גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל
רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

21:31 - קבוצת ההאקרים הישראלית "Red Evils" חשפה בערוץ הטלגרם שלה את זהותו של מהדי לשגריאן, ראש קבוצת ההאקרים "Cyb3r Avengers" המקושרת למשמרות המהפכה

21:02 - נתניהו נגד צוות המו"מ: "התדרוכים השקריים פוגעים במאמץ להשבת החטופים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (א') בחריפות בפתח קבינט המלחמה את ההדלפות מתוך צוות המשא ומתן לשחרור החטופים. "התדרוכים השקריים מצוות המשא ומתן רק פוגעים במאמץ להשבת החטופים", האשים נתניהו. "הם זורעים ייאוש אצל משפחות החטופים. הם רק הביאו את החמאס להקשיח עמדות, והם שקריים".

לדברי נתניהו, "אם יש מישהו בצוות המשא ומתן שלא מוכן לקבל את החלטות הדרג המדיני רק בשביל לקבל כותרות אנונימיות ושקריות בתקשורת למטרות פוליטיות - שיהיה הגון ולא יהיה פה". לכתבה המלאה ב-N12.

20:30 - הגרי: "אם החטופים שומעים אותנו - נילחם עד אשר תשובו הביתה"

דובר צה"ל, דניאל הגרי: "אם החטופים שומעים אותנו - נילחם עד אשר תשובו הביתה". כמו כן, הגרי ציין כי "כוחות צה"ל פרוסים לאורך כל גבולות המדינה. גם במהלך החג יש לגלות עירנות ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף". 

18:55 - מת מפצעיו רב סרן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם נפץ בגליל 

מת מפצעיו רב-סרן במילואים דור זימל, שנפצע מפגיעת כטב"ם הנפץ ביום רביעי שעבר בערב אל-עראמשה סמוך לגבול לבנון. דור ז"ל, בן 27 במותו, התגורר באבן יהודה והיה סטודנט למשפטים ולממשל באוניברסיטת רייכמן. הוא שירת במילואים כסגן מפקד פלוגה בגדוד 8103 של חטיבת עציוני, ובאחת החופשות הציע נישואים לחברתו, שיר - השניים היו אמורים להתחתן בעוד כחודש וחצי.

דור נפצע אנושות מפגיעת הכטב"ם, ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם הרופאים נאבקו על חייו במשך ימים כשהוא מורדם ומונשם . הלוויתו תתקיים מחר בשעה 12:00 בבית העלמין באבן יהודה. הוא הועלה לאחר מותו מדרגת סרן, לדרגת רב-סרן. אלון זימל, אביו של דור ז"ל, פרסם לפני כיומיים פוסט בפייסבוק שבו ביקש להתפלל למען בנו: "דור האריה עושה מאמצים בלתי נתפסים. נשאר לנו רק להתפלל". לכתבה המלאה ב-N12.

18:00 - נתניהו: "ארגון הטרור חמאס הוא זה שמונע את העסקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (א') לקראת חג הפסח למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור החטופים ואמר כי בכוונת ישראל להגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על חמאס. "זאת הדרך היחידה לשחרר את חטופינו ולהשיג את ניצחוננו", הכריז נתניהו.

נתניהו התייחס גם ללחץ המופנה כלפי הממשלה להגיע לעסקה לשחרור חטופים וטען כי ארגון הטרור הוא זה שמונע את העסקה. "כל ההצעות לשחרור חטופינו נדחו על הסף על ידי החמאס. במקום לסגת מעמדותיו הקיצוניות, הוא בונה על פילוג בתוכנו, הוא שואב עידוד מהלחצים שמופנים כלפי ממשלת ישראל", מסר. לדבריו, כתוצאה מכך חמאס "רק מקשיח את תנאיו לשחרור חטופינו". לכתבה המלאה ב-N12.

17:20 - גנץ התייחס בדבריו לציוץ של בן גביר שלשום, שבו כתב "דרדל'ה" אחרי התקיפה באיראן שיוחסה לישראל

השר בני גנץ תקף אחר הצהריים (א') את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמר כי "שרים שפוגעים בביטחון המדינה - לא צריכים לשבת בקבינט". גנץ התייחס בדבריו לציוץ של בן גביר שלשום, שבו כתב "דרדל'ה" אחרי התקיפה באיראן שיוחסה לישראל.

"מצופה מהמנהיגות שתתעלה לגודל השעה", הוסיף גנץ. "דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים, גם בשבתות ובחגים. לחטופים אין זמן, החיילים לא עוצרים בשדה הקרב, כך גם צריכים לנהוג המדינאים. עלינו לתת דוגמה אישית ובוודאי שלא לעסוק בפילוג או בניסיונות להעביר חוקים והחלטות שפוגעים בביטחון ובאינטרסים המדיניים שלנו". לכתבה המלאה ב-N12.

15:35 - צה"ל בתגובה ראשונה על הדיווח באשר לסנקציות האמריקאות על גדוד נצח יהודה: "העניין לא מוכר"

דובר צה"ל פרסם תגובה ראשונה על הדיווחים באשר להטלת סנקציות מצד ארה"ב על גדוד נצח יהודה, על רקע טענה להפרת זכויות אדם של פלסטינים ביהודה ושומרון: "לוחמי הגדוד משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה - הם נמצאים בליבת העשייה המבצעית. העניין לא מוכר בצה"ל. באם תתקבל החלטה בעניין, היא תיבחן".

13:54 - מנהיג איראן: "מספר הטילים ששיגרנו הוא משני"

מנהיג איראן ח'אמנאי נפגש עם מפקדים איראניים בכירים ובירך אותם על "פעולותיהם במבצעים האחרונים". לדבריו, הם הציגו את "התדמית הטובה של יכולותיהם ואת התדמית הראויה לשבח של האומה האיראנית". עוד הוא אמר כי "מספר הטילים ששוגרו הוא משני", והדבר החשוב הוא "הופעת כוח הרצון של העם האיראני וכוחותיו המזוינים בזירה הבין-לאומית".

12:00 - ירי בוצע לקיבוץ מירב, צה"ל פתח בסריקות אחר חשודים

בצה"ל אישרו כי מחבלים ירו מוקדם יותר היום לעבר קיבוץ מירב שבגלבוע, אין נפגעים - נזק נגרם למבנה. כוחות צה"ל חוסמים כעת צירים, ומבצעים סריקות אחר חשודים. במהלך אותן סריקות בכפר ג'ילבון הסמוך - מחבלים השליכו מטען לעבר הכוחות; אין נפגעים, הסריקות נמשכות.

11:50 - הלוחמים שנטרלו את אחד המחבלים בפיגוע בצומת בית ענון: "עלינו לשמירה שגרתית - ונפתחה עלינו אש"

החיילים שנטרלו את אחד המחבלים בפיגוע בצומת בית ענון סיפרו לאחר האירוע: "עלינו לשמירה שגרתית פה בגזרה. הגיע אלינו חשוד, והתחלנו לבצע עליו נוהל מעצר חשוד. ברגע שהתחלנו לתפעל את האירוע, פתחו עלינו באש מכיוון מזרח. כוח סיור נטרל את המחבל הראשון ולאחר מכן המחבל השני שלף סכין ונטרלנו גם אותו"

11:11 - דובר צה"ל אחרי התקרית בבנימין: חייל מילואים בחופשה נפצע כתוצאה מפיצוץ מטען סמוך לאל מועייר, כוחות פתחו בסריקות אחר חשודים

10:20 - אזעקות בשלומי והסביבה, כמה נפילות באזור

אזעקות הופעלו בשלומי, אזור תעשייה אכזיב מילואות, בצת, לימן, מצובה וראש הנקרה. זוהו כמה נפילות באזור - אין נפגעים או נזק.

10:00 - הנייה לתקשורת הטורקית: "אנחנו לא נרים דגל לבן ברפיח"

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה התראיין לתקשורת הטורקית, על רקע הפגישה עם ארדואן והדיווחים כי בחמאס שוקלים להעביר את הלשכה המדינית לטורקיה. "לעזה יש מקום מיוחד מאוד בפוליטיקה הטורקית, גם בעבר וגם בהווה", אמר.

עוד התייחס הנייה למגעים לעסקת חטופים - וגם לפעולה אפשרית של צה"ל ברפיח: "היה לנו תנאי אחד - החזרת תושבים לביתם ושישראל תיסוג מעזה. הם לא הסכימו להפסקת אש. היא רוצה להמשיך במלחמה, ולכן אנחנו לא מסכימים להרים דגל לבן ברפיח". לידיעה המלאה ב-N12

09:14 - ישראלי נפצע מפיצוץ מטען חבלה בבנימין

בצה"ל עדכנו כי אזרח ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטיני באזור כוכב השחר - ומטען התפוצץ עליו. ככל הנראה הוא נפצע קל, כוחות צה"ל ומד"א בדרך לזירה.

08:36 - צה"ל תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תפסו כמה יעדי טרור של חיזבאללה - בשלושה מרחבים שונים בדרום לבנון. באחת התקיפות, זוהה מחבל פועל בתוך מבנה צבאי במרחב טיר חרפא - וחוסל. בין המטרות הנוספות שהותקפו: עמדת תצפית במרחב אל עדייסא ושני מבנים צבאיים במרחב אל-חיאם. 

07:20 - חשד לפיגוע ירי בצומת בית ענון שביהודה

כוחות צה״ל נטרלו הבוקר (ראשון) שני מחבלים, כאשר אחד מהם ניסה לדקור את הלוחמים וחוסל, והשני ירה לעבר הכוחות ונוטרל. אין נפגעים.

02:04 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טוענות שתקפו באמצעות כטב"מים "מטרה חיונית" ברמת הגולן

01:10 - שר הבטחון יואב גלנט בירך על אישור חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים

השר פרסם בחשבון שלו ברשת החברתית X: "כשישראל מתמודדת עם איומים מ-7 חזיתות כולל איראן, ארה"ב עומדת לצד ישראל. תודה הנשיא ביידן על תמיכתך הבלתי מעורערת".

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה? 
היישר מרוסיה: איראן תקבל השבוע נשק חדש 

23:31 - עימות נוסף עם ארה"ב: תטיל סנקציות על יחידה בצה"ל

 שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה", על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים ביהודה ושומרון - כך דיווח אתמול (שבת) בערב העיתונאי ברק רביד באתר Axios. על פי הדיווח, ארה"ב תאסור להעביר לגדוד סיוע צבאי אמריקני, ותמנע מחייליו ומקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה"ב. נתניהו: "שיא האבסורד, שפל ערכי". סמוטריץ': "טירוף מוחלט, חלק ממהלך מתוכנן לכפות הקמת מדינה פלסטינית". גנץ: "תקדים מסוכן ומסר שגוי לאויבינו". לידיעה המלאה ב-N12 

22:05: שגרירים של שורת מדינות יוזמנו לשיחת מחאה

משרד החוץ יזמן מחר לשיחת מחאה את שגריריהן של צרפת, יפן, דרום קוריאה, מלטה, סלובניה ואקוודור, שהצביעו במועצת הביטחון בעד ההצעה שנדחתה לשדרוג המעמד הפלסטיני באו"ם. בהודעת דובר משרד החוץ נכתב כי המסר שיועבר לשגרירים הוא שמחוות מדיניות לפלסטינים וקריאות להכרה במדינה פלסטינית - חצי שנה אחרי טבח ה-7 באוקטובר - הן פרס לטרור.

עוד נמסר בהודעה: " הלחץ הבין-לאומי חייב להיות מופנה כנגד חמאס, אשר ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, ואשר ממשיך לסרב לכל עסקה שתביא לשחרור החטופים ולהפוגה הומניטרית לתושבי עזה".

21:54 -  "אין חג ואין סדר": אלפים בכיכר החטופים ובמחאה בקפלן 

שורת מחאות התקיימו בתל אביב ובערים גדולות נוספות. משפחות החטופים דרשו לפעול להחזרת 133 הישראלים שבשבי חמאס. "כשאתם חושבים על החטופים - תחשבו על המשפחות שלכם", קראו המוחים מחברי הממשלה. בנוסף, נערכה הפגנה נגד הממשלה ובקריאה לבחירות בצומת קפלן.

במקביל למחאות, משפחות החטופים שלחו מכתב לחברי קבינט המלחמה, בדרישה להיפגש איתם. "אנו דורשים לשמוע מכם באופן ישיר וללא מתווכים מהו סדר העדיפויות של ממשלת ישראל - חצי שנה לאחר תחילת המלחמה", נכתב. "את מנופי הלחץ הצבאיים הפסקנו להרגיש - מה אתם עושים כדי להחזיר אותם? כעת, ועוד לפני ערב הפסח, אנו מצפים להיפגש עימכם, אחרי חודשים רבים ללא פגישה רשמית". לידיעה המלאה ב-N12

21:01: בית הנבחרים של ארה"ב אישר את תקציב הסיוע לישראל

תקציב הסיוע הביטחוני יעמוד על יותר מ-26 מיליארד דולר. כעת, על הסנאט האמריקני לאשרר את העברת הכספים ועל הנשיא ביידן לחתום על המהלך. בית הנבחרים הצביע הערב למעשה על שלושה תקציבי סיוע בין-לאומיים שונים - לישראל, לאוקראינה ולטייוואן, והפיצול אפשר לכל חבר קונגרס להצביע לפי צו מצפונו.

366 חברי בית הנבחרים הצביעו בעד הסיוע לישראל, 58 התנגדו. נשיא ארה"ב ביידן בירך על אישור הסיוע של בית הנבחרים ופנה לחברי הסנאט: "החבילה שנספק קריטית לישראל ולאוקראינה. ישראל עומדת בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן, אשרו את הסיוע במהירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לבית הנבחרים. בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "הקונגרס האמריקני אישר ברוב מוחץ הצעת חוק סיוע מוערכת מאוד, המדגימה תמיכה דו-מפלגתית חזקה בישראל ומגינה על הציוויליזציה המערבית. תודה לכם חברים, תודה לכם אמריקה!".

גם שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע. "ההצבעה על חבילת הסיוע לישראל עם תמיכה דו-מפלגתית גורפת מוכיחה את הקשרים החזקים והשותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב ומשדרת מסר חזק לאויבינו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

19:34: חיזבאללה ירה טיל נ"ט שפגע בבית במטולה, לא היו נפגעים

16:25: ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, השניים דנו בניסיונות להביא להפסקת אש ובסיפוק סיוע הומניטרי לעזה.

עוד כתבות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ישראל באולטימטום לחמאס: עסקה תוך שבוע - או כניסה לרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם