פרסומים זרים חושפים: ישראל ביצעה שלוש תקיפות בשטח איראן כבר באוקטובר

לפי חשיפת "קומבט איירקרפט" שאושרה לפרסום לבקשת גלובס על ידי הצנזורה, המוסד ניסה לבצע שלוש מתקפות נגד חיל האוויר האיראני בחודשים אוקטובר־נובמבר • באחת התקיפות, אף הצליחו לפגוע במטוסי קרב איראניים. ומי הסתבך בעקבות הפעולה?

חברי משמרות המהפכה שורפים את דגל ארה''ב ודגל ישראל בטהרן, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl
חברי משמרות המהפכה שורפים את דגל ארה''ב ודגל ישראל בטהרן, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

בצל מתקפת 7 באוקטובר והאיומים של איראן על ישראל כבר אז בנוגע לעימות צבאי ישיר בין המדינות, המוסד ניסה לבצע שלוש מתקפות נגד חיל האוויר האיראני בחודשים אוקטובר־נובמבר, כך חושף העיתונאי הגולה האיראני שמתמחה בתחום התעופה, באבק טגבאי, במגזין "קומבט איירקרפט" (Combat Aircraft). באחת התקיפות, אף הצליחו לפגוע במטוסי קרב איראניים.

●  הקצינה המוסלמית הבכירה שחושפת את האמת על חמאס 
דיווח בוול סטריט ג'ורנל: בישראל נערכים לתקיפה ישירה של איראן בתוך 48-24 שעות
המומחה שמסביר: האיראנים החליטו לתקוף, אז למה הם מחכים
בדרך למתקפה איראנית, האם ישראל תשלוף נשק תקדימי?

לפי חשיפת קומבט איירקרפט, ב־25 באוקטובר בשעה 02:00, נפתחה ההתקפה בבסיס נוג'ה (שאהרוחי) שסמוך לעיר המדאן. המבצעים של הפעולה היו שני טכנאי פנטומים שהגיעו אל ארבעה מטוסים, בשיתוף פעולה עם איש ביטחון מידע מהבסיס. השניים שפכו דלק על המטוסים וסביבם, והציתו. בעקבות היעדר הפעילות בשעות הלילה בבסיס, תחנת הכיבוי הייתה סגורה, ולקח לצוותי כיבוי כחצי שעה להגיע למקום. כך, נוצר מצב שמטוס אחד נהרס לחלוטין, מטוס שני נפגע קשות ושני מטוסים נוספים נפגעו במנגנון הנחיתה ובצמיגים.

מפקד מחלקת הריגול הנגדי בבסיס הסתבך

ארגון הריגול הנגדי של צבא איראן, בשיתוף כוחות ביטחון נוספים של המשטר, הצליחו להתחקות ולעצור את שלושת מבצעי המתקפה בהמדאן. הם נלכדו משום שזיהו כי הם פעלו לטיפול במצלמות. עוד קודם לכן, מי שהסתבך בעקבות האירוע הוא מפקד מחלקת הריגול הנגדי בבסיס, קולונל האשם מוראדי. הוא נעצר לאחר שדווקא ביום התקיפה הורה לכל טייסי טייסת הקרב ה־31 וטייסת המודיעין ה־31 למסור את הטלפונים הניידים שלהם אליו ואל קציניו. הצעד הזה הוביל למעצרו ב־30 באוקטובר. עם זאת, בתוך יומיים בלבד הוא שוחרר.

יממה לפני שנעצר קולונל מוראדי וארבעה ימים לאחר שהנזקים נגרמו לארבעת מטוסי הקרב בהמדאן, כך לפי קומבט איירקרפט, התרחשו מתקפות על בסיס ואהדטי בדזפול ובסיס יאסיני בבושהר. לפי הדיווח, המשטרה הצבאית לכדה את מי שתכננו את המתקפה בדזפול, ובבושהר - המבצעים המיועדים נורו. יתרה מכך, בבושהר אלו לא היו צוותים של חיל האוויר, אלא בקומבט איירקרפט נטען כי אלו תושבים מקומיים שהמוסד גייס, וניסו לטפס על גדר הבסיס.

המתקפות הללו, בין אם מוצלחות ובין אם לאו, נועדו לשלוח מסר למשטר האייתוללות - פן יחליטו להצטרף באופן ישיר למלחמה הרב־זירתית. מלחמת חרבות ברזל שבה כבר יותר מחצי שנה מעורבים חיזבאללה בלבנון, המיליציות הפרו־איראניות בסוריה ובעיראק, המורדים החות'ים, וכמובן חמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה. הסיפור שחושף טגבאי מעניין אף יותר בשל הדיווחים כי איראן צפויה לנקום בטווח הזמן המיידי על חיסולו בדמשק של חסן מהדווי, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, ב־1 באפריל.