גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

22:00

נעילה ירוקה בוול סטריט. הנאסד"ק עלה ב-0.5%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.9% והדאו ג'ונס עולה ב-1.2%.

מניות הטק ננעלו במגמה מעורבת. אנבידיה  ירדה בכ-3%, אפל  עלתה בכ-2%, מיקרוסופט  ירדה ב-0.1% ואמזון  עלתה ב-0.9%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עמדה על 4.19% והתשואה על אג"ח לשנתיים עמדה על 4.57%.

20:49

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות.

מניות השבבים נסחרות לפי שעה במגמה מעורבת. אנבידיה  צוללת ב-3%, מיקרון  מאבדת מערכה 0.5%, וקוואלקום  עולה ב-0.8%.

מניית קוינבייס  נופלת ביותר ב-2% לאחר שבבית המשפט אישרו את טענת הרשות לניירות ערך בארה"ב כי החברה פועלת כבורסה.

מחירי הנפט נסחרים בשעה זו ביציבות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 85.6 דולרים.

19:36

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בעליות קלות. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.4% והדאו ג'ונס עולה ב-0.7%.

מניית חברת הברוקראז', רובין הוד , עולה בכ-2% לאחר שהכריזה על כרטיס אשראי חדש - Robinhood Gold, המאפשר לקבל החזר כספי גבוה אותו ניתן להפקיד לחשבון הברוקראז' של הלקוח.

גם מניית דויטשה בנק  מזנקת ב-3.4% לאחר שבמורגן סטנלי העלו את המלצתם על המניה ל'משקל עודף'.

במקביל, מניית ג'נרל אלקטריק  נסחרת בעליות של כ-3% לאחר שבוולס פארגו ציינו כי הקיצוץ בעלויות החברה יתמוך בביצועי המניה והעלו את מחיר היעד שלה ל-200 דולר. 

19:13

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות. הדאקס עולה ב-0.5%, הפוטסי הבריטי ננעל סביב רמות הבסיס והקאק מוסיף לערכו 0.3%.

18:18

מניית סינטאס  מזנקת בכ-9% לשיא כל הזמנים לאחר שהחברה הציגה דוח רבעוני חזק ברבעון השלישי הפיסקאלי. ההנהלה גם העלתה את תחזית הרווחים וההכנסות שלה לשנה כולה, ועקפה את הערכות האנליסטים. על פי התחזיות של סינטאס, הרווח למניה יעמוד בטווח שבין 14.80 ל-15 דולר, בהשוואה לתחזיות קונצנזוס של 14.59 דולר. תחזית ההכנסות של החברה עומדת על טווח של 9.57 מיליארד דולר עד 9.6 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעומדות על 9.56 מיליארד דולר.

16:47

סוכנות הדירוג S&P גלובל הורידה היום (ה') את תחזית הדירוג של חמישה בנקים אמריקאים מיציבה לשלילית, ביניהם גם וואלי נשיונל בו מחזיק בנק לאומי ב-14.2%. ההחלטה של הבנק מגיעה על רקע משבר חדש שפוקד את הבנקים האזוריים בארה"ב סביב החשיפה שלהם לנדל"ן מסחרי, תחום שחווה ירידה בביקושים בחודשים האחרונים בעיקר בקניוני ענק ובהשכרת משרדים.

עם פתיחת המסחר בארה"ב ההחלטה לא השפיעה על שווי מניית ואלי, אך ההחלטה התקבלה לאחר שמניית וואלי כבר ירדה בכ-29% מתחילת השנה. נציין כי בלאומי אופטימיים באשר לוואלי עצמו וגם באשר לירידת שווי המניה האחרונה. האופטימיות הזו נובעת מכך שלוואלי חשיפה קטנה מאוד לתחום המשרדים והנדל"ן המסחרי שלו ממוקד בעיקר במרכזים מסחריים קטנים. כך, על פי הבנק, במועד פרסום הדוחות של וואלי תתבהר התמונה והמניה תחזור לעלות כפי שעשתה לאחר המשבר הקודם.

16:32

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. באירופה, המסחר מתנהל במגמה דומה.

מניית הרשת החברתית רדדיט  צוללת בכ-12%. הנפקת החברה התקיימה ביום חמישי שעבר, אז זינקה החברה ב-45% לפי הרף העליון של טווח המחירים אליו כיוונה רדיט, 34 דולר. כעת המניה נסחרת ב-56.8 דולר.

מנגד, מניית מרק  מזנקת בכ-5% לאחר שה-FDA אישר את התרופה שהחברה מציעה לשימוש בקרב מבוגרים עם יתר לחץ דם ריאתי. 

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.6% והדאו ג'ונס עולה ב-0.8%.

מניית חברת גיים סטופ  צוללת בחדות לאחר קמעונאית משחקי הווידאו דיווחה על ירידה חדה בהכנסות ברבעון הרביעי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החברה הוסיפה כי היא גם צמצמה את כוח האדם שלה במטרה לצמצם עלויות.

15:02

מניית חברת נובוקיור  עולה 27% בקדם מסחר בנאסד"ק בעקבות הצלחה בניסוי קליני בטיפול בחולי סרטן ריאות מסוג NSCLC , הסרטן הנפוץ והקטלני ביותר. על פי החברה, הטיפול באמצעות שדות חשמליים האריך את הזמן עד חזרתן של גרורות במוח אחרי טיפול קודם, מ-11.3 חודשים בטיפול הקיים ל-21.9 חודשים עם הטיפול של נובוקיור. החברה עמדה ביעד הניסוי באופן מובהק. עם זאת החברה ציינה כי לא הייתה מובהקות במדדים משניים כמו הארכת חיים ומשך זמן עד כשל קוגניטיבי. על הרקע הזה, לא ברור מה בדיוק התרומה לאיכות חיי החולים. החברה צפויה לפרסם בקרוב נתונים נוספים מתוך הניסוי. כיום היא משווקת את הטיפול שלה בעיקר לסרטן מוח מסוג GBM ונסחרת לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

מניית סייוורוואן  עולה בטרום מסחר לאחר שהחברה הודיעה על הסכם OEM חדש. החברה, שמפתחת מערכת למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, הודיעה על הסכם עם IVECO , יצרנית כלי רכב מסחריים. במסגרת ההסכם תוטמע המערכת של סייברוואן בכלי הרכב עוד בשלב הייצור שלהם. זה הסכם OEM שני לחברה, לאחר שמוקדם יותר החודש דיווחה על הסכם עם וולוו אוטובוסים בשוק המקסיקני.

סייברוואן, המנוהלת על-ידי אורי גלבוע, נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של כ-19 מיליון דולר (68 מיליון שקל). היא הונפקה לראשונה בת"א בשווי 87 מיליון שקל לפני 4 שנים וכעבור כשנתיים התחילה להיסחר גם בנאסד"ק. למרות שמחיר המניה שלה נמוך מהמחיר מזה שבו התחילה להיסחר בארה"ב, המניה התאוששה מהשפל שאליו נפלה בנובמבר שעבר וכבר עלתה מאז ב-326%.

14:17

מחירי הנפט יורדים עתה זה היום השני ברציפות ובעקבות דוח שמצביע על עליה במלאים בארה"ב. הנפט האמריקאי יורד עתה ב-0.5% ל-81.2 דולר לחבית, הנפט מסוג ברנט ל-85.8 דולר. מתחילת השנה עלו מחירי הנפט בכ-12%.

המלאים בארה"ב עלו ב-9.3 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-22 למרץ, לפי המוסד האמריקאי לנפט. מחלקת האנרגיה תