הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13

סכסוך מסחרי התגלע בין ערוץ רשת 13 לבין פובליסיס מדיה, המנהלת את רכש המדיה של קבוצת הפרסום פובליסיס, בעקבותיו ירדו מהאוויר הפרסומות של שורת גופים מסחריים • במוקד: דרישה של רשת 13 למחיר שונה מזה שהיה נהוג בין הצדדים עד כה

אילן צחי, מנכ''ל פובליסיס מדיה / צילום: תמר מצפי
אילן צחי, מנכ''ל פובליסיס מדיה / צילום: תמר מצפי

בשבוע האחרון התגלע סכסוך מסחרי בין ערוץ רשת 13 לבין פובליסיס מדיה (לשעבר זניט), המנהלת את רכש המדיה של קבוצת הפרסום פובליסיס. במוקד הסכסוך דרישה של רשת 13 למחיר שונה מזה שהיה נהוג בין הצדדים עד כה, חוסר הסכמה מצד פובליסיס - ובעקבות כך ירידה מהאוויר של פרסומות הקבוצה.

אחרי פסח: גלידות נסטלה ומעדני יחיעם יתייקרו בעד 9% 
שבוע חמישי ברציפות: קמפיין ביטוח 9 עם אודי כגן הוא האהוב ביותר

בין המותגים המטופלים בקבוצת פובליסיס - הכוללת בין היתר את משרדי הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, באומן-בר-ריבנאי וליאו ברנט - נמנים שופרסל, סנו, סלקום, נספרסו, סמסונג, קופת-חולים כללית, מפעל הפיס ועוד. בראש חברת המדיה עומד המנכ"ל אילן צחי.

קשה לנתק את הסכסוך מהעובדה שלאחרונה רושם ערוץ רשת 13 ירידה מתמשכת ברייטינג, הן בשידורי האקטואליה והן בשידורי תוכניות הבידור השונות (לשם המחשה, הפרק האחרון של "הפליליסטיות", שהייתה אמורה להיות תוכנית דגל בערוץ, רשם שיעור צפייה נמוך של 3.8% בלבד). מחיר פרסום נקבע מראש לפי רצועות השידור ואורך הפרסומת, וככל הנראה בנקודה הזו נעוצה המחלוקת בין הצדדים.

נציין כי בתקופת טרום חג הפסח, שבה אנו נמצאים, לרוב נרשם גידול בתקציבי הפרסום - השבוע, למשל, סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים בטלוויזיה עמד על כ-34.5 מיליון שקל (נתוני יפעת בקרת פרסום), לעומת כ-24 מיליון שקל לפני שבועיים. האם התקציבים שנמנעו מרשת 13 עברו לקשת 12? ייתכן כי באופן חלקי, אך לא בהכרח.

מרשת נמסר בתגובה כי החברה "אינה מנהלת עניינים מסחריים עם לקוחותיה באמצעות התקשורת".

מפובליסיס מדיה נמסר כי "אנו לא מנהלים את היחסים המסחריים שלנו בתקשורת".