סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם • היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר • "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews
סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

היום (ה') נגזרו על מייסד בורסת הקריפטו FTX, סם בנקמן-פריד, 25 שנות מאסר בגין מרמה וקשירת קשר.  "הם בנו משהו יפיפה ואני הרסתי אותו" אמר בקמן על שותפיו בבורסת הקריפטו. "כאב לי לראות את כל מה שקרה. ללקוחות שלנו מגיע יותר. אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי". כך אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין.

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם בכל שבעת הסעיפים הפליליים בהם הואשם. ומייסד בורסת הקריפטו FTX עמד בפני עונש מקסימלי של 115 שנות מאסר. 

העונש שקבע השופט בתיק, לואיס קפלן, הוא נמוך מהעונש לו ציפו התובעים - שביקשו שבנקמן פריד ישפט ל-40-50 שנה בכלא, אך גבוה משמעותית מהעונש שביקשה ההגנה - שעמד על 5-6.5 שנים בלבד.

בנוסף, השופט קבע כי היקף ההפסדים שנגרמו בעקבות פעולותיו של בנקמן-פריד עומדות על יותר מ-550 מיליון דולר.

בנקמן-פריד, בנם בן ה-31 של שני חוקרי משפט סטנפורד ובוגר המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, הורשע כאמור בנובמבר האחרון בהונאת רשת וקשירת קשר לביצוע הונאת רשת נגד לקוחות FTX ונגד מלווים של Alameda Research, קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך וקנוניה. בנוסף הורשע בנקמן-פריד בביצוע הונאת סחורות נגד משקיעי FTX, וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. בנקמן-פריד לא הודה בעבירות שהבן הורשע.