האחרונים, ובכ-13% מאז תחילת השנה הנוכחית. ההייפ סביב הבינה המלאכותית דחף את גוגל להשקיע בתחום ולהתחמש בכלי בינה מלאכותית יוצרת שתוכל להציע אל מול ענקיות אחרות, דוגמת מיקרוסופט וOpenAI.

לגבי אינטל  תחזיות האנליסטים הן להכנסות על 12.78 מיליארד דולר. נזכיר שברבעון המקביל אשתקד דיווחה אינטל דווקא על ירידה של 36.2% במכירות משנה לשנה לאחר שנה קשה. הרבעון הזה ממשיך את מגמת ההתאוששות של אינטל מ-2022 שהיתה שנה של ירידה חדה במכירות לאחר שנות הקורונה שהביאה לביקוש חד לשבבים למחשבים אישיים, המוצר הנמכר ביותר של החברה.

זהו הדוח הראשון שמפרסמת אינטל מאז ביצעה מספר שינויים ארגוניים, אך ספק אם אלה יבואו לידי ביטוי בשורת ההכנסות או במחיר המנייה השנה. 

20:45

הירידות בוול סטריט הולכות ומתמתנות - נאסד"ק לאחר שכבר נסחר בירידה של 2% יורד כעת ב-0.7%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.8% ו-S&P 500 ב-0.4%. 

ענקית הכרייה בי.אייץ'.פי. גרופ  רוכשת את המתחרה אנגלו אמריקן בעסקת מניות בשווי של 39 מיליארד דולר. הנרכשת אישרה את קבלת ההצעה. BHP האוסטרלית היא חברת הכרייה הגדולה לפי שווי שוק בעולם, לפי החברה בעסקה תינתן 0.7 מניה של BHP תמורת מניה אחת של אנגלו אמריקן. 

השילוב של השתיים ייצור ענקית כריית נחושת שתהיה הגדולה ביותר בעולם עם נתח שוק של כ-10%, לפי רויטרס. לאנגלו אמריקן מכרה ענק בדרום אמריקה. כמו במקרים רבים של מיזוגים ורכישות - מניית הנרכשת מזנקת ומניית הרוכשת יורדת. 

19:28

בעוד המשקיעים מעכלים את הנתונים האחרונים: הירידה המפתיעה בתוצר הגולמי, הדוח המאכזב אתמול של מטא ולקראת דוחות של מיקרוסופט ואלפאבית, הירידות בוול סטריט מתמתנות מעט כעת - נאסד"ק לאחר שכבר נסחר בירידה של 2% יורד כעת ב-1.2%, הדאו ג'ונס יורד אף הוא ב-1.2% ו-S&P 500 ב-0.8%. 

ולא הכל אדום היום בוול סטריט - מניות השבבים נסחרות בדרך כלל בעליות, בראשן אנבידיה  שעדיין לא התאוששה מהירידה התלולה לפני כמה ימים (10%), בין העולות היום גם אינטל , ברודקום , סופר מיקרו קמפיוטר  ו-טייוואן סמיקונדקטור .

מחר ב-15:30 שעון ישראל יתפרסם בארה"ב מדד ליבת ה-PCE, זהו שיעור הצמיחה במחירי ההוצאה הפרטית ללא מזון ואנרגיה. הנתון הזה ישפוך אור נוסף או ניחושים חדשים לגבי תזמון הורדת הריבית על ידי הפרדל ריזרב. 

18:23

בתוך הסערה של מטא וענקיות טכנולוגיה אחרות, ישנה גם ענקית טכנולוגיה נוספת, IBM  שפרסמה את הדוחות הכספיים שלה - החברה עקפה את הציפיות עם רווח תפעולי של 1.68 דולר למניה ומעל הצפי של 1.59 דולר. ההכנסות היו 14.46 מיליארד דולר, מעט פחות מהצפי, 14.5 מיליארד דולר.

המניה יורדת היום לאחר הודעתה על רכישת חברת טכנולוגיית הענן האשי קורפ בעבור 35 דולר למניה, או 6.4 מיליארד דולר.

למעט בריטניה, המסחר באירופה ננעל הערב בירידות שערים - מדד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי השילו כ-1%, הפוטסי הבריטי עלה ב-0.5%.

17:41

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות, אבל החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת. בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד.

מובילאיי גלובל  פרסמה אחר הצהריים את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה - התוצאות מעורבות. החברה מדווחת על הפסד מתואם (Non-GAAP) של 7 סנט למניה על הכנסות של 239 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו שתרשום הפסד מתואם של 6 סנט למניה על הכנסות של 231.6 מיליון דולר. מדובר בנפילה של 48% בהכנסות לעומת 458 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך בתוצאות דומות לאזהרת הרווח של מובילאיי בתחילת השנה. 

16:57

נתוני הצמיחה המאכזבים ומניות הטכנולוגיה מפילות את המדדים במסחר בוול סטריט  - נאסד"ק יורד ביותר מ-2%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-1.7% וב-1.3% בהתאמה. 

צ'יפוטלה מקסיקן גריל  המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת היום במסחר לאחר שהחברה הפתיעה את ציפיות האנליסטים עם הכנסות רבעוניות של 2.7 מיליארד דולר ורווח של מתואם למניה של 13.4 דולר לעומת הצפי שעמד על 11.66 דולר. בחברה זוקפים את השיפור לשירות המהיר ויעיל יותר וכן למבצעים מיוחדים שערכו במהלך חודש מרץ. 

אקמן רכש מניות ברשת המסעדות לפני כ-8 שנים ב-411 דולר למניה, ועכשיו הוא ברווח של 640%. כ-18% מתיק המניות של קרן הגידור שלו פרשינג סקוור, מושקע במניה. מתוך "שבע המופלאות", אקמן מושקע באחת - אלפאבית (גוגל) .

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות שערים חדות. נאסד"ק יורד ביותר מ-2%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-1.3%. 

את הירידות מובילות מניות הטכנולוגיה. מטא, חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ צוללת בפתיחת המסחר למרות שהציגה חיווביים. חרף המספרים, מה שהבהיל את המשקיעים היה התחזית שהציגה החברה. ההכנסות לרבעון הבא צפויים להיות בטווח שבין 36.5-39 מיליארד דולר לעומת צפי של 38.25 מיליארד. 

בנוסף, החברה ציינה כי היא מתכננת הוצאות גדולות נוספות כאשר המשקיעים מתחילים להפנים את עלות חלום הבינה המלאכותית של החברה.

ניתוח | הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו מגיע עד לגוגל

מניות אלפאבית (גוגל) ומיקרוסופט  שיפרסמו היום אחרי הנעילה יורדות בכ-5%. 

15:31

ארה"ב - ירידה תלולה בצמיחה שירדה ל-1.6% ברבעון הראשון בלבד לעומת צפי של 2.5% ולעומת שיעור צמיחה של 3.4% שנמדד ברבעון הקודם. זהו נתון מפתיע לאחר שחברי הפדרל ריזרב התבטאו לאחרונה על הכלכלה האמריקאית החזקה שמפגינה עמידות לנוכח הריביות הגבוהות. 

השקל נחלש כעת בכ-1.1% ונסחר ב-3.79 שקלים לדולר, האירו נסחר ב-4.06 שקלים. 

בעקבות המדד, תשואת איגרת החוב האמריקאית ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות בסיס ולשיא מאז נובמבר - 4.7%. 

יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות, מזרחי טפחות התייחס לנתון המפתיע: "כמה שנים של 'כלכלת ביידן' גרמו לנתוני התוצר בארה"ב לנטייה להפתיע כלפי מעלה, וביתר שאת בחצי השנה האחרונה. בנתוני הקצה האחרונים, כמובן, הנטייה הזו באה ליידי ביטוי גם בנתונים מיידיים יותר משוק התעסוקה, וכזכור גם באינפלציה ראינו כמה הפתעות כלפי מעלה בחודשים האחרונים, ויותר מזה, לאינדיקציות לאינפלציה 'דביקה' משהו. במובן זה, הנתון היום עם ההפתעה המשמעותית כלפי מטה הייתה אמורה להיות סיבה טובה לשווקים להשמיע אנחת רווחה". 

"להערכתנו, במידה רבה, התוצר הנומינלי הצליח לשמור על מומנטום חיובי במהלך החצי השני של 2023. ובמובן זה, התמתנות האינפלציה של התקופה ההיא סייעה להביא לצמיחה הריאלית החזקה מאוד במהלך אותה התקופה. מנגד, הרמת הראש של מחירי התוצר במהלך הרבעון הנוכחי (3.7%) מביאה אותנו קרוב יותר לסביבה הגבוהה שהכרנו. וההתמתנות שהיא משליכה על התוצר הריאלי מסבירה להערכתנו הרבה מהנתון הנמוך היום. צמיחת הצריכה הפרטית המתונה במהלך הרבעון (2.5%), כנ"ל, מבטאת תגובה ראויה לציון למחירי הדלק העולים". 

"בשלב הנוכחי, הרמה הגבוהה של אינפלציית מחירי התוצר מהווה גורם משמעותי בפרשנות השוק לנתונים. כפועל יוצא, הנתון היום לא מביא לשינוי משמעותי בציפיות מהפדרל ריזרב, שנשארות על סדר גודל של 50% הסתברות להורדה עד ההחלטה בסוף יולי (כולל). למרות זאת, ייתכן ומדד המחירים של ה- PCE מחר, גם אם לא יפתיע כלפי מטה, יהווה גורם ממתן בציפיות הריבית של הפד". 

14:54

מובילאיי , פרסמה את תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של השנה. החברה מדווחת על הפסד מתואם (Non-GAAP) של 7 סנט למניה על הכנסות של 239 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו שתרשום הפסד מתואם של 6 סנט למניה על הכנסות של 231.6 מיליון דולר. מדובר בנפילה של 48% בהכנסות לעומת 458 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך בתוצאות דומות לאזהרת הרווח של מובילאיי בתחילת השנה. מניית החברה מאבדת כ-4% מערכה בטרום המסחר בוול סטריט. 

13:30

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הדאקס יורד בכ-0.8%, הקאק הצרפתי משיל מערכו כ-1% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.6%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה שלילית.

12:04

חברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט  של גיל שויד עקפה את צפי האנליסטים כשהיא מדווחת על רווח מתואם למניה 2.04 דולר למניה (עליה של 13% ביחס לרבעון המקביל) על הכנסות של 598.8 מיליון דולר (עליה של 6% ביחס לרבעון המקביל). האנליסטים ציפו לרווח של 2 דולר למניה על הכנסות של 594.9 מיליון דולר. 

בכך החברה גם עקפה את התחזית של עצמה, אותה הציגה ברבעון שעבר. החברה צפתה רווח מתואם (Non-GAAP) של 2 דולר (אמצע טווח) על הכנסות של 592.5 מיליון דולר (אמצע טווח). לשנה כולה צפתה החברה צמיחה של כ-6% להכנסות של 2.475-2.625 מיליארד דולר, ורווח נקי של 8.7-9.3 דולר למניה. צפי האנליסטים השנתי הוא לרווח למניה של 9.07 דולר למניה על הכנסות של 2.56 מיליארד דולר.

כעת השוק צפוי להמתין לתחזית שתפרסם החברה, כהרגלה, בשעה 16:00. האנליסטים צופים כי ברבעון השני הרווח המתואם יעמוד על 2.16 דולר למניה על הכנסות של 623.3 מיליון דולר.

11:04

מניית יוניליוור  עולה בחדות לאחר שחברת מוצרי הצריכה דיווחה על עלייה גדולה מהצפוי במכירות (4.4% בהשוואה לתקופה המקבילה) ברבעון הראשון של השנה. 

מנגד, חברת המזון והמשקאות השוויצרית נסטלה  נסחרת בירידות לאחר שדיווחה על ירידה של 5.9% במכירות ברבעון הראשון של 2024, שהסתכמו בכ-22.1 מיליארד פרנק שוויצרי (24.18 מיליארד דולר). 

10:46

יום המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת. הפוטסי עולה ב-0.5%, הדאקס יורד ב-0.5% והקאק הצרפתי מאבד מערכו 0.3%.

08:47

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג עולה ב-0.6%, בורסת שנגחאי מוסיפה לערכה 0.2% ומדד הקוספי יורד ב-1.2%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה שלילית.

בוול סטריט עונת הדוחות לרבעון הראשון תופסת תאוצה. מטא  דיווחה אמש (ד') על הכנסות של 36.46 מיליארד דולר, עלייה של 27% בהשוואה לרבעון המקביל. התחזיות המוקדמות ציפו להכנסות סביב 36.1 מיליארד דולר. מדובר ברבעון החמישי ברציפות בו מטא מציגה צמיחה נאה בהכנסות. עם זאת, מטא מסרה שהיא צופה הכנסות ברבעון השני בטווח של 36.5 עד 39 מיליארד דולר והדגישה כי השינויים בשערי המט"ח צפויים לפגוע בכ-1% בהכנסות החברה. 

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים  

הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית העלו את החשש בקרב האנליסטים לגבי הגידול בהוצאות ובהשקעות שהחברה תצטרך להשקיע. ואכן, גם במטא מצפים כי הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית יובילו לעלייה בהוצאות החברה.

במטא חוזים כי ההוצאות לשנת 2024 יגדלו לטווח של 96-99 מיליארד דולר, בשונה מ-94-99 מיליארד דולר שחזו קודם לכן. הסיבות לכך הן עקב עלויות תשתית ועלויות משפטיות גבוהות יותר. גם כעת, החברה מזכירה כי חטיבת העולמות הוירטואליים, המטא-וורס, תמשיך לצבור הפסדים תפעוליים באופן משמעותי משנה לשנה.

למרות התוצאות החזקות שמטא הציגה לרבעון, המשקיעים נבהלו מהתחזית לרבעון השני של השנה ומההוצאות של החברה בתחום הבינה המלאכותית. בהמשך לכך, מניית מטא צללה בכ-15% במסחר המאוחר ומחקה כ-200 מיליארד דולרים משווי החברה.

הערב (ה'), לאחר סיום המסחר ידווחו את תוצאותיהן הכספיות גם אלפאבית  ומיקרוסופט . צפי המשקיעים הוא כי אלפאבית תרשום רווח של 1.51 דולר למניה והכנסות של כ-79 מיליארד דולר. לגבי מיקרוסופט הצפי הוא לרווח של 2.82 דולר למניה וכ-61 מיליארד דולר הכנסות ברבעון.

בקרב מניות השבבים, יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם אחרי סמסונג, SK Hynix הדרום קוריאנית, שמספקת בין היתר לאנבידיה שבבי זיכרון ברוחב פס גבוה המשרתים ערכות שבבי AI, פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה דיווחה על רווח נקי של 1.92 טריליון וון דרום קוריאני (1.39 מיליארד דולר) ברבעון הראשון, לאחר שהציגה בתקופה המקבילה הפסד של 2.58 טריליון וון.

במקביל, הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 12.43 טריליון וון, עלייה של 144% לעומת שנה שעברה. סך ההכנסות שהציגה החברה הינו הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2022. על פי האנליסטים של LSEG, הביצועים החזקים נבעו לאור העלייה במכירות של מוצרי שרתי בינה מלאכותית שכוללת בין היתר שבבי זיכרון ברוחב פס גבוה, וכן מאמצי החברה להניע רווחיות. 

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת  

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר ביציבות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת בשעה זו על 4.65%.

בשוק הסחורות, מחיר הנפט עולה קלות הבוקר ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 88.2 דולרים. 

בגזרת המאקרו, ביומיים הקרובים יתפרסמו נתונים משמעותיים לכלכלת ארה"ב ולמתווה הריבית של הבנק המרכזי, הפד. ראשית יפורסם נתון התוצר הרבעוני, כשלאחר שני רבעונים עם נתון גבוה במיוחד ולמרות הריסון המוניטרי הכבד על המשק, בשוק מצפים לרבעון חזק נוסף עם 2.5% צמיחה. התוצר הגבוה מעיד על השוק האיתן שם שאינו נחלש גם תחת משטר הריבית הגבוה שהשית הפד. עם נתוני צמיחה חזקים כאלו, בכירי הבנק המרכזי יוכלו להרגיש בנוח לשמור על ריסון מתמשך כדי לוודא שהאינפלציה אכן תגיע ליעד שהתוו לה, ולדחות עוד את הורדת הריבית.

הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מרחיב בסקירתו כיצד רצוי למצב את תיק ההשקעות לאור המתיחות הגיאופוליטית:

"מיצוב התיק הנוכחי שלנו מושרש בתרחיש הבסיסי שלנו שצופה המשך קונפליקט ללא הסלמה משמעותית של הסכסוך בין ישראל לאיראן. במניות, אנו במשקל יתר במניות בארה"ב על חשבון אירופה, עם העדפה למניות מחזוריות במגזרי האנרגיה והשירותים לצרכן, על פני נדל"ן ותשתיות. בהכנסה קבועה, אנו מעדיפים משקל יתר באג"ח ממשלת ארה"ב, ובמטבעות, הדולר האמריקאי. הטיות תיקים אלו ממשיכות להפיק תועלת מתפקוד המשק האמריקאי ומיתרון התשואה של הדולר.

"בתרחיש סיכון של הסלמה משמעותית, היינו מצפים ששווקי המניות יתוקנו בצורה חדה, כאשר סקטורים הגנתיים כמו נדל"ן ושירותים עשויים להשיג ביצועים טובים יותר. מחירי הסחורות, בפרט אנרגיה, עשויים לעלות ולגביר את הציפיות לאינפלציה. הבנקים המרכזיים יצטרכו ככל הנראה לדחות את הורדת הריבית, בעוד שהקצה הארוך של עקומות האג"ח הממשלתיות יתנרמל והתשואות ירדו על פי הביקוש. זה ישטח את עקומת התשואות, במיוחד באירופה, שבה הבנק המרכזי האירופי רגיש יותר לעליות מחירי הסחורות. אג"ח של ממשלת ארה"ב צפוי להרוויח מתרחיש כזה. בתחום האשראי, הן מגזרי דירוג ההשקעה והן מגזרי התשואה הגבוהה ייפגעו, אם כי אנו מצפים שהראשון ישיג ביצועים טובים יותר מהאחרונים. בסביבה כזו שונאת סיכונים הדולר האמריקני כנראה ירוויח.

"בתרחיש של דה-אסקלציה, היינו מצפים שהמיצוב הנוכחי שלנו יועיל. עם זאת, עם התרחבות מרווח האשראי האחרון, סביר להניח שנראה מהפך המעניק תנופה מסוימת לאשראי מסוכן יותר (כגון תשואה גבוהה) ולמגזרי המניות המחזוריים יותר. ההעדפה שלנו לחוב בדירוג BB בתוך פלח התשואות הגבוהות עשויה להועיל, גם אם חובות מדורגים נמוכים יותר עשויים לעלות באופן זמני על רקע הידוק מרווח חזק יותר. ובכל זאת, נעדיף את ה מ קטע האיכותי יותר של ספקטרום התשואה הגבוהה .

"בסך הכל, אנו חושבים שהמיקום הטקטי הנוכחי שלנו יכול להועיל תחת מגוון תוצאות. בפרט, אנו רואים במשקל העודף שלנו בדולר האמריקאי, את עמדתנו הקונסטרוקטיבית בנושא הזהב - שאנו שומרים עליה ברמות אסטרטגיות - והעדפת מגזר המניות שלנו לחברות אנרגיה, לא רק ביכולות של המגזר להפגין ביצועים, אלא גם כמגן על תיקי השקעות בסביבה של עלייה בסיכונים אינפלציוניים וגאופוליטיים. בהתחשב בסיכונים אלה, אנו רואים גם תפקיד פוטנציאלי לניירות ערך מוגנים באינפלציה של האוצר (TIPS) במסגרת הקצאות האג"ח של תיקים".