גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משלחת ההייטק מניו יורק שהגיעה להתנדב בקיבוץ רעים

כ-20 יזמים, מנהלים ומשקיעי הון סיכון אמריקאים הגיעו לשבוע של שיקום ובנייה בקיבוץ רעים שבעוטף ● ריאן דניאלס, יוזם המשלחת: "באנו עם סוג של תמימות, והצלחנו לתת תקווה לאנשים"

מתנדבי משלחת ההייטק מניו יורק / צילום: אביב לזר
מתנדבי משלחת ההייטק מניו יורק / צילום: אביב לזר

 

לאחרונה הגיעה לישראל משלחת לא שגרתית של כ־20 צעירים בני 25-35 מניו יורק, כולם מענף ההייטק. ביניהם ניתן היה למצוא יזמים של של סטארט־אפים, מנהלי מוצר, מו"פ ופיתוח עסקי מחברות כמו לינקדאין, סטרייפ, בלקרוק ו־ווטסאפ (מטא), לצד משקיעים מקרנות הון סיכון.

ישראל מתגייסת | שלוש קרנות ישקיעו בסטארט-אפים צעירים שנפגעו במלחמה
ישראל מתגייסת | המסר של המנטור העסקי למנהלים הישראלים: "תנו דוגמה אישית והשראה" 
ישראל מתגייסת | מיצג המשחזר את מסיבת נובה ברעים מגיע לניו יורק

מטרת הביקור: שבוע התנדבות בשיקום ובנייה בקיבוץ רעים. המשתתפים סיידו, צבעו וסייעו לסדר מבנים, כשאליהם הצטרפו תושבים מהקיבוץ. פרויקט הדגל היה בנייה מאפס של מבנה שאמור לשמש בר יין ומרכז תרבות עבור חברי הקיבוץ. בזכות הפרויקט, כמה מהחברים ישנו בבתיהם לראשונה מאז ה־7 באוקטובר.

"על פניו, הרעיון של משלחת הייטקיסטים אמריקאים שיעבדו בשיפוצים על רקע קולות המלחמה נשמע לי הזוי לגמרי. אבל זה קרה, והיו לי צמרמורות מלראות את הקבוצה מזיעה, ובאמת עובדת קשה", מספרת אביב לזר, דירקטורית בסטארט־אפ Underdog Sports ומיוזמות המשלחת.

"יש עוד דרך ארוכה בפנינו כעם וכאנשים, אבל צעדים קטנים כמו זה גורמים לי להרגיש שזה אפשרי. לא העלנו על דעתנו כמה זה משמעותי לחברים מרעים".

"להוטים לשמוע הכול"

הקשר הראשוני עם חברי המשלחת נוצר על ידי עמותת "אשכול לחיים", שהוקמה במטרה לשקם את יישובי האזור ואת התושבים. עמוס לביא וג'סי ישראלוביץ, ממייסדי העמותה, מגיעים מהמועצה האזורית אשכול, וערכו מסע לגיוס תרומות שבמסגרתו נוצרה ההיכרות. כעת הגיע תור ביקור הגומלין. המשלחת התארגנה באופן עצמאי, ונתמכה חלקית על ידי תורמים. אחד מהם הוא יוג'ין פוקסמן, מהמתכנתים הראשונים בווטסאפ, שאף הגיע לארץ.

מלבד ההתנדבות ברעים, המשתתפים נפגשו עם בני משפחות של קורבנות וחטופים, ניצולים, חיילים - וגם בכירים בהייטק הישראלי. בין אלה נמנים יובל אריאב מקרן Symbol, נועם ברדין, לשעבר מנכ"ל וויז ומבכירי גוגל, אייל נווה מ"אחים לנשק", לי מוזר מקרן AnD Ventures ועוד.

"אחד הדברים המרגשים במפגש עם הקבוצה היה ההבנה שה-7 באוקטובר העמיק את החיבור שלהם לישראל", מספר אריאב. "הם היו להוטים לשמוע הכול, והתעניינו בפוליטיקה, בכלכלה ובתהליכים שקורים בחברה הישראלית. לפגוש אותם בעוטף, עייפים מיום של בנייה בידיים ומלאים ברצון להבין לעומק מה קורה פה, היה חוויה חד פעמית".

