בלומברג: בארה"ב מעריכים שתקיפה איראנית על מטרות ישראליות תתבצע בקרוב

לפי דיווח בבלומברג, גורמים אמריקאים מעריכים כי תקיפות רחבות-היקף של טילים או כטב"מים ע"י איראן או מיליציות הקשורות אליה נגד יעדים צבאיים וממשלתיים בישראל צפויות בקרוב • אין צפי לתקיפה של מתקנים אזרחיים

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי / צילום: Associated Press
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי / צילום: Associated Press

ארה"ב ובעלות בריתה מאמינות כי תקיפות רחבות-היקף של טילים או כטב"מים על ידי איראן או מיליציות הקשורות אליה נגד יעדים צבאיים וממשלתיים בישראל צפויות בקרוב, כך לפי דיווח של בלומבמרג. מתקפה מסוג זה תהווה הרחבה משמעותית של המלחמה המתנהלת כבר כחצי שנה, על פי גורמים המכירים את המודיעין.

האי שמציג: קבלו בחינם בית ששווה מיליונים, בתנאי אחד
גרמניה פותחת את הארנק לרכש ביטחוני, ותתחמש בספינות קרב ובמאות נגמ"שים

לפי אותו הדיווח, אין צפי לתקיפה של מתקנים אזרחיים, אמרו אותם גורמים. התקיפה לא בהכרח תבוא מצפונה של ישראל.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בנאום לעיתונות: "אני רוצה להתייחס לאיום האיראני לבצע תקיפה משמעותית בישראל. כפי שאמרתי לראש הממשלה נתניהו, מחויבותנו לביטחונה של ישראל מפני איומים אלה מצד איראן ומיליציות הקשורות אליה היא ברזל - אני אומר שוב, ברזל - נעשה כל שביכולתנו להגן על ביטחונה של ישראל".

בינתיים בארץ המתיחות הביטחונית והחשש מתקיפה איראנית מכבידים על הכלכלה המקומית.

אחד הסימנים הבולטים לכך הוא החלטת הריבית השבוע של בנק ישראל. בתקופה שקדמה להחלטה היה בשוק קונצנזוס כי הנגיד אמיר ירון יודיע על הורדת ריבית, אך המתיחות טרפה את הקלפים ובסופו של דבר הריבית נותרה על כנה.

גם שוק המט״ח מגיב לדיווח. לאורך כל היום השקל איבד גובה מול הדולר האמריקאי בצל נתוני האינפלציה בארה״ב שהפתיעו לרעה והתחזקות הדולר בעולם.

אלא שלאחר הדיווח בבלומברג הפיחות במטבע המקומי החריף ושער הדולר עלה מ-3.74 ל-3.76 שקלים.