בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% • פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" • טראמפ מדיה צללה ב-14% • בנק HSBC ממליץ על מניית AMD • שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה • השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות • איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן • באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

לאחר כמה תהפוכות ובעוד המשקיעים  מעכלים את דברי יו"ר הפד ג'רום פאוול הערב, המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת.

נאסד"ק ירד ב-0.1%, דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ועצר שישה ימים רצופים של ירידות. S&P 500 ירד ב-0.1%.

לאחר שיותר מ-10% מהחברות במדד S&P 500 דיווחו עד כה על תוצאות הרבעון, רובן עקפו את הציפיות, סיבה לאופטימיות. 

21:56

למרות שדברים שנשא הערב ג'רום  פאוול, יו"ר הפד, מצננים שוב את הציפיות להורדה קרובה של הריבית, המסחר בוול סטריט עובר כעת לעליות שערים - נאסד"ק עולה כעת ב-0.2%, דאו ג'ונס עולה ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.1%.

20:54

המסחר מתנהל במגמה מעורבת, נאסד"ק יורד כעת ב-0.1%, דאו ג'ונס עולה ב-0.1% ו-S&P 500 יורד ב-0.3%.

יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב ג'רום פאוול אמר הערב שכלכלת ארה"ב חזקה אמנם אך הוא לא רואה שהאינפלציה מתקררת ובדרך אל את המטרה של הבנק. פאוול דיבר בפורום כלכלי שדן ביחסי ארה"ב וקנדה, "אין לשנות כעת את המדיניות המוניטרית. הנתונים האחרונים הראו על שוק תעסוקה חזק, אך לא נראה סימן לכך שהאינפלציה יורדת לכיוון ה-2%, שזו המטרה שלנו".

בהמשך לדבריהם של חברי פד אחרים, פאוול הדגיש את שהמדיניות המוניטרית המהדקת תימשך עד שהאינפלציה תרד אל המטרה. "לא רק שהנתונים האחרונים לא מצביעים על התמתנות באינפלציה, נראה שזה יקח יותר זמן מהצפוי כדי להשיג את הביטחון הדרוש להורדת הריבית", אמר. 

דומה שפאוול מחדד את מסריו לאחר שבתחילת החודש הסביר את אי ההתקדמות בעצירת האינפלציה כ"מהמורות בדרך" ואמר שהוא עדיין מצפה כי הפד יוריד את הריבית השנה. 

מוקדם יותר היום, סגן יו"ר הפד ג'פרסון אמר כי הוא צופה שהאינפלציה תמשיך להתמתן בהמשך, אבל אם האינפלציה תתברר כעקשנית יהיה נכון להחזיק את עמדת המדיניות המגבילה הנוכחית למשך זמן ארוך יותר. בנאומו בחודש פברואר, אמר כי יהיה נכון להוריד את הריבית אם הנתונים יתפתחו בכיוון שהפד מצפה, אך נראה שלא כך המקרה כרגע, כאשר הנתונים האחרונים היו גבוהים מהצפי.

עוד ציין ג'פרסון כי הפד מצפה שמדד ההוצאות לצריכה אישית, המדד החביב על הפד, יגיע מעט גבוה ממה שמצפה השוק, כאשר המדד (PCE) צפוי לרשום עלייה של 2.7% ומדד הליבה עלייה של 2.8% בחישוב שנתי. 

בעקבות דברי פאוול, תשואות אגרות החוב עולות. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עולה כעת  ב-5 נקודות בסיס ל-4.68%. 

20:16

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת ביציבות יחסית - נאסד"ק ודאו ג'ונס עולים ב-0.1% וב-0.3% בהתאמה, S&P 500 יורד ב-0.1%.

מניית יונייטד הלת'  מזנקת היום לאחר שדיווחה על הכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה. החברה אישררה את תחזיתה שעומדת על רווח של 27.5-28 דולר למניה, קצת מעל צפי האנליסטים. הכנסות ענקית הבריאות היו 99.8 מיליארד דולר, בכ-8% יותר מהצפי של 99.21 מיליארד דולר.  

19:13

מורגן סטנלי  ובנק אוף אמריקה , שניים מהבנקים הגדולים באמריקה דיווחו היום את תוצאותיהם הרבעוניות ושניהם עקפו את ציפיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווח. 

למרות זאת, הירידה בבנק אוף אמריקה נובעת מכך שהרווח ירד ב-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ההכנסות ירדו אף הן ב-3%. 

אצל מורגן סטנלי המספרים טובים יותר - הרווח עלה ל-3.4 מיליארד דולר, ב-14% יותר משנה שעברה וב-125% יותר מהרבעון הקודם. ההכנסות היו 15 מיליארד דולר, 4% יותר משנה שעברה ו-17% יותר מהרבעון הקודם. 

18:34

מניית AMD  עולה במסחר לאחר המלצה חמה מבנק HSBC שהעלה את מחיר המניה ל-225 דולר, 40% מעל מחירה כעת, 180 דולר. בבנק מאמינים שהחברה יכולה לתפוס נתח שוק של 10% משוק שבבי ה-AI.

מניית AMD עלתה השנה ב-10% וזינקה ב-77% ב-12 החודשים האחרונים. עם זאת, בחודש האחרון היא איבדה 15%. בנוסף, החברה השיקה היום את שבבי הרייזן פרו, מעבדים חדשים למחשבי שולחן שמאפשרים טנכולוגיית AI.

המסחר באירופה ננעל הערב בירידות חדות - מדדי הדאקס והקאק השילו 1.5%, מדד פוטסי ירד ב-1.9%, מדד סטוקס 600 ירד ב-1.6%.

18:04

טסלה ממשיכה במומנטום השלילי גם היום. החברה עומדת בפני גל פיטורים ענק, שיכלול לפחות 10% מכוח העבודה הגלובלי - אלפי עובדים. מניית טסלה סובלת בחודשים האחרונים מביצועי חסר. 

מתחילת השנה איבדה החברה כ-40% משוויה, כ-300 מיליון דולר. זוהי הירידה השנייה בגודלה במדד S&P 500. שווי השוק של החברה עומד כעת על כ-500 מיליארד דולר. 

מטבעות הקריפטו מאבדות כעת כ-3%. הביטקוין נסחר ב-62,150 דולר והאת'ריום ב-3,040 דולר. 

17:40

מיקרוסופט  משקיעה 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות, G42. ענקית הטכנולוגיה שואפת להעמיק את אחיזתה הטכנולוגית בהינתן התחרות הגוברת בשוק הבינה המלאכותית. נשיא החברה, בראד סמית' יצטרף למועצת המנהלים של החברה הנרכשת. זוהי השקעה נוספת של מיקרוספט בחברה.

G42 תריץ אפליקציות בינה מלאכותית על פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, Azure. G42 פיתחה מודל אימון בשפה הערבית בשם Jais שיוצע בענן. יש שתוהים לגבי ההשקעה לאור העובדה שנגד G42 מתנהלת חקירה ממשלתית לגבי קשריה עם סין, למרות שהעסקה נחתמה אחרי התייעצות עם ממשלות ארה"ב ואיחוד האמירויות. 

16:52

מגמה מעורבת בוול סטריט - הדאו ג'ונס עולה ב-0.5%, וזאת לאחר שישה ימי ירידות רצופים, נאסד"ק יורד ב-0.2% ו-S&P 500 ב-0.1%.

מניית טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י גרופ יורדת בחדות גם היום לאחר שאתמול השילה 18%. החברה הודיעה היום על השקת שרות הזרמת וידאו. שווי השוק של החברה ירד בכ-5 מיליארד דולר מאז שהחלה להיסחר בסוף מרץ. ביומה הראשון למסחר זינקה ל-80 דולר ובשווי שוק של כ-9 מיליארד דולר, מאז איבדה כ-60% משוויה. 

החברה שזקוקה נואשות למזומנים, הודיעה אתמול על הנפקה של כ-21.5 מיליון מניות, כמות בשיעור של 15% יותר מהמניות הזמינות כרגע לציבור. צעד זה יעזור לקבוצה להמשיך לשרוד ביציבות אך ידלל את אחזקתם של מחזיקי המניות הקיימים, כולל אלה של הנשיא לשעבר. 

טראמפ מעורב בהליכים משפטים רבים, ותוצאה שלילית באחד מהליכים אלו עלולה להשפיע לרעה על החברה ומניותיה. טראמפ מחזיק ביותר מ-57% ממניות החברה. 

מניית טראמפ מדיה נסחרת תחת הסימול DJT - ראשי התיבות של שמו המלא, דונלד ג'ון טראמפ. בפעם הקודמת שבה הוא הנפיק חברה תחת הסימול הזה זה נגמר רע, החברה,  Trump Hotels and Casino Resorts פשטה את הרגל.  

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בעליות שערים קלות - הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%, וזאת לאחר שישה ימי ירידות רצופים, נאסד"ק ו-S&P 500 נסחרים כעת ביציבות.

קרן המטבע העולמית העלתה היום את תחזית הצמיחה העולמית. לפי הקרן, הכלכלה הוכחה כ"עמידה באופן מפתיע" למרות לחצי האינפלציה וההידוק המוניטרי.

הקרן צופה צמיחה גלובלית של 2.3% ב-2024, עליה צנועה של 0.1% מהתחזית של ינואר. הצמיחה ב-2025 תהיה דומה. הכלכלן הראשי של הקרן, פייר-אוליבייה גורינצ'אס, אמר שהנתונים מראים שהכלכלה העולמית צועדת לעבר "נחיתה רכה" לאחר המשברים הכלכליים וההסיכונים הקיימים הם עתה מאוזנים.

15:38

במסחר המוקדם בוול סטריט נרשמות כעת עליות, הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%, וזאת לאחר שישה ימי ירידות רצופים, נאסד"ק ו-S&P 500 נסחרים כעת ביציבות.

מאקרו ארה"ב - מספר אישורי הבנייה ירדו במרץ ב-4.3%. מספר התחלות הבנייה היו 1.31 מיליון לעומת צפי של 1.48 מיליון ו-1.54 בחודש שעבר.

יצרנית מדפסות התלת ממד ננו דיימנשן  הודיעה היום על צירופו של איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר, לדירקטוריון החברה.

בהודעת החברה על המינוי מציינת ננו דיימנשן שלבן אליהו יש ניסיון בסקטור הפרטי והציבורי וכי יש לו 20 שנות ניסיון בתחום העסקי ומעל 35 שנות קריירה צבאית. עוד צויין  שבן אליהו משמש כפרשן בתחומים ביטחוניים בתוכניות טלוויזיה. בן אליהו יחליף בדירקטוריון את סימון פריד, ממייסדי החברה, שישמש כעת כיועץ. גם מנכ"ל ננו דיימנשן, יואב שטרן, והנשיא זיוי נדיבי, הם טייסי חיל האוויר לשעבר.

14:42

מורגן סטנלי  פרסמו כי הרווח למניה עמד על 2.02 דולר ברבעון הראשון של השנה לעומת התחזיות המוקדמות שציפו לרווח למניה של 1.66 דולר. הכנסות הבנק הסתכמו ב-15.14 מיליארד דולר לעומת צפי של 14.41 דולר.

14:23

בנק אוף אמריקה  פרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון לפני זמן קצר: הרווח למניה עמד על 83 סנט למניה, בהשוואה להערכות האנליסטים שעמדו כל רווח של 76 סנט למניה. הכנסות הבנק ברבעון עמדו על 25.98 מיליארד דולר לעומת צפי של 25.46 מיליארד דולר. במקביל, הבנק הפתיע את התחזיות המוקדמות בהכנסות מריבית ומבנקאות השקעות.

12:23

הירידות החדות באירופה נמשכות. החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות קופצות בהמשך למגמה אמש, בצל החששות הגיאופוליטיות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים מטפסת לרמה של 4.64%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת בשעה זו על 4.94%.

10:23

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים בירידות חדות בהמשך למתיחות הגיאופוליטית. הקאק צולל בכ-1.5%, הדאקס משיל מערכו 1.4% והפוטסי הבריטי יורד ב-1.2%.

08:35

הדיווח שפורסם מטעם ישראל בנוגע לתגובה לתקיפה האיראנית, צובע את בורסות העולם באדום. המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר בירידות חדות - הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג יורד בשיעור דומה, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 1.4% והקוספי משיל מערכו 2.5%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר בירידות.

אמש (ג') המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרו במגמה שלילית. הנאסד"ק צלל ב-1.8%, ה-S&P 500 איבד מערכו 1.2% והדאו ג'ונס השיל מערכו 0.7%. 

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"  

בשאר העולם, נרשמת הבוקר מגמה שלילית בהמשך למתיחות הגיאופוליטית. המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר בירידות חדות - הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג יורד בשיעור דומה, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 1.4% והקוספי משיל מערכו 2.5%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

טסלה , המשיכה במומנטום השלילי אמש וצללה בכ-5.5%. החברה עומדת בפני גל פיטורים ענק, שיכלול לפחות 10% מכוח העבודה הגלובלי - אלפי עובדים. מניית טסלה סובלת בחודשים האחרונים מביצועי חסר. מתחילת השנה איבדה המניה יותר מ-30% מערכה, בזמן שהמדדים המרכזיים רשמו תשואות נאות.

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"  

עונת הדוחות בארה"ב נפתחה באופן רשמי בסוף השבוע האחרון ובאופנהיימר אופטימיים לגבי הדוחות של פאלו אלטו  ונטפליקס :

"חברת פאלו אלטו נהנית ממעמד מוביל בשוק הסייבר, וצפויה להציג בשנת 2024
הפיסקלית הכנסות של כ-8 מיליארד דולר והזמנות של למעלה מ-10 מיליארד דולר, זאת לצד שיעור FCF של 38%-39% הגבוהים בענף התוכנה בענן. פעילות הענן הטהור של החברה צומחת בקצב גבוה של למעלה מ-50% ואחראית על קרוב ל-40% מסך ההזמנות.

"למרות זאת, בפרסום דוחותיה האחרונים ירדה המניה בחדות, זאת בשל חשש המשקיעים מהאטה בצמיחה כתוצאה מיישום אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית מטעם החברה, כולל יצירת חבילות מוצרים בהנחה, וזאת מתוך מטרה להגדיל את נתח השוק על חשבון מתחרותיה. אנו סבורים כי מעמדה המוביל של פאלו אלטו בשוק הסייבר ופעילותה המגוונת יובילו להצלחה בהגדלת נתחה בשוק, ללא פגיעה מהותית ברווחיות, עם פוטנציאל להאצה בקצב הצמיחה העתידי, מעבר לצפי הקונצנזוס".

בכל הנוגע לנטפליקס, באופנהיימר מציינים: "ברבעון האחרון הוסיפה החברה כ-13 מיליון
מנויים בתשלום והגדילה את בסיס מנויה לכ-260 מיליון משתמשים. עם זאת, אנו מעריכים את פוטנציאל הוספת המנויים החדשים כתוצאה מהפסקת שיתוף מנויים בכ-100 מיליון מנויים, כאשר רק כ-20% מפוטנציאל זה בוצע עד כה.

"הזדמנות צמיחה נוספת עבור נטפליקס היא השקת מסלול משולב פרסומות בעלות בסיסית, שצפוי להרחיב עבורה את בסיס הלקוחות הקיים. אנו מעריכים את פוטנציאל ההכנסות מפרסום בכ-5 מיליארד דולר בשנת 2024 עם שיעור EBITDA גבוה של כ-80% והמשך צמיחה בשנים הקרובות.

"בנוסף, החברה עתידה להיכנס לתחומים חדשים כמו תחום הגימיינג ושידורי ספורט, בעלי שיעורי רווחיות גבוהים במיוחד, ובכך להגדיל את ההכנסות למשתמש - ARPU. מהלכים אסטרטגים אלה צפויים להוביל להאצה לקצב צמיחה דו ספרתי בשנתיים הקרובות, לצד שיפור משמעותי ברווחיות ובתזרים מזומנים".

בשוק החוב האמריקאי, בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו אמש (ב') על רקע החששות מתקיפה של ישראל באיראן ולצד ההפתעה החיובית במכירות הקמעואניות בארה"ב בחודש מרץ שמרחיקות את הסיכויים להפחתת ריבית של הפד בטווח הקרוב. 

הבוקר (ג'), תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.6% והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.92%.

ההתקפה האיראנית על ישראל מעלה מן הסתם את מחירי הנפט - ויש שאומרים שזה עלול לטפס עד כדי 100 דולר לחבית, ואף יותר. איראן היא המפיקה השלישית בגודלה בין שותפות הקרטל אופ"ק. לפי CNBC, השווקים ינטרו מקרוב את המתרחש במיצר הורמוז שדרכו עוברת כחמישית מאספקה הנפט העולמית.

האקאן קאיה, מנהל תיקים בכיר בחברת ההשקעות נויברגר ברמן, מסביר כי מעבר לחשש בזינוק מחירי הנפט לאור התקיפה האיראנית, שוק הסחורות מתמודד עם טלטלות הנובעות מסנקציות שהוטלו על ידי ארצות הברית והממלכה המאוחדת על מתכות מתוצרת רוסיה:

"הסנקציות, המכוונות לאלומיניום, ניקל ונחושת שיוצרו לאחר ה-13 באפריל 2024, נועדות להגביל את הנוכחות של מתכות אלו בשווקים המערביים, לגרום לתמחור מחסור ולהשפיע על מחירי המקום. הדבר עשוי להוביל ככל הנראה לתחייתו מחדש של מצב "בקוורדיישן" (backwardation) בסחורות אלו. התגובה של בורסת המתכות של לונדון (LME), המייצרת קטגוריות למתכות רוסיות על סמך תאריכי ייצור ומגדירה מתכות שיוצרו לאחר הסנקציות כלא ניתנות לאספקה, מדגישה את ההסתגלות המהירה של השוק לשינויים גיאופוליטיים אלו.

"ההסלמה הנוכחית בין איראן לישראל והסנקציות על מתכות רוסיות מסמלות תנועה רחבה יותר לעבר משטר הנשלט על ידי סיכון גיאופוליטי, המערער על פרדיגמות השקעה מסורתיות. סביבה זו מדגישה את הצורך הקריטי בגיוון לסחורות רגישות גיאופוליטית. השקעה בסחורות כגון נפט, אלומיניום, ניקל, נחושת וזהב - שכבר תמחר לאחרונה את הסיכונים הללו - הופכת לחיונית, לא רק כאסטרטגיה לגידור מפני לחצים אינפלציוניים אלא גם כמגן חיוני מפני שבריריות גיאו-פוליטית".

בגזרת המאקרו, הבוקר בסין פורסמו נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של שנת 2024. התמ"ג במדינה הפתיע לטובה וקפץ ב-5.3%, כאשר התחזיות המוקדמות עמדו על שיעור של 4.8%.

בהמשך היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן באיטליה, והייצור התעשייתי בארה"ב.