ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי צה"ל יגייס בימים הקרובים שתי חטיבות מילואים למשימות המבצעיות בגזרת עזה • צה"ל חושף תיעוד ראשון - כך יורטו הכטב"מים וטילי השיוט בידי חיל האוויר • הנחיות פיקוד העורף למחר - ללא שינוי • דיווח: מנהיג איראן ח'אמנאי הורה בעצמו לתקוף את ישראל • עדכונים שוטפים

חייל צה''ל בגבול לבנון / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
חייל צה''ל בגבול לבנון / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

עדכונים שוטפים 

21:47 - ראשוני: לפחות יירוט אחד של מטרה חשודה בשמי אילת, לא הופעלה אזעקה

21:17 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות כמה מבנים צבאיים ותשתית טרור של חיזבאללה במרחבים כפר כילא, מרון א-ראס ומרכבא שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב אל מטמורה.

21:07 - צה"ל מפרסם תיעודים: הנזקים בבסיס נבטים ובציר במרחב החרמון מהתקיפה האיראנית

בצה"ל הבהירו: "מתוך מאות שיגורים, מספר טילים בודדים בלבד חדרו לשטח מדינת ישראל וגרמו לנזק קל בלבד לתשתית בבסיס נבטים, בסמוך למסלול הסעה ובציר במרחב החרמון".

20:40 - דובר צה"ל בהצהרה: "איראן שיגרה כ-60 טונות חומר נפץ, התוכנית שלה נכשלה"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה הערב לתקשורת, כמעט יממה לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל. בהצהרה, שיבח הגרי את התנהלות העורף הישראלי בזמן המתקפה, והמשיך: "אנחנו אחרי קרב אווירי מורכב ומוצלח שבמסגרתו צה"ל, יחד עם קואליציה אזורית חזקה, מנעו וסיכלו את התקיפה האיראנית"". לדבריו, איראן שיגרה 60 טון של חומר נפץ: "זה היה יכול לסכן כל מדינה באזור".

הגרי המשיך להתייחס לקואליציה, שכללה בין היתר את ארה"ב, צרפת ובריטניה: "זו הפעם הראשונה שקואליציה כזו פועלת נגד האיום האיראני. איראן רצתה לפגוע במטרות אסטרטגיות, אך נכשלה: מתוך מאות שיגורים - מספר טילים בודדים בלבד חדרו למרחב הארץ וגרמו לנזק קל בבסיס נבטים".

20:00 - מלך ירדן שוחח עם ביידן, משרד החוץ הירדני זימן לשיחה את השגריר האיראני

אחרי המתקפה האיראנית: מלך ירדן עבדאללה השני שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ביידן ודן עימו במאמצים להפחתת ההסלמה, כך נמסר מהארמון בממלכה. במקביל, שר החוץ הירדני הודיע: זימנו את השגריר האיראני במחאה על ההצהרות הפוגעניות נגד ירדן והעברנו לו מסר לגבי הצורך להפסיק לפקפק בעמדותינו. 

19:47 - לאחר שדן בתגובה ישראלית אפשרית: הסתיימה ישיבת קבינט המלחמה שהתכנס בשעות הצהריים

19:30 - דיווח: מנהיג איראן ח'אמנאי הורה בעצמו לתקוף את ישראל ישירות מאדמת איראן

בניו יורק טיימס דווח הערב כי המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי הורה לבצע את המתקפה משטח איראן אמש לישראל - במטרה לשדר שאיראן עברה ממצב של "סבלנות אסטרטגית" למצב של "הרתעה פעילה".

19:10 - הנשיא הרצוג על איראן: "זו הכרזת מלחמה - אבל מחפשים שלום"

19:05 - צה"ל הודיע: בימים הקרובים נגייס שתי חטיבות מילואים לגזרת עזה

דובר צה"ל עדכן כי בתום הערכת מצב צה"ל יגייס בימים הקרובים שתי חטיבות מילואים למשימות המבצעיות בגזרת עזה. "גיוסם יאפשר את המשך המאמץ והמוכנות להגנה על מדינת ישראל ושמירה על ביטחון התושבים", נמסר.

18:52 - לבקשת ישראל: מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון חירום על התקיפה האיראנית

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום בשעה 23:00 (שעון ישראל) לדיון דחוף בנושא התקיפה האיראנית נגד ישראל. הכינוס מתקיים בהמשך לפנייה של השגריר ארדן לנשיאת המועצה אמש.

השגריר ארדן צפוי לנאום בדיון, וידגיש "את הסכנה החמורה שאיראן מהווה לשלום ולבטחון העולם כולו ושזהו הרגע האחרון לבלום את איראן ושאיפותיה המסוכנות". ארדן ידרוש גם שהמועצה תגנה בחריפות את התקיפה ותקדם צעדים כנגד איראן, ובהם: הכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור והטלת סנקציות בעקבות הפרת החלטות מועצת הבטחון והסכם הגרעין.

18:40 - לבנון: צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בכמה מוקדים במקביל

18:10 - דובר צה"ל: מדיניות פיקוד העורף ללא שינוי עד מחר ב-23:00

דובר צה"ל: בתום הערכת המצב, מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף נשארת ללא שינוי ובתוקף עד ליום שני 15.04.2024 בשעה 23:00. לא תתקיים פעילות חינוכית מחר. להנחיות המלאות

17:30 - גורם בבית הלבן: "ביידן הבהיר לנתניהו - לא נשתתף בתקיפה נגד איראן, אם תיזמו אחת כזו" 

המומחה שבטוח: ההצלחה הגדולה של ישראל היא לא רק היירוטים
המהנדסת מכיפת ברזל על התקיפה האיראנית: "זו מלחמה אינסופית"
ביידן לוחץ - כך צריכה להיראות התגובה למתקפה האיראנית
ההצלחה הישראלית, המבוכה האיראנית ולמה יש עדיין מטוסים בשמיים?
פרשנות | כך הביאה שרשרת הערכות שגויות את ישראל, איראן וארה"ב למקום מסוכן

17:15 - גלנט בסוללת חץ 3: ידענו את אחד הלילות הדרמטיים ביותר, יש הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית נגד איראן

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת חץ 3, שהשתתפה הלילה בבלימת המתקפה האיראנית. "ידענו את אחד הלילות הדרמטיים ביותר, בזכות פעולת הכנה מתמשכת הבאנו תוצאות מרשימות. יש לנו הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית נגד האיום החמור מטהרן", אמר. "פעולת ההכנה המתמשכת שעשינו יחד עם שותפנו האמריקאים הביאה לתוצאות המרשימות ביותר. צה"ל נערך, התכונן, באמצעות המערכים הקרקעיים, האוויריים, המודיעין והגופים האחרים".

"יחד עם ארה"ב ומדינות נוספות, הצבנו ברית חזקה ועוצמתית, בתיאום ובסנכרון בין מערכי הביטחון של מדינת ישראל, ארה"ב והשותפים שלנו", הוסיף גלנט. "התוצאה היא בלימה מוחלטת של האיומים למעט שוליים מאוד מאוד קטנים, ואני רוצה לומר בהיבט הזה כל הכבוד למערכת הביטחון, כל הכבוד לצה"ל וכל הכבוד לשותפים שלנו". 

בהמשך דבריו, גלנט התייחס להקמת ברית נגד איראן: "יש לנו כאן הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית נגד האיום החמור הזה של איראן, שמאיימת לשים על הראשים של הטילים האלה חומרי נפץ גרעיניים, הדבר הזה יכול להיות איום חמור ביותר. ארה"ב, ישראל ובעלות הברית שלה עומדים כתף כתף להגן נגד האיום הזה".

בביקור השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אייל זמיר; ראש מפא"ת, תת-אלוף (במיל') ד"ר דני גולד; מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן; וראש מינהלת "חומה" במשרד הביטחון, משה פתאל.

כמו כן, השר גלנט סייר יחד עם שגריר ארה"ב בישראל בחמ"ל ההגנה האווירית המשותף לצבאות. 

17:00 - "יש פגיעה, המטרה הופלה": צה"ל חושף - כך יורטו הכטב"מים וטילי השיוט בידי חיל האוויר

צה"ל חושף תיעוד ראשון ממתקפת הטילים והכטב"מים מאיראן הלילה, ובו ניתן לראות את יירוטם בידי מטוסי קרב של חיל האוויר. בתיעוד רואים את המטרות נעות במהירות, בהם טילי שיוט וכטב"מים, עד שהם מושמדים בידי הטייסים: "יש פגיעה, המטרה הופלה".

16:00 - גנץ: האירוע לא נגמר. מול איראן - נבנה קואליציה אזורית ונגבה ממנה מחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו

השר בני גנץ התייחס למתקפה לפני כינוס הקבינט המלחמה, ואמר: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי, והיא גם סכנה לישראל, ואתמול התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן - זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל".

"האירוע הזה לא נגמר - את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף-הפעולה האזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות. מול האיום של איראן - אנחנו נבנה קואליציה אזורית ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. והחשוב מכול - מול הרצון של אויבינו לפגוע בנו, אנחנו נתאחד ונתחזק. גם היום, עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו - ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום. אנחנו נמשיך במערכה, בנחישות ובאחריות. ויחד - ננצח".

15:36 - בן גביר: כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע; סמוטריץ': אם התגובה שלנו תהדהד בכל המזרח התיכון דורות קדימה - ננצח

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' טענו לפני כינוס קבינט המלחמה כי אסור להבליג על המתקפה האיראנית. השר בן גביר אמר: "אסור שהתגובה של ישראל תהיה דרדלה בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם בשבעה באוקטובר. כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע".

השר סמוטריץ' הוסיף: "עיני כל המזרח התיכון והעולם כולו נשואות למדינת ישראל. אם התגובה שלנו תהדהד בכל המזרח התיכון דורות קדימה - ננצח. אם נבליג חלילה נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מיידית. גורלנו בידנו. זו העת למנהיגות שמסוגלת להשיב את ההרתעה ושיש לה את האומץ להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל, לא בסיסמאות, במעשים".

15:30 - תיעוד: לוחמי צה"ל הקימו גשר הנדסי מעל נחל עזה - וחצו אותו

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, נח"ל, ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 המשיכו בפשיטה הממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת עזה. במסגרת הפעילות לוחמי 401 הקימו גשר הנדסי שמטרתו לחצות את נחל עזה שמפריד בין צפון הרצועה לדרומה.

לוחמי 401 חצו את הנחל בעזרת שני גשרים מרכזיים וביצעו התקפה חטיבתית על כמה תשתיות טרור במרחב. בנוסף חשפו הלוחמים בעזרת כלים הנדסיים שטח נרחב שבו אותרו בורות שיגור ומשגרים שמשמשים את ארגוני הטרור ברצועה והיו מוכנים לשיגור לעבר שטח הארץ. "כל המשגרים הושמדו".

14:51 - גורם ישראלי לתקשורת הזרה: נגיב על התקיפה האיראנית, אבל ההיקף טרם נקבע

גורם ישראלי אמר ל-CNN כי ישראל תגיב על המתקפה של איראן, אולם היקף התגובה טרם נקבע. הגורם הוסיף כי "ישראל עדיין לא החליטה אם לשבור את כל הכלים או לעשות משהו מדוד יותר" וטען כי ידונו באפשרויות בישיבת קבינט המלחמה היום.

14:35 - ה"ניו יורק טיימס": תגובה ישראלית למתקפה האיראנית נדחתה נכון לכעת

קבינט המלחמה של ישראל יתכנס אחר הצהריים היום (א') כדי לדון בשאלה כיצד יש להגיב למתקפה האיראנית. לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס", תגובה אפשרית אחת - מתקפת נגד, שהציעו כמה מחברי הקבינט - בוטלה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם הנשיא ביידן בשבת, ומכיוון שהמתקפה האיראנית גרמה לנזק קל יחסית.

14:07 - שר החוץ של איראן: עדכנו את ארה"ב שהמתקפה נגד ישראל תהיה "מוגבלת" ולצורך הגנה עצמית

שר החוץ של איראן עבדאללהיאן אמר במסיבת עיתונאים: "הכוחות האיראניים ביצעו פעולה מתואמת שבה תקפו מטרות צבאיות בעומק הישות הציונית. הבהרנו לארה"ב שפעולותינו מוגבלות ונועדו להעניש את ישראל. אמרנו למדינות השכנות באזור לפני 48 שעות שהתגובה האיראנית היא הגנה לגיטימית וצודקת. אם ארה"ב תתערב כדי להגן על ישראל - נתעמת איתה".

13:49 - קנצלר גרמניה: "מזהירים את איראן, לישראל הזכות להגן על עצמה"

קנצלר גרמניה אולף שולץ בהצהרה לתקשורת: "בשעות האחרונות, ישראל התמודדה עם התקפה נוראית. אין להצדיק את ההתקפה הזאת בשום צורה, זאת אסקלציה חמורה ואסור לקבל את זה. למזלנו, ישראל הצליחה ליירט את התקיפה הזאת בצורה מוצלחת וזה טוב ומרשים. אנחנו מגנים את התקיפה האיראנית בחריפות ומזהירים אותה מהסלמה נוספת. לישראל הזכות להגן על עצמה".

13:36 - שר החוץ האיראני: "אין לנו כוונה להמשיך, אבל לא נהסס להגן על האינטרסים שלנו"

שר החוץ האיראני עבדאללהיאן: "מימוש זכות ההגנה הלגיטימית מראה את גישתה האחראית של איראן לשלום ולביטחון האזוריים והבין-לאומיים. בשלב זה, לרפובליקה האסלאמית של איראן אין כוונה להמשיך בפעולות הגנתיות, אך במידת הצורך, היא לא תהסס להגן על האינטרסים הלגיטימיים שלה מפני כל תוקפנות חדשה".

13:24 - שרת החוץ של גרמניה: "איראן מבודדת, קוראים לה לא להמשיך"

שרת החוץ של גרמניה אנאלנה בארבוק בהצהרה לתקשורת: "אנחנו מגנים את ההתקפה האיראנית בצורה החריפה ביותר, ועומדים בסולידריות גדולה עם ישראל. הגינויים הבין-לאומיים והסיוע מארה"ב, בריטניה ומכוחות אזוריים מוכיחים באופן ברור - איראן מבודדת. ישראל חזקה, ישראל יכולה להגן על עצמה. אנחנו קוראים לאיראן ולנציגים שלה לא להמשיך".

13:21 - צה"ל אישר: מטוסי קרב תקפו אתר משמעותי לייצור אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב א-נבי שית שבעומק לבנון

13:04 - חברת התעופה "לופטהנזה" עדכנה כי היא משהה את טיסותיה לעמאן, ביירות, ארביל ותל אביב לפחות עד מחר

12:55 - משרד החוץ של איראן זימן את שגרירי בריטניה, צרפת וגרמניה בשל "העמדות חסרות האחריות של מדינותיהם על התגובה האיראנית לתקיפה הישראלית בדמשק"

12:35 - חה"כ גדעון סער: " ישראל לא חייבת למהר בתגובתה, זמן איראן יגיע"

חבר הכנסת גדעון סער כתב ב-X: "ההגנה האווירית המרשימה נתנה אמש לישראל מרחב תמרון וגמישות אסטרטגית. כך גם הכישלון האיראני. צריך לדעת לאמץ גם סבלנות אסטרטגית. ישראל לא חייבת למהר בתגובתה ולשבש את סדר הקדימויות שקבעה לעצמה. כעת צריך להשיב את המיקוד להכרעה בעזה - מיטוט חמאס ושחרור החטופים. זה הדבר הנכון והחכם לעשות. זמן איראן - יגיע".

12:20 - ראש ממשלת יפן גינה בחריפות את התקפת איראן על ישראל

12:09 - מקורות ביטחוניים בתימן לתקשורת הערבית: "החות'ים הציבו עשרות טילים וכטב"מים בכוננות מלאה - למקרה שישראל תחליט להגיב על ההתקפה האיראנית"

12:07 - משרד החוץ הרוסי נמנע מלגנות את ההתקפה של איראן

משרד החוץ הרוסי בהודעה רשמית נמנע מלגנות את ההתקפה של איראן, ומצדיק זאת בטענה להיעדר תגובה בין-לאומית לתקיפה בשגרירות האיראנית בדמשק: "קוראים לכל הצדדים לגלות איפוק כדי להימנע מהסלמה. באיראן הבהירו שהתקיפה בוצעה בהתאם לסעיף 51 של אמנת האו"ם. הם הזהירו שהיעדר התגובה של הקהילה הבין-לאומית לתקיפה הישראלית בדמשק תוביל לעימותים נוספים".

12:02 - שר החוץ הירדני: "הסלמה אזורית עלולה לגרור את כל האזור למלחמה תהומית"

שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי: "יש למנוע הסלמה אזורית. זה עלול לגרור את כל האזור למלחמה תהומית. הצעד הראשון לקראת הפחתת ההסלמה הוא סיום התוקפנות הישראלית בעזה ותחילת יישום פתרון שתי המדינות - הדרך היחידה לביטחון ולשלום".

11:45 - משרד החוץ של איחוד האמירויות: מודאגים מהמצב במזרח התיכון, קוראים לסיום ההסלמה

11:39 - קוריאה הדרומית: מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית על ישראל

11:30 - המנהיג העליון של איראן חמינאי ב-X: "העונש של משטר הרשע"

הפוסט של חמינאי ב-X (טוויטר לשעבר) / צילום: צילום מסך מרשת X
 הפוסט של חמינאי ב-X (טוויטר לשעבר) / צילום: צילום מסך מרשת X

11:14 - קבינט המלחמה יתכנס היום ב-15:30 לדיון באופני התגובה הישראלית על ההתקפה האיראנית

10:50 - עין בוקק הבוקר: תושבים תיעדו שבר טיל שיורט

עין בוקק הבוקר: תיעוד של שבר טיל שיורט / צילום: שימוש לפי סעיף 27 א
 עין בוקק הבוקר: תיעוד של שבר טיל שיורט / צילום: שימוש לפי סעיף 27 א

10:32 - לבנון: תקיפה בבעלבכ-הרמל, שבעומק המדינה

10:20 - שוודיה גינתה את ההתקפה האיראנית על ישראל: "אנחנו עוקבים אחר המצב מקרוב מאוד"

10:14 - דובר צה"ל בערבית לרשת אל-ערביה: "הדיווחים לפיהם ישראל קיבלה הודעה על ההתקפה האיראנית טרם התרחשותה אינם נכונים"

10:01 - אזעקות הופעלו במרגליות ובמנרה שבגליל העליון, בעקבות מיירט ששוגר לעבר מטרה

09:52 - הטיסות לאילת לא יתחדשו היום

09:29 - רמטכ"ל איראן: "נגיב בעוצמה אם ישראל תפגע באינטרסים שלנו"

הרמטכ"ל האיראני מוחמד באקרי: "ישראל חצתה קווים אדומים כשהיא פגעה בקונסוליה שלנו בסוריה והיה צורך להגיב. המתקפה שלנו הסתיימה ואנחנו לא רוצים להמשיך אותה, אך נגיב בעוצמה אם ישראל תפגע באינטרסים שלנו והתגובה הבאה שלנו בהכרח תהיה נרחבת הרבה יותר. אם ארה"ב תשתתף בתקיפה כלשהי נגדנו, נפגע בבסיסים שלה באזור וזה לא יהיה בטוח".

09:05 - שר החוץ כ"ץ: "אמרנו שאם איראן תתקוף בישראל, נגיב באיראן. זה עדיין בתוקף"

מתקפה איראנית על ישראל: מאות טילים ששוגרו מאיראן יורטו הלילה (בין שבת לראשון) בשמי ישראל ומחוצה לה. גורם ישראלי בכיר עדכן כי 99% מהטילים יורטו ומסר שהתגובה הישראלית תהיה "חסרת תקדים". אזעקות החלו להישמע באזור הדרום בשעה 01:42 לפנות בוקר בין היתר בבאר שבע, דימונה, חצרים ונבטים. דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בירושלים, באזור הגולן בים המלח וביהודה ושומרון. ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית במצב קשה לאחר שנפגעה משברי טיל והיא מורדמת ומונשמת. בנוסף לטילים שוגרו גם מאות כטב"מים לעבר ישראל. צבאות ארה"ב, ירדן ובריטניה סייעו ביירוטים.

08:45 - חמאס על ההתקפה האיראנית: "זכות טבעית ותגובה ראויה של איראן נגד ישראל"

בחמאס התייחסו להתקפה הלילית של איראן על ישראל: "הפעולה הצבאית שביצעה הרפובליקה האסלאמית של איראן נגד הישות הציונית היא זכות טבעית ותגובה ראויה לפשע של הפגיעה בקונסוליה האיראנית בדמשק וההתנקשות בכמה מהנהגת משמרות המהפכה. אנחנו מדגישים את הזכות הטבעית של המדינות ועמי האזור להגן על עצמם אל מול ההתקפות של הציונים".

08:40 - בפרלמנט האיראני חגגו את ההתקפה וקראו: "מוות לישראל"

יו"ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף: "המכה שספגה הישות הציונית הייתה חזקה ותגרום לה להתחרט. אם היא תבצע הסלמה כלשהי - תגובתנו תהיה חמורה יותר". בפרלמנט האיראני חגגו את ההתקפה וקראו: "מוות לישראל".

08:26 - רשות שדות התעופה: נתב"ג חזר לפעול, לוח הטיסות צפוי להשתנות

דובר רשות שדות התעופה עדכן כי "החל משעה 07:30, המרחב האווירי של מדינת ישראל נפתח ונתב"ג חזר לפעול. לוח הטיסות צפוי להשתנות. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה. שדות התעופה הפנים ארציים ייפתחו במהלך היום".

אל על מסרה כי חזרה להפעיל את לוח טיסותיה "לאחר ביצוע התאמות". חברת התעופה המליצה לנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן לפני שיגיעו לשדה התעופה.

08:22 - בירדן דיווחו על פתיחה מחדש של המרחב האווירי. גם נמל התעופה בביירות מחדש את פעילותו

08:15 - ישיבת הממשלה בוטלה

08:04 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: " הגנה מרשימה עד עתה - עכשיו חייבים התקפה מוחצת"

08:01 - משרד החוץ הקטרי: מביעים דאגה עמוקה מההתפתחויות במצב באזור. קוראים לכל הצדדים לעצור את ההסלמה ולנקוט איפוק מרבי.

07:53 - אחרי שהושבת במהלך הלילה - נתב"ג חזר לפעול

דוברות רשות שדות התעופה: "בהתאם להנחיית מערכת הביטחון, החל משעה 07:30 בבוקר המרחב האווירי של מדינת ישראל נפתח ונתב"ג חוזר לפעול. לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה. שדות התעופה הפנים ארציים יפתחו במהלך היום. נמשיך לעדכן בהתאם להתפתחויות".

07:50 - דובר צה"ל פרסם נחיתה של מטוס בנבטים

דובר צה"ל פרסם הבוקר תיעוד נחיתת מטוס קרב בבסיס נבטים בדרום, אחרי שבמהלך המתקפה האיראנית טיל בליסטי פגע בבסיס וגרם נזק קל.

07:20 - דובר צה"ל: טילים בליסטיים נפלו בבסיס נבטים בדרום, נגרם נזק קל בלבד

"איראן שיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים", מסר הבוקר דובר צה"ל. "יחד יירטו את רובם המכריע של האיומים. יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו לשטח מדינת ישראל. זה הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך 170 כטב"מים אפס חדרו לשטח ישראל, עשרות יורטו על-ידי מטוסי קרב, מערכת ההגנה האווירית שלנו ומערכות הגנה ומטוסים של השותפים שלנו".

הוא הוסיף: "יותר משלושים טילי שיוט נורו, אפס חדרו למרחב ישראל. מתוך יותר מ-120 טילים בליסטיים ששוגרו, מספר טילים בודדים חדרו, הם נפלו בבסיס חיל האוויר בנבטים וגרמו לנזק קל בלבד. איראן חשבה שתצליח לשתק את הבסיס ובכך לפגוע ביכולות האוויריות שלנו אך נכשלה".

עוד אמר: "מטוסי חיל האוויר ממשיכים לנחות ולהמריא משטח הבסיס - ביניהם גם מטוסי האדיר שחוזרים ממשימת הגנה על הבסיס. בנוסף בוצעו מספר שיגורים משטח עיראק ותימן - אף אחד לא חדר לישראל. בשעות האחרונות ירי רקטי משטח לבנון האירוע לא הסתיים, עדיין מוכנים להתפתחויות".

תמונות מחזרת הטייסים לאחר משימת היירוט pic.twitter.com/r6QBHEa28B

07:23 - חמאס השיב בשלילה למתווה השבת החטופים

משרד ראש הממשלה הודיע בשם המוסד כי בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר - חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על-ידי המתווכות. לפי הודעת המשרד, "דחיית הצעת שלוש המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור. ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".

 07:15 - ראש הממשלה נתניהו בהודעה ראשונה לאחר המתקפה: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח"

07:13 - גלנט: "העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן. המערכה עדיין לא הסתיימה"

שר הביטחון יואב גלנט אמר בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון: "סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה"ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה"ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה".

"יחד עם השותפים האמריקאים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על-ידי צה"ל", הוסיף.

לדבריו, "העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן: מדינת טרור שתוקפת ממרחק של 1,500 ק"מ את מדינת ישראל ומנסה להפעיל את כל השלוחים שלה. אך העולם ראה גם מה היא כוחה של קואליציה, וכיצד ישראל יחד עם ארה"ב ומדינות נוספות נעמדת ובולמת את ההתקפה הזאת בצורה שאין דומה לה". גלנט ציין כי "המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה"ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת - את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה". 

07:00 - חיל האוויר תקף מחנה השייך לכוח רדואן

דובר צה"ל מעדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מחנה השייך לכוח רדואן של חזבאללה, הכולל מספר מבנים במרחב הכפר ג'בע שבדרום לבנון. מוקדם יותר הלילה מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם וכפר כילא. 

06:40 - ברשת CNN דווח כי ביידן אמר לנתניהו בשיחת הטלפון שארה"ב לא תתמוך במתקפה ישראלית על איראן

06:35 - אף כטב"ם או טיל שיוט לא חדרו לשטח ישראל

במהלך הלילה שיגרה איראן למעלה מ-300 כטב"מים, כ-100 טילים בליסטיים וכ-30 טילי שיוט - כמה טילי קרקע-קרקע (בליסטיים) חדרו לשטח ישראל.

 06:20 - גורם ישראלי: הלילה חוו האיראנים כישלון אסטרטגי. עכשיו תורם לדאוג ולא לישון בלילה 

06:00 - הישג חסר תקדים: ישראל יירטה 185 כטב"מים ו-146 טילים

שני גורמים ישראלים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל יירטה הלילה 185 כטב"מים ו-146 טילים ששוגרו לשטחה. דיווח ברשת FOX: האמריקאים מאמינים שהמתקפה הסתיימה לעת עתה.

05:15 - דיווח: ביידן חושש שנתניהו מנסה לגרור את ארה"ב לעימות רחב יותר

ברשת NBC דיווחו כי גורמים בממשל ביידן מביעים חשש שישראל תצא למתקפת תגובה מהירה נגד איראן "מבלי לחשוב על כל ההשלכות של המהלך". עוד דווח כי ביידן הביע חשש בשיחות סגורות כי "נתניהו מנסה לגרור את ארה"ב לעימות רחב יותר". 

04:48 - אזעקות בגליל העליון ובדרום רמת הגולן

אזעקות הופעלו בקצרין ובגדות, הערכה היא שהירי בוצע מלבנון.

04:16 - אזעקות בצפון הגולן

אזעקות הופעלו במנרה ובאורטל, הערכה היא שהירי בוצע מסוריה.

04:14 - החלה שיחת נתניהו-ביידן

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח בשעה זו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. באופן חריג ולבקשת השגריר ארדן - מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר בשעה 16:00 (שעון ניו יורק).

03:40 - דובר צה"ל: "הרוב המכריע של הטילים יורטו מחוץ לגבולות ישראל"

דובר צה"ל מעדכן כי זוהו עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת 'חץ' ויחד עם המדינות השותפות את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ. זוהו פגיעות בודדות, בהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית. עשרות ממטוסי חיל האוויר ממשיכים בשעה זו ביירוט כלל האיומים האוויריים העושים דרכם לשטח מדינת ישראל".

03:35 - פיקוד העורף: תושבי צפון רמת הגולן והנגב אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן

03:25 - ישראל יירטה כ-100 טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן

בנוסף ליירוטי הטילים, למעלה מ-100 כטב"מים יורטו גם כן - רובם מחוץ לשטחי ישראל. כטב"מים נוספים ששוגרו בגל השלישי של התקיפה עדיין מיורטים בשעה זו על-ידי טייסי חיל האוויר הישראלי, האמריקאי והירדני.

03:15 - דיווח על פיגוע ירי בשומרון, ישראלית נפצעה

מהמשטרה נמסר כי מחבל ירה לעבר כוח שפעל במרחב הכפר סינג'יל שבחטיבת בנימין. כוחות מג"ב וצה"ל נמצאים בנקודה וסורקים את המרחב. כתוצאה מהירי לוחמת מג"ב במילואים נפצעה באורח קל ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתה עודכנה".

03:05 - דובר צה"ל: מעל 200 שיגורים בוצעו לעבר ישראל, פגיעה בבסיס צה"ל בדרום

דובר צה"ל בהצהרה: "בוצעו 200 שיגורים לעבר ישראל, האירוע עדיין לא הסתיים. ישנה פגיעה בבסיס צבאי בדרום נזק קל במקום, עשרות כטב"מים יורטו מחוץ לשטח ישראל".

02:40 - בכיר אמריקאי: כ-150 טילים שוגרו לעבר ישראל

בכיר אמריקאי אמר לרשת ABC כי איראן שיגרה כ-70 טילים נוספים - ובכך מגיע מספר הטילים ששוגרו לעבר ישראל לכ-150.

02:26 - גורמים ישראלים: "99% מהטילים יורטו"

גורמים ישראלים בכירים: "יירטנו 99% מהטילים ששוגרו לעבר ישראל, התגובה תהיה בממדים חסרי תקדים".

02:25 - בבריטניה מאשרים: מטוסים בריטים סייעו לישראל ביירוטי הטילים

02:20 - צבא ארה"ב ממשיך ליירט כטב"מים נוספים שעושים דרכם לישראל מאיראן

2:15 תיעוד דרמטי: מערכת חץ מיירטת עשרות טילים בשמי ישראל

02:10 - יירוטים בשמי עמאן בירת ירדן

2:08 בן 10 מהפזורה הבדואית נפצע קשה

דוברות מד"א: חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לילד כבן 10 במצב קשה בפזורה הבדואית בגזרת ערד.

1:56 דיווח ראשוני על נפילה באום אל פאחם

1:55 מד"א: לא התקבלו קריאות על נפגעים

דוברות מד"א: נכון לרגעים אלו לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט מקרים של חרדה ושל אנשים שנחבלו בדרך למרחב מוגן. עדכון בהמשך במידת הצורך.

01:52 - אזעקות נוספות באזור הדרום

01:50 - תיעוד יירוטים מעל נווה אילן

1:51 יירוטים באזורים נרחבים בארץ

1:47 אזעקות הופעלו גם באזור ירושלים, בשומרון ובצפון הגולן

1:43 אזקעות בנגב ובאזור נבטים 

1:40 דובר צה"ל: "איראן שיגרה טילים משטחה לשטח ישראל"

דובר צה"ל: "לפני זמן קצר איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל.
אתם מתבקשים לגלות ערנות ולפעול על-פי הנחיות פיקוד העורף. מערך ההתראה של פיקוד העורף יודע לספק התראה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה. אני מזכיר זה לא משנה מהיכן האיום משוגר בהישמע אזעקה עליכם להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו לפחות עשר דקות. לא פחות. אנחנו נעדכן בזמן אמת במקרה שתידרשו להישאר שם זמן ארוך יותר.

מערך ההגנה האווירית פועל במלואו ומיירט איומים בכל מקום בו נדרש, גם ברגעים אלו. מטוסים רבים של חה"א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום. ייתכן שתשמעו פיצוצים מקורם ביירוטים או נפילות. מאחר ומדובר באיומים מסוגים שונים יתכן וההתראות יפעלו באזורים נרחבים".

01:30 - דיווח: צבא ארה"ב יירט כטב"מים איראניים ששוגרו לעבר ישראל

01:15 - איראן: "התקיפה הסתיימה - אם ישראל תגיב נתקוף בעוצמה גדולה יותר"

שגרירות איראן באו"ם: "תקפנו את המשטר הציוני בהתאם לסעיף 51 לאמנת האו"ם (תקיפה לשם הגנה עצמית) בעקבות התקיפה בדמשק. העניין נגמר, אך המשטר הישראלי עלול לעשות טעות נוספת ואז התגובה של איראן תהיה חמורה הרבה יותר. זה עימות בין איראן והמשטר הישראלי, ארה"ב צריכה לשמור מרחק".

01:15 תושבי אילת וצפון הגולן מתבקשים לשהות בקרבת מרחב מוגן

דובר צה"ל: "בהתאם להערכת מצב, תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה ואילת מתבקשים לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן התגוננות. בקבלת ההתרעה, יש להיכנס למרחב המוגן, אם אין מרחב מוגן יש לפעול על-פי 'הכי מוגן שיש', בכל מקרה יש להמתין 10 דקות - לא פחות".

01:07 דיווח בירדן: יירוט של נחיל כטב"מים שחצה את שטח המדינה מכיוון מזרח. ככל הנראה הגל הראשון שהגיע מאיראן

00:59 - חיזבאללה טוען: שיגרנו עשרות קטיושות לעבר בסיס צבאי ברמת הגולן

00:48 - פיקוד העורף: "מוכנים וחזקים בהגנה ובהתקפה"

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: "לאורך המלחמה התמודדנו והתחככנו עם מספר גדול של אתגרים במגוון רחב מאוד של איומים, למדנו והשתפרנו - אנחנו מגיעים מוכנים וחזקים גם בהגנה וגם בהתקפה".

00:45 - דיווח באיראן על שיגור מטח של טילים בליסטיים לעבר לישראל 

00:40 - דיווח: טיל שיוט תועד מעל שמי עיראק בדרכו לישראל

 00:30 - בכיר ישראלי ל-ABC: כטב"מים וטילים ראשונים יגיעו לישראל בשעה 01:00 לפנות בוקר שעון ישראל 

00:30 - דיווח: המורדים החו'תים הודיעו כי שיגרו כטב"מים לכיוון אילת

00:28 - אזעקות בשניר שבגליל העליון

0:20

לפי רשת אל-ערבייה, מטוסי קרב בריטים ממריאים מקפריסין כדי ליירט כטב"מים ששוגרו מאיראן. במקביל, האמריקאים החלו ליירט כטב"מים איראנים בסוריה ובעיראק.

00:05 - קבינט המלחמה מכונס כעת בבור בבסיס הקריה בתל אביב

קבינט המלחמה מתכנס
 קבינט המלחמה מתכנס

0:00 דיווח: החלו יירוטים של כלי טיס מעל שמי סוריה; איראן: גל תקיפה שלישי שוגר לעבר ישראל. לכתבה המלאה ב-N12 

23:55 - נתב"ג ייסגר בשעה הקרובה, מצרים סוגרת את המרחב האווירי

בחברת אל-על עידכנו כי לאור סגירת המרחב האווירי מעל ישראל חלק מהטיסות מבוטלות. במצרים ולבנון הודיעו על סגירת המרחב האווירי במדינות. בירדן הוכרז על מצב חירום.

23:55 - במקביל לתקיפה מאיראן, חיל האוויר תוקף בלבנון

צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וארטילריה לפני זמן קצר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל- ח'ריבה, אל- ורדיה וקלעת דבה בתגובה לשיגור הכטב"מים לעבר כפר בלום וחניתה מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו תשתיות טרור ועמדות צבאיות.

23:55

שר ההגנה האיראני, מוחמד רזא אשטיאני: "כל מדינה שתפתח את המרחב האווירי או את שטחה לישראל עבור תקיפת איראן, תיענה בתגובה נחרצת שלנו".

בתוך כך, ברויטרס פורסם כי מערך ההגנה האווירית הירדני מוכן ליירט מל"טים ואיומים אווירים שיפרו את המרחב האווירי של ירדן. כך מדווח ברויטרס מפי שני גורמים ביטחוניים אזוריים.

23:36 - איראן: הטלוויזיה האיראנית הכריזה על מתקפה מסיבית על מטרות ישראליות.

בצל ההודעה האיראנית, הבית הלבן הבהיר כי "ארה"ב תעמוד לצד ישראל ולד אנשי ישראל בהגנה שלהם. לפי דיווחים, שוגרו גם טילי שיוט".

23:35  "הכתב"מים צפויים להגיע לישראל בסביבות 2-3 לפנות בוקר"

ירון אברהם מחדשות 12 דיווח כי לפי בכירים ישראלים, "הכתב"מים צפויים להגיע לישראל בסביבות 2-3 לפנות בוקר. המטרה: ליירט אותם עוד לפני ומחוץ למרחב האווירי".

23:30 - בצל המתקפה האיראנית: זמני סגירת המרחב האווירי של ישראל

החל משעה 00:30 בלילה ייסגר המרחב האווירי של ישראל לטיסות בין-לאומיות ופנים ארציות. עקב העיכוב בהגעת הטיסות לישראל, לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות. גם נמל התעופה רמון יסגר לתנועת מטוסים. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה.

23:26 - דיווח: איראן העבירה "אזהרות הכרחיות" לארה"ב

דיווח באיראן: שר החוץ עבדאללהיאן העביר לארה"ב "אזהרות הכרחיות" בנוגע לתקיפה האיראנית במהלך שיחות שערך עם שרי החוץ של קפריסין, בלגיה והולנד. המנהיג העליון של איראן ח'מנאי צייץ: "המשטר הרשע ייענש".

23:20 - מקורות איראנים לאל-ערבי אל-ג'דיד: "כטב"מים איראנים החלו לחצות את המרחב האווירי של עיראק והתקרבו לסוריה ולירדן".

לפי דיווחים הכטב"מים ששוגרו לפני זמן קצר לישראל החלו לחצות דרך עיראק והתקרבו לסוריה וירדן. לאחר התקרבותם לישראל, תחל מתקפת טילים".

23:18 לפי דיווח: אלו הם הכתב"מים ששוגרו

לפי דיווחים בחו"ל, איראן שיגרה בסבירות גבוהה חימושים משוטטים מדגם שאהד 136. שאהד 136, שלא נשלט מרחוק, מסוגל לתקוף מטרות קרקע נייחות בלבד - עם נקודות ציון ידועות מראש. הוא מסוגל לשאת כ-50-36 ק"ג חומר נפץ. לצורך ההשוואה, זה כוח נפץ שגדול מפגז ארטילרי בקוטר 155 מ"מ.

23:15

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הצהרה מיוחדת ובה התייחס לתקיפה האיראנית.
"לכטב"מים ייקח שעות להגיע לישראל, המשימה שלנו היא ליירט אותם. אם בכל זאת יחדרו למרחב האווירי - יישמעו אזעקות במקומות רלוונטים ויש להתנהל על-פי הנחיות פיקוד העורף".

"שירות GPS לא יהיה זמין באזורים מסוימים. על הציבור להישמע להנחיות, לפעול באחריות וקור רוח", הוסיף דובר צה"ל.

23:00 המרחב האווירי של ישראל נסגר עד 7:00

בצל התקיפה, המרחב האווירי של ישראל ייסגר משעה 00:30 עד השעה 7:00 בבוקר לכל המוקדם. 

22:55 - עשרות כטב"מים שוגרו מאיראן לכיוון ישראל 

ישראל אישרה: איראן שיגרה עשרות מל"טים מתאבדים על ישראל. המטרות הן צבאיות, ויגיעו רק עוד שעות לישראל אם לא ייורטו.

חימושים משוטטים (Kamikaze Drones) הם כטב"מים שנושאים חומר נפץ ומיועדים להתפוצץ על מטרות באופן מדוייק. חימושים משוטטים מתוצרת איראן משמשים רבות את רוסיה במסגרת המלחמה באוקראינה.

22:40 - לפי דיווחים בחו"ל, הטיסות במרחב טהרן הופסקו למעט טיסות צבאיות

22:30 - בשל סגירת המרחב האווירי מעל ירדן: טיסות אל על מתאילנד חוזרות על עקבותיהן

טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק עקב סגירת המרחב האווירי מעל ירדן.

 חברת אל על פועלת ע"פ הנחיות גורמי הביטחון ועומדת בקשר ישיר עימם 

נמשיך לעדכן ככל שידרש.

22:11 - ירדן הודיעה על סגירה זמנית של המרחב האווירי שלה לכל הטיסות. מוקדם שתי טיסות מאיחוד האמירויות נאלצו לחזור לנתב"ג

22:10 - שיבושים גדולים במערכת ה-GPS בעיראק, ירדן, כווית, סוריה ולבנון

21:00 - תשובת חמאס על המגעים לעסקה

חמאס בהצהרה רשמית: "חמאס מסר לאחרונה למתווכות, מצרים וקטר את תשובתו להצעה שקיבל ביום שני האחרון. אנחנו מדגישים מחדש את דבקותנו בדרישותינו ובדרישות הלאומיות של עמנו: הפסקת אש קבועה, נסיגת הצבא הישראלי מכל רצועת עזה, חזרת העקורים לאזוריהם ולמקומות מגוריהם, הגברת הכנסת הסיוע ותחילת השיקום. אנחנו גם מדגישים את נכונותנו לעסקת שבויים רצינית ואמיתית בין שני הצדדים".

20:45 - גורם אמריקאי ל"אל-ג'זירה": סבירות גבוהה שאיראן תבצע את המתקפה בשעות המוקדמות של יום ראשון

20:40 - רבבות מפגינים כעת בקפלן בקריאה לבחירות

אלפי בני אדם מפגינים בשעה זו בכיכר קפלן בתל אביב בקריאה לקיום בחירות.

הפגנות בקפלן בקריאה לבחירות, הערב (ש') / צילום: ללא קרדיט
 הפגנות בקפלן בקריאה לבחירות, הערב (ש') / צילום: ללא קרדיט

20:32 - דובר צה"ל: כוננות בעורף - בלי קייטנות וטיולים ממחר בבוקר

שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף: בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהלילה בשעה 23:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ.

20:11 - גלנט: "הוספנו יכולות חדשות ביבשה, באוויר, בים, במודיעין, בתוך מדינת ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר מתקפה מתוכננת של איראן ושלוחיה נגד מדינת ישראל. בימים האחרונים תגברנו את המערך ההגנתי שלנו ואת המערך ההתקפי שלנו, אנחנו נחושים לנקוט כל דרך על-מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".

"הוספנו יכולות חדשות - ביבשה, באוויר, בים, במודיעין, בתוך מדינת ישראל וביחד עם השותפים שלנו, ובראשם ארה"ב. איראן היא מדינת טרור, העולם נחשף לזה עכשיו יותר מתמיד. אנחנו נחושים להגן על אזרחנו נגד הטרור הזה ונמצא את הדרך להגיב לו. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות צה"ל ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף", הוסיף גלנט.

20:05 - גלנו שוחח עם מקבילו האמריקאי לויד אוסטין

גלנט שוחח עם מקבילו האמריקאי לויד אוסטין בטלפון. אוסטין הביע את תמיכת ארה"ב בביטחונה של ישראל, ואמר שישראל יכולה להיות סמוכה ובטוחה שארה"ב תעמוד לצידה מול כל מתקפה של איראן או אחת מהפרוקסי שלה.

19:50 - ביידן קיצר את חופשתו כדי לדון ב"מצב במזרח התיכון"

הבית הלבן עדכן כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יקצר את חופשתו כדי לשוב לוושינגטון להתייעצויות ביטחוניות כדי לדון במצב האירועים במזרח התיכון.

19:05 - טיל נ"ט פגע בבית בשתולה שבגליל המערבי

18:25 - משפחות החטופים מחריפות את המסר: "נתניהו פועל משיקולים פוליטיים, בגללך נשים נאנסות"

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "נתניהו פועל בנושא החטופים משיקולים פוליטיים אישיים, הוא מטרפד עסקה בכוונת מכוון, לכן הוא מהווה את המכשול לעסקה. החטופים כבר חצי שנה מופקרים להתעללות ומוות. אתה אחראי להפקרת החטופים בעזה. בגללך נשים ישראליות נאנסות עכשיו בעזה, בגללך גברים ישראלים עוברים עינויים עכשיו בעזה, בגללך נרצחים חטופים בשבי. הם יכלו כבר להיות בבית, אבל אתה טרפדת את העסקה".

18:00 - עיתונאי "ידיעות אחרונות" שאול גולן הותקף על-ידי מתנחלים במסגרת העימותים בכפר דומא

במסגרת המהומות האלימות שפרצו בעקבות איתור גופתו של הנער בנימין אחימאיר, שנרצח על רקע לאומני, עיתונאי "ידיעות אחרונות" שאול גולן הותקף היום (שבת) על-ידי מתנחלים, בעת שסיקר את האירועים במקום.

גולן כתב ברשתות החברתיות לאחר התקרית: "הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר-כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו. חלק היו במדי צה"ל ורובים". לכתבה המלאה ב-N12

17:36 - ישראלי נפצע באורח קשה מפיצוץ כתב"ם נפץ שחדר מלבנון

17:00 - אזעקה ביישוב סאסא שבגליל העליון

16:30 - חילופי אש בגבול לבנון, שני כטב"מים התפוצצו

צה"ל: ההתרעות שהופעלו בגליל המערבי - בעקבות שלושה שיגורים שחצו לשטח ישראל - ונפלו בשטחים פתוחים. שני כטב"מי נפץ התפוצצו באזור חניתה, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי בדרום לבנון.

15:32 - האזעקות בגליל המערבי: שלושה שיגורים זוהו משטח לבנון, בשלב הזה לא דווח על נפגעים

15:16 - אחרי אזהרות המסע לישראל - חברות תעופה דוחות את טיסותיהן

בשל המצב הביטחוני ואחרי אזהרת המסע לישראל שפרסמו שורת מדינות, לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה ללונדון של חברת התעופה Wizz Air מקבלים בשעות האחרונות הודעות על דחייתה. במקביל, חברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה שתפסיק לטוס בשמי ישראל ואיראן.

14:55 - צה"ל: תקפנו בארבעה מרחבים שונים במקביל מטרות של חיזבאללה

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר בארבעה מרחבים שונים במקביל שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. במסגרת התקיפה, הותקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים חולא ובית ליף, ושתי מפקדות של במרחבים אל עדייסא וא-טייבה.

14:19 - חשד לרצח על רקע לאומני: נמצאה גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 

לאחר חיפושים נרחבים שנערכו במרחב בנימין, אותרה היום (שבת) גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 מחוות מלאכי השלום, שהוכרז אתמול בבוקר כנעדר . דובר צה"ל: "נרצח בפיגוע טרור - מתבצע מרדף אחר החשודים"; ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נגיע אל הרוצחים וסייעניהם".

הנעדר בנימין אחימאיר / צילום: דוברות המשטרה
 הנעדר בנימין אחימאיר / צילום: דוברות המשטרה

עם פרסום ההודעה על איתור גופת הנער, עימותים אלימים החלו בין מתנחלים לפלסטינים בכפר הסמוך דומא. כוחות הביטחון פועלים במקום, ובצה"ל עדכנו כי הוציאו את כלל המתנחלים מהכפר. במסגרת העימותים הפלסטינים מדווחים על בתים שהוצתו. לכתבה המלאה ב-N12

13:21 - ברלין: כנס תמיכה בפלסטינים בעזה פוזר בידי המשטרה; ראש העירייה: "אין מקום לשנאת ישראל"

האירוע למען העזתים, שנקרא "הקונגרס הפלסטיני", פוזר עם הגעת השוטרים למקום. לפי תיעודים ברשתות החברתיות, נראים המשתתפים צועקים לעבר השוטרים "שחררו את פלסטין" - ולא מתפנים מהמקום. ראש עיריית ברלין הודה לשוטרים והבהיר: "מי שלא יקבל את זה שאין מקום לשנאת ישראל - יישא בתוצאות". לכתבה המלאה ב-N12

12:56 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

12:23 - דיווח: כוחות חמושים איראניים השתלטו באמצעות מסוק על ספינה סמוך למצר הורמוז

לפי סוכנות AP, הספינה נמצאת בבעלות חלקית של חברת זודיאק מריטיים, שהיא חלק מקבוצת זודיאק של אייל עופר.

12:21 - צה"ל תוקף כעת מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

11:52 - ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון - זיהוי שווא

בשל חשש מחדירת כלי טייס עוין, אזעקות נשמעו בשורת יישובים בגליל העליון. מפיקוד העורף נמסר כי: "האירוע הסתיים".

09:30 - לאחר שקיבל ערבויות מגורמים ישראלים ואמריקאים, ארגון Anera הודיע כי חזר לפעילות ברצועת עזה

כשבועיים אחרי התקרית, שבה נהרגו מתקיפות צה"ל שבעה עובדי סיוע זרים של המטבח העולמי המרכזי (WCK), שהובילה לעצירת פעילות הארגון יחד עם סוכנויות סיוע נוספות ברצועה, ארגון Anera הודיע על חזרה לפעילות מלאה לאחר שקיבל ערבויות מגורמים ישראלים ואמריקאים. אלו הבטיחו שינקטו צעדים במטרה לשמור על ביטחון עובדי הארגון.

09:05 - צה"ל: חיל האוויר השמיד ברצועה 3 משגרים שבהם היו 20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ

דובר צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה שלושה שיגורים לעבר העיר שדרות, וכי כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את אזור השיגור ברצועת עזה. עוד נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו שלושה משגרים בהם היו כ-20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ.

בנוסף, לאורך היממה האחרונה מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-30 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהם תשתיות, מבנים צבאיים ומשגרי נ"ט.

08:55 - הגרדיאן: ארגון הטרור חמאס מוחלש ומפולג אך רחוק מלהיות מובס

מומחים, גורמים רשמיים ומקורות בחמאס מסרו לעיתון הבריטי הבוקר (שבת) כי ארגון הטרור מוחלש ומפולג אך לא מובס, והוא עדיין שומר על אחיזה בשטח בחלקים לא קטנים מהרצועה

פרסומים זרים חושפים: ישראל ביצעה שלוש תקיפות בשטח איראן כבר באוקטובר 

08:28 - צה"ל תקף מתחם צבאי גדול של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מתחם צבאי של חיזבאללה במרחב ריחן ובו מבנים צבאיים ועמדה צבאית.

07:51 - דיווחים ברצועה: תקיפות ארטילריות צפונית למחנה נוסיראת

הפלסטינים דיווחו במהלך הלילה והבוקר על תקיפות ארטילריות נרחבות במרכז הרצועה, נגד מטרות צפונית למחנה הפליטים נוסיראת.

06:37 - "וול סטריט ג'ורנל": האזהרה - וההחלטה לקדם ספינות מלחמה למזרח התיכון

ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו הלילה (בין שישי לשבת) שארה"ב קידמה והציבה בכוננות ספינות מלחמה כהכנה לקראת התקיפה האיראנית. ההחלטה האמריקאית לקדם ספינות מלחמה שיסייעו להגנה על ישראל התקבלה בעקבות אזהרה שהעביר גורם שמעורה בפרטי התקיפה האיראנית המתוכננת. עם זאת, גורם אחר שתודרך על-ידי המשטר האיראני בנושא טוען שההחלטה בנושא אופן ותזמון המתקפה עדיין לא התקבלה. 

04:40 - דיווח: המודיעין האמריקאי זיהה תנועה של ציוד צבאי באיראן - כולל טילי שיוט וכטב"מים

רשת CNN דיווחה שצבא ארה"ב התריע כי הוא מזהה תזוזות של "נכסים צבאיים" באיראן - כולל כטב"מים וטילי שיוט.

03:21 - בלינקן שוחח עם עמיתו המצרי על המצב בעזה והמתיחות מול איראן

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח עם שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי. לפי הודעת מחלקת המדינה האמריקאית, בלינקן אמר לעמיתו שהסלמה מצד איראן לא תיטיב עם אף מדינה באזור. השניים דנו גם במגעים להפסקת אש בעזה כחלק מעסקה לשחרור חטופים.

00:50 - גורמים בממשל האמריקאי: אם יהיו שיגורים לעבר ישראל - ננסה ליירט אותם

גורמים בממשל האמריקאי מסרו לרשת CNN כי אם איראן ינסו לבצע שיגורים לעבר ישראל הם ינסו ליירט אותם. עוד מסרו אותם גורמים, שבארה"ב קראו לישראל "לא להסלים את המצב" אם איראן תבצע תקיפה.

23:59 - אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות, איבים וניר עם בעוטף עזה

כמה אזעקות נשמעו הלילה בעוטף עזה, בעקבות שיגורי רקטות שבוצעו מצפון רצועת עזה. אין דיווחים על נפגעים או על נזק שנגרם.

22:15 - ביידן: "המסר שלי לאיראן - Don't"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הערב לאיומים של איראן על ישראל, והבהיר: "המסר שלי לאיראן - Don't. אנחנו מחויבים להגן על ישראל, אתם לא תצליחו". לדברי ביידן, ההערכות הן שתקיפה קרובה והוא "לא רוצה להיכנס למידע מסווג".

20:44 - דיווח בפוקס ניוז: צבא ארה"ב מעביר אמצעים נוספים למזרח התיכון

בשל החשש ממתקפה איראנית, צבא ארה"ב שולח תגבורת לכוחותיו במזרח התיכון, במטרה "להגביר את יכולות ההרתעה וההגנה".

20:37 - שני כטב"מי נפץ של חיזבאללה חצו לישראל מלבנון - ויורטו

דובר צה"ל עדכן כי שני כטב"מי נפץ של חיזבאללה חצו מוקדם יותר הערב משטח לבנון ויורטו. התרעה על ירי טילים ורקטות הופעלה ברמת נפתלי מחשש לנפילת שברי יירוט. בנוסף, זוהו כמה שיגורים שחצו משטח לבנון לאזור רמות נפתלי, לא היו נפגעים. "כוחות צה"ל ביצעו בשעות האחרונות ירי להסרת איום במספר מרחבים בדרום לבנון", נמסר.

20:27 - דובר צה"ל: "אנחנו במוכנות להתקפה עם מגוון יכולות"

על רקע החשש מפני תקיפה איראנית, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. הגרי הוסיף כי "אנחנו במוכנות להתקפה עם מגוון יכולות, נדע לעול כדי להגן".

19:55 - אזעקות בשורת יישובים באצבע הגליל

אזעקות הופעלו בדפנה, שאר ישוב, בית הלל, כפר יובל, קיבוץ דן, מעיין ברוך, הגושרים, שניר ורג'ר בעקבות כ-40 שיגורים מלבנון. מערכת כיפת ברזל הופעלה ורוב המטרות יורטו, אחרות נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים.

19:40 - על רקע החשש מתגובה איראנית: בתי החולים התבקשו לוודא זמינות צוותים

משרד הבריאות שלח לבתי החולים הודעה שבה הוא ביקש ממנהלי בתי החולים להמשיך להיות זמינים ולוודא זמינות צוותים, על רקע החשש מפני תקיפה איראנית. במשרד הבריאות הדגישו שאין שינוי ברמת הכוננות.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12