קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד • לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה • בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד • הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע הבינלאומית מפרסמת היום (ג') את התחזית המקרו כלכלית שלה למדינת ישראל. על פי העדכון, תחתית הצמיחה של ישראל בשנה הנוכחית עומדת על 1.6%, פחות מצפי בנק ישראל העומד על 2%, וכחצי מהתחזית הקודמת של הקרן, שהעריכה צמיחה של 3.1% השנה.

בנק ישראל הותיר את הריבית ברמה של 4.5% והעלה את תחזיות האינפלציה 
סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש 

בנוסף, הפער בין התחזיות ימשיך גם בשנה העוקבת כאשר הצמיחה לפי קרן המטבע תעמוד על 5.4% ב-2025, בעוד תחזית הבנק צופה 5%.

עוד רואה הקרן כי האינפלציה בישראל בסוף השנה תמשיך ותתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד זאת לעומת רוב החזאים אשר חלקם אף רואים את מדד המחירים עולה למעלה מיעד היציבות של בנק ישראל (3%) וגם בנק ישראל עצמו, אשר חוזה 2.7%.

לפי הקרן, הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית. בדומה ל-2023. ארה"ב תתחזק מעט עם צפי ל-1.7% צמיחה. התחזית של קרן המטבע מתייחסת למתיחות העולמית ומציינת גם את המלחמה באוקראינה וגם את המלחמה בדרום כגורמים המהווים סיכון כלפי מטה לתחזיות הצמיחה העולמית. גם בנוסף לתחזית הצמיחה בישראל הוזכרה המלחמה כגורם סיכון, ונכתב כי התחזיות יכולות לעבור רוויזיה בהתאם להתפתחויות.