החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" • סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים • ישראל מתגייסת

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof
תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il 

ישראל מתגייסת | רשת בתי קפה חדשה תנוהל ותופעל ע"י תושבים מהעוטף
ישראל מתגייסת | חממת SouthUp בשער הנגב חוזרת לפעול ומקימה קרן אימפקט
ישראל מתגייסת | ביוזמת שלושה צעירים: יריד תעסוקה בהייטק למילואימניקים

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט

בצל מלחמת "חרבות ברזל" חברו בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט למיזם משותף תחת השם "מציירים תקווה". ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" - כאשר הציורים מהווים עיבוד פסיכולוגי לרגשות הילדים.

ההגדה של דיסקונט ואלו''ט שציירו ילדי מפונים / צילום: יחצ/עמותת אלו״ט
 ההגדה של דיסקונט ואלו''ט שציירו ילדי מפונים / צילום: יחצ/עמותת אלו״ט

הציורים הנבחרים נערכו לתוך הגדת פסח שהודפסה במהדורה מוגבלת בדפוס בארי, לצד מטבע מיוחד שהונפק באופן בלעדי לזכר ה-7 באוקטובר. כל ההכנסות ממכירת ההגדה יועברו לפעילות עמותת אלו"ט.

לרכישת ההגדה: 052-8108203

משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל

פרס ע"ש שמעון פרס יוענק ליוזמות שהגישו עזרה התנדבותית בעקבות ה-7 באוקטובר. הפרס, בסך 10,000 אירו, יוענק על ידי משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל, כהוקרה על הישגי החברה האזרחית בישראל. זאת בנוסף לפרס שמעון פרס הרגיל, שמוענק מאז 2017 לפרויקטים בולטים של שיתוף-פעולה ישראלי-גרמני.

יוזמות שתמכו במפונים, הציעו עזרה פסיכולוגית או עזרה דחופה אחרת לנפגעים, פעלו לטיפול במעוטי יכולת או מעורבות למען הכלל בדרכים אחרות, יכולות להגיש מועמדות לפרס. גם פרויקטים שהושלמו וגם כאלה שעדיין נמשכים יכולים להגיש מועמדות. עובדי מדינה ופרויקטים המבוצעים אך ורק על ידי משרדים או סוכנויות ממשלתיות אינם רשאים להגיש מועמדות.

המועד האחרון להגשת מועמדות לפרס הוא 24 באפריל. לפרטים נוספים: https://t.ly/k3-_E

Elevation

סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, בראשות סא"ל במיל' אבי שניר, קצין במילואים ביחידת מגלן, תאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים בשיתוף חברת Wix. בין היתר מדובר בסיוע ועזרה לבעלי עסקים שנפגעו מהמלחמה, על ידי בניית אתרים שיאפשרו את המשך קיומם.

בנוסף פתחה החברה תוכנית הכשרה ייעודית לתפקיד מטמיעי מערכת סיילספורס בחברות הייטק. התוכנית שנבנתה בשיתוף עם עמותת תפוח, מיועדת לנפגעי ונפגעות המלחמה ולאנשי מילואים לשעבר, המחפשים עבודה חדשה. במסגרת התוכנית מקבלים המשתתפים הכשרה מקצועית, תהליך ליווי ומנטורינג מקצועי, התמחות פרקטית, ובסופו של דבר, השמה בתפקיד החדש.

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: יח״צ Elevation
 תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: יח״צ Elevation

תוכנית שלישית שמקדמת אלוויישן היא תוכנית פודטק שנוצרה בשיתוף מנהלת האגריפודטק בגליל, שמטרתה לשקם את הגליל ביום שלאחר המלחמה. לשם כך התוכנית מכשירה 120 עובדים לתפקידים המתפתחים בתעשיית הפודטק. ההכשרה מתבצעת בהתאם לצורך בשטח.

לדברי שניר, "אנחנו חייבים לייצר לאנשים תקווה, עתיד והמשכיות. תפקיד ההייטק הוא לשפר את העולם, וזה אומר לא רק להגדיל את הכנסות המדינה ולייצר מקומות עבודה, אלא גם להיות קטר ערכי שמושך קדימה ויוזם במשימה של בניית מדינת ישראל".

חברת CyberProof ומרכז ThriveDX

שיתוף-פעולה בין חברת CyberProof למרכז ThriveDX יאפשר לעשרות מפוני ומפונות קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר. התוכנית הינה יוזמה פרטית של שתי החברות, במטרה לתמוך ולסייע תעסוקתית למפוני הקיבוץ.

הקורס יינתן למפונים במימון מלא, יימשך כחצי שנה וישולבו בו מפגשים במודל היברידי. התוכנית תכלול גם ביקורים בחברות הייטק מובילות, השמה, הכנה לראיונות עבודה ועוד. בתוכנית ילמדו המפונים נושאים כמו ניהול רשתות, יסודות אבטחת סייבר, אבטחת רשת ואפליקציה, טיפול באירועי סייבר, ניתוח תוכנות זדוניות, ניהול סיכונים, מודיעין ואיומי סייבר ועוד.

התוכנית מנוהלת על ידי מעין כהן חזיז מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית ב-CyberProof, אלון פוטרמן מנכ"ל הקרן לשיקום כפר עזה, ורותם גרין מנהלת פרויקטים ב-ThriveDX.

לדברי כהן חזיז, "אנחנו שמחים להוביל יחד עם שותפינו את היוזמה המיועדת לחברי וחברות קיבוץ כפר עזה המאפשרת לפתח קריירה חדשה בעולם הסייבר. זו הזדמנות מיוחדת להעניק כלים מקצועיים, יכולות טכנולוגיות ומנטורינג לטובת יציבות תעסוקתית עם אופק קידומי בתעשייה חדשנית וצומחת".

פוטרמן מציין כי "משימת העל שלנו עתה היא לייצר הזדמנויות אינסופיות לנשות ואנשי עוטף עזה. המהלך יאפשר לפתוח דלתות אסטרטגיות בעולם ההייטק, ויש פה מודל לחיקוי בדרך שבה חברה במגזר הפרטי מסייעת במאמצי בנייתה מחדש של קהילה שנפגעה כל כך קשה ב-7 באוקטובר״.

קפה גרג שדרות

לאחר חצי שנה למלחמה, שבמהלכה נסגר סניף קפה גרג בשדרות, פותחת הרשת סניף דגל מחודש בעיר, בהשקעה של כ-550 אלף שקל. הסניף משתרע על שטח של כ-200 מ"ר וכולל כ-100 מקומות ישיבה. כאות הזדהות עם משפחות החטופים הוצב שלט ענק עם הסיסמה הקוראת להשבת החטופים Bring Them Home לצד הסרט הצהוב המסמל חופש.

סניף גרג החדש בעיר שדרות / צילום: אסף לוי
 סניף גרג החדש בעיר שדרות / צילום: אסף לוי

"הצלחנו לפתוח בשדרות סניף מחודש לאחר שיפוץ מאסיבי, ולגייס עובדים מהעיר והסביבה", אומרים בעלי הרשת יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי. "שלט הענק שנתלה יהווה אזכור יומי לכולנו כי אחינו ואחיותינו עוד מוחזקים בידי חמאס בעזה, ולא נוריד אותו עד שאחרון החטופים ישוב לביתו".

yes

בעקבות המצב הביטחוני ובמטרה להקל על שהיית הילדים בבתים, חברת yes פותחת את כלל ערוצי הילדים בחינם וכן את ה-VOD kids, ללא צורך בפנייה לשירות לקוחות. השידורים ניתנים לצפייה גם באפליקציית +yes לנייד ולטאבלט, והמהלך יימשך עד סוף חג הפסח.