לדברי ריאן דניאלס, מהצוות המייסד של הסטארט־אפ A.Team ויוזם המשלחת, "הביקור בישראל ובקיבוץ רעים בפרט הוא מהדברים החשובים ביותר שעשיתי בחיי. לרוב אומרים שהישראלים הם החצופים והנועזים, וכאן הרגשתי שקרה דווקא ההיפך.

"אנחנו, שבאנו מבחוץ עם סוג של תמימות, הצלחנו להכניס אווירה חיובית ותקווה לאנשים שחלקם הגדול נמצא בטראומה". נשמור עמם על קשר עד לשיקום המלא של הקיבוץ".

עמוס לביא מעמותת "אשכול לחיים" מסכם: "זוהי רק תחילתה של דרך ארוכה לשיקום, שיפור וחיזוק העוטף. התרגשנו להכיר את ריאן ואביב ולהוציא יחד איתם לפועל את המשלחת של הקבוצה שגיבשו. הקשר הוא בעל חשיבות עליונה לתושבי העוטף, ולקשר בין יהודי ישראל והעולם".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ארגון בני ברית

הארגון הקים קרן משאלות לילדים מגיל שנה ועד 18 שהתייתמו מאב ואם באירועי ה-7 לאוקטובר. מדובר במשאלות קטנות כמו חוגים עם שחקנים מוכרים, מסיבות ימי הולדת מיוחדות, תחפושות שאורגנו לפורים ועוד. כדי להגשים את כל המשאלות הציב הארגון יעד גיוס של 100 אלף שקל, ומתוכו גויסו לקרן עד כה כ-40 אלף שקל, בעיקר מארגונים בארץ ובחו"ל ומקהילות יהודיות.

לתרומות עבור קרן היתומים: בנק לאומי (10), סניף לב דיזינגוף 806, חשבון 31200693 בשם: בני ברית לשכת הגליל הגדולה י"ד

החמ"ל האזרחי אחים.יות לישראל

בחמ"ל האזרחי אחים.יות לישראל גייסו חברות גדולות במשק ליריד תעסוקה עבור מילואימניקים ומפונים, שיתקיים בבית גבריאל בטבריה ביום שני ה-8 באפריל החל מהשעה 10:00. בין החברות שישתתפו באירוע: אלביט, רפאל, שטראוס, שמיר אופטיקה, תקשוב, כתר, קימברלי קלארק, עמיעד מערכות מים, תנובה, מנפאואר צפון, פלקסטרוניקס ומעברים בעמק.

היריד יתקיים כחלק מפעילות מערך התעסוקה של החמ"ל, שכולל כ-200 יועצי השמה בהתנדבות, כ-1,300 משרות וכ-150 הזדמנויות ללימודים והכשרות. עד כה ביצע המערך מאות השמות ועשרות מפגשי פנים אל פנים במלונות המפונים.

ננו דיימנשן

חברת מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן הדפיסה את שמות 134 החטופים על סיכה צהובה לאות הזדהות עם מאבק המשפחות. על הסיכה הייחודית, שגודלה כגודל סיכת הזדהות רגילה (כ-2.5 ס"מ), הודפסו שמות החטופים בגודל של כ-80 מיקרון, ובעובי קו של חמישה מיקרון בעזרת מדפסת התלת-ממד המתקדמת טרה.

סיכה עם כל שמות החטופים, שהודפסה במדפסת תלת ממד / צילום: ננו דיימנשן

החומר הצהוב (רזין) שבו נעשה שימוש בהדפסה נרקח במיוחד למטרה זו, ובמשך 24 שעות הודפסו 134 סיכות, שיימסרו למשפחות החטופים. מהחברה נמסר כי "היוזמה נועדה להביע תמיכה במשפחות, ולשמר את המאבק להשבת החטופים בתודעה הציבורית. כל חטוף הוא עולם ומלואו והוא לא יישכח. אנחנו איתם בלב ובנפש".

הסיכה בקלוז אפ / צילום: ננו דיימנשן

עמותת שניר

העמותה נערכת לחלוקה של 2,000 סלי מזון לחג הפסח, לאחר שבעקבות מלחמת חרבות ברזל נכנסו למעגל הביקוש משפחות רבות המפונות מבתיהן בדרום ובצפון לצד לוחמי מילואים. לדברי ניר שמול יו"ר העמותה "ישנה עלייה של % 700 בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. לכן הקמנו מרלו"ג ענק בקניון הזהב בראשון לציון, בסיועם של משפחת גינדי ויוסי לגזיאל מנכ"ל הקניון. אריזת סלי המזון תתבצע על ידי כ-350 מתנדבים".

בעמותה מזכירים כי נזקי המלחמה למגזרים השונים, בשילוב עם סביבת ריבית גבוהה, מקשים מאוד על ההתנהלות הפיננסית של משקי בית רבים בישראל, ובתוכם גם אלה של לוחמי המילואים והמפונים. מצב זה מביא עוד ועוד משפחות לפנות בבקשה לעזרה לא רק בסלי מזון, אלא גם בסיוע בתשלומי חשמל, ארנונה, מים, דמי שכירות ועוד.

בתחילת המלחמה הקימה עמותת שניר שבע קבוצות ווטסאפ ייעודיות לטיפול בנושאים כמו בריאות הנפש וטראומה, איסוף מוצרים לתינוקות, שינוע ציוד, סיוע וחבילות לחיילים שנקראו לצו 8 ועוד.

לסיוע ולהעברת תרומות: www.snir-il.org/donation

עוד כתבות

השקל מתחזק לשיא של חודשיים מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל מתחזק מול הדולר ונסחר בשיא של חודשיים. אלו הסיבות

למרות שפע של כותרות עגומות, המטבע הישראלי רושם חודש של התחזקות על חשבון המטבעות האחרים ● הכלכלנים מסבירים שזה נובע בעיקר מהעליות בבורסות והצפי להורדת ריבית בארה"ב ● האם זה ישכנע את בנק ישראל להוריד את הריבית בשבוע הבא?

 

 

שי ג'ינפינג, נשיא סין, ומוחמד שיאע, ראש ממשלת עיראק / צילום: Reuters, משרד ממשלת עיראק

אף חברה אמריקאית לא זכתה: המכרז בעיראק שמוכיח - סין מהדקת אחיזה

עשר חברות סיניות זכו לאחרונה במיזמי חיפוש גז ונפט בעיראק, לעומת אפס חברות אמריקאיות, שבעבר דווקא זכו בחוזים ● הסיבות: אינטרסים של עיראק מול בייג'ינג ועוינות מושרשת לארה"ב

שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

וולט מייבאת לישראל את פיצ׳ר ההזמנה הכפולה

פיצ'ר ההזמנה הכפולה ממסעדות (Double Order) מושק כעת בישראל ● הפיצ'ר החדש מהווה חלק משורה של פיצ'רים טכנולוגיים שמציגה החברה, והוא מאפשר הזמנה משני בתי עסק במקביל ללא תוספת דמי משלוח ● בשלב זה מתקיים פיילוט באזור המרכז, ובמהלך הקיץ צפויה התרחבות לכלל הארץ

מפעל מיטרוניקס / צילום: איל יצהר

הרווח של מיטרוניקס צנח ב-55%, והחברה מחקה שווי של מיליארד שקל בשעה

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות הציגה דוחות כספיים חלשים ומנייתה צוללת בכ-24% ●  מעבר לרווח הנקי שנחתך ב-55%, גם צבר ההזמנות התכווץ והתחזית להמשך ירדה ● החברה איבדה משוויה מעל 6 מיליארד שקל מאז השיא שרשמה בסוף 2021

יום העצמאות בחוף בתל אביב השנה. חגגו פחות / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

ביום העצמאות 2024 הישראלים חגגו פחות, אבל שילמו יותר

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● נתוני הפניקס גמא מצביעים על עלייה של 7% במחזור ענף המזון, בעוד מספר העסקאות נותר דומה

משמאל אופיר בן יהונתן ונועם גכטמן / צילום: נירית בקשי

הסטארט-אפ שמפצח כמה מכירות מייצרים שלטי חוצות ופרסומות

בסטארט–אפ אנימו מאתגרים את השיטה המקובלת של מדידת פרסום אופליין, באמצעות כלי תכנון מדיה מבוסס AI ● "אנחנו מייצרים הפרעה בשוק שלא השתנה במשך שנים", אומרים המייסדים

חיים פייגלין, מנכ''ל צמח המרמן / צילום: כפיר סיון

חברת הנדל"ן שחשפה: הסיכון של מבצעי "קנו עכשיו, שלמו אחר כך"

צמח המרמן דיווחה על תזרים מזומנים שלילי, כתוצאה ממכירות במבצעי שיווק 20/80 שלא מגובות בכניסת כסף מצד הרוכשים ● גם בבנק ישראל מזהירים מהסיכון בשיטה הפופולארית ● מנכ"ל החברה: "האתגר של המבצעים לא פשוט, ואולם לצמח המרמן האיתנות הפיננסית כדי לעמוד בהם"

איראן בטוחה שהיא מנצחת את ישראל, אבל מה חושבים המומחים?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן בטוחים שהם מנצחים אבל המציאות עשויה להיות שונה, בבריטניה לא רואים בעיה במכירת נשק לישראל והסכנה בניתוק הקשר בין בנקים ישראליים לבנקים פלסטיניים ● כותרות העיתונים בעולם 

לקראת אישור תקציב 2025 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המע"מ יעלה, הנטו יקטן: היכונו לעונה של גזירות

בעקבות המלחמה והבור התקציבי שמוערך בלפחות 30 מיליארד שקל בשנה הבאה, שוקלים באוצר וברשות המסים צעדים דרסטיים למילוי הקופה ● מהתייקרות הרכבים החשמליים, דרך שחיקת השכר ועד לאפשרות שמשכירי דירות ייאלצו לשלם יותר ● בשבוע הבא תיערך הישיבה בה יוחלט איזה גזרות בפנים, ואילו בחוץ

ביל אקמן, וורן באפט וביל גייטס / צילומים: Richard Drew)AP), רויטרס, Shutterstock

מוורן באפט ועד ביל אקמן: השינויים בתיקי ההשקעה של השחקנים הגדולים בוול סטריט

בשבועות האחרונים המשקיעים החזקים בעולם דיווחו על השינויים בהחזקות שלהם ברבעון הראשון של השנה ● וורן באפט מכר מניות אפל וחשף השקעה סודית בחברת ביטוח נוספת, ביל ומלינדה גייטס מכרו מניות מיקרוסופט וברקשייר האת'ווי ביותר ממיליארד דולר, ביל אקמן השתדל להימנע מתזוזות גדולות ומייקל ברי בעיקר קונה מניות

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

מהבינלאומי לבעלי השליטה בבנק: התפקיד החדש של ברבר-צדיק

שנה אחרי סיימה את תפקידה כמנכ"לית הבנק הבינלאומי, נמצאת סמדר ברבר-צדיק במגעים עם החברה הציבורית פיבי, בעלת השליטה בבנק, וההערכות הן כי סיכום בין הצדדים צפוי בימים הקרובים • היא תמשיך לכהן במקביל כיו"ר עופר השקעות של ליאורה עופר

הגנרל האמריקאי הבכיר בביקורת נדירה: זו השגיאה הגדולה של צה"ל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בית הדין הפלילי מסתכן באיבוד לגטימיות אם יוצא צו מעצר לנתניהו, גנרל בכיר בצבא ארה"ב בביקורת נדירה על צה"ל, האם ישראל תהיה חלק מההסכם עם סעודיה והסופר המפורסם סלמאן רושדי נגד מדינה פלסטינית בראשות חמאס ● כותרות העיתונים בעולם 

המטבעות הדיגיטליים זינקו בעקבות ציוץ / אילוסטרציה: shutterstock

20% בתוך 24 שעות: מה עומד מאחורי הזינוק של מטבעות הקריפטו?

שני אנליסטים בבלומברג העריכו שברשות לניירות ערך האמריקאית קרן סל מבוססת את'ריום תאושר השבוע, זאת בניגוד להערכות הקודמות ● בתגובה, המטבע קפץ בשיעור דו-ספרתי ומשך מעלה את יתר המטבעות ● עד כמה מדובר במהלך משמעותי מבחינת שוק הקריפטו, ולמה יש התנגדות לאישור הקרן? גלובס עושה סדר

תחנת דלק של פז. בעיגול: זוהר לוי / צילומים: תמר מצפי, יח''צ

מסמר נוסף בארון שלטון המנהלים? מה צפוי לפז בעידן הבעלות של זוהר לוי

בעלי חברת הנדל"ן המניב סאמיט הפך השבוע לבעל המניות הגדול ברשת תחנות הדלק כשהגדיל את החזקותיו ל־16% וכבר מונה לדירקטור ● האם אנחנו בדרך לשידור חוזר של נוסח האחים אמיר?

מיקום הפרויקט המתוכנן באבן גבירול, ת''א / צילום: שירי דובר

חברות הנדל"ן נטשו פרויקט פינוי בינוי במרכז תל אביב. מה יעשו הדיירים?

לגלובס נודע כי אקרו נדל"ן ותדהר פרשו ממיזם ההתחדשות העירונית ברחוב אבן גבירול בצפון הישן בעיר ● הפרויקט, שכולל מאות דירות בשווי של 900 מיליון שקל, נפל בין הכיסאות לאורך שנים ולא יצא לפועל ● הסיבה, לטענת הדיירים: התנהלות לא מקצועית מצד העירייה

שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: דוברות השר

שלמה קרעי חזר בו: "הוריתי לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP"

כוחות צה"ל חיסלו עשרות מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי ברפיח ● שני לוחמים במילואים נפצעו קשה ברצועת עזה • צה"ל חיסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור חיזבאללה •  צה"ל פעל בג'נין, הכוחות הרסו את בית המחבל שביצע פיגוע ירי בחרמש ● ביידן: "מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם" • עדכונים בולטים

דוח המשפחות העשירות השנתי / צילום: Shutterstock, Tyler Olson

עושר עד: כיצד משקיעות המשפחות ששוות 600 מיליארד דולר

דוח הפאמלי אופיס החדש של UBS מבוסס על תיקי השקעות של משפחות בעלות שווי נקי ממוצע של 2.6 מיליארד דולר ● גם הן לא פוסחות על השקעה בתחום הבינה המלאכותית ולמעלה מ-78% מהן מדווחות שסביר שהוא יהיה אחד מאפיקי ההשקעה הבולטים שלהן בשנים הקרובות

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: סיוון פרג'

צים חזרה להרוויח, אך האנליסטים ציפו ליותר; המניה צוללת בטרום מסחר

התוצאות משופרות לעומת הרבעון המקביל, בו היא הפסידה ● החברה העלתה את התחזית השנתית שלה לרווח לפני הפחתות של של 1.15-1.55 מיליארד דולר ● על רקע החזרה לרווח חוזרת החברה גם לחלק דיבידנד

ינון אזולאי, ש''ס וילנסקי את ברדוגו, גלי צה''ל, 25.05.21 / צילום: יח''צ

האם החינוך החרדי מפוקח יותר מכל זרם חינוך אחר בישראל?

האם החינוך החרדי מופלה בסוגיית הפיקוח? לא בכיוון עליו חשב אזולאי ● המשרוקית של גלובס

רועי ורמוס, קרן נוקד קפיטל / צילום: שלומי יוסף

נוקד הפכה לבעלת עניין בשופרסל: שווי החזקותיה – 362 מיליון שקל

המניות נרכשו במחיר נמוך ב-3% מהמחיר שבו נסחרה שופרסל הבוקר ● בנוסף, הדיווח מגלה את היקף ההחזקות של רועי ורמוס ורעייתו טל בקרן הגידור