תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה • הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה • שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון
בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. לעומת זאת, רק 16 מתוך 35 סטודנטים של האוניברסיטה העברית שניגשו למבחן עברו (46%). 

זה הפתרון למתמחים בראיית חשבון שלא התחילו את ההתמחות עקב המלחמה
בלי בונוסים ועם קיצוצי שכר: השוק התהפך על המתמחים בראיית חשבון

מועצת רואי החשבון פרסמה היום (ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. רבים מהסטודנטים שהיו אמורים להבחן לא נבחנו עקב שירות מילואים ואילוצים אחרים שנולדו על רקע מלחמת "חרבות ברזל". בעקבות זאת הודיעה מועצת רואי החשבון כי יתקיים מועד נוסף (מיוחד) לבחינה זו, בחודש מאי 2024. 

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. בהתאם לכך, לקראת מועד בחינה זו הודיעה מועצת רואי החשבון על מספר הקלות לנבחנים, בהן צמצום החומרים לכלל הנבחנים וכן הענקת תוספת זמן לחיילי מילואים אשר שירתו שירות משמעותי ולאוכלוסיות ייחודיות אשר נפגעו מהמלחמה. במועצת רואי החשבון ציינו כי נעשה מאמץ רב לפרסום הציונים מוקדם ככל האפשר ובזמן שיא של כחודשיים לאחר מועד הבחינה, ואף ציינו לטובה את התוצאות הטובות של הנבחנים במועד זה. 

שיעור המעבר הכללי: 68% 

שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%, כאשר 74% מכלל הנבחנים שניגשו לראשונה לבחינה - 513 סטודנטים - עברו אותה בהצלחה. שיעור העוברים הגבוה ביותר נרשם כאמור במכללת ספיר (100% הצלחה).

הסטודנטים מאוניברסיטת אריאל בשומרון נמצאים במקום השני בטבלת העוברים עם 35 מתוך 38 סטודנטים שעברו בהצלחה (92%). אוניברסיטת בר-אילן, שהגישה 42 סטודנטים למבחן, ממוקמת במקום השלישי עם 30 סטודנטים שעברו בהצלחה (כ-83%). המרכז האקדמי לב במקום הרביעי (כ-78%), והמסלול האקדמי של המכללה למינהל אחריו (כ-73%).

בתחתית הטבלה נמצאות אוניברסיטאות: אוניברסיטת תל אביב שהגישה 31 סטודנטים ורק 20 מהם עברו (65%), אוניברסיטת בן גוריון בנגב עם 11 סטודנטים שעברו את הבחינה בהצלחה מתוך 18 שניגשו (61%), האוניברסיטה העברית עם 16 עוברים בלבד שמהווים 46% מהסטודנטים שלה שניגשו לבחינה, והאוניברסיטה הפתוחה עם 13 עוברים מתוך 33 סטודנטים שניגשו לבחינה (39%).

25% (168) מהנבחנים במועד זה הם נבחנים חוזרים אשר ניגשו לבחינה בפעם השנייה או יותר, כאשר שיעור המעבר של הנבחנים בקבוצה נמוך משיעור המעבר הכולל ועומד על 51%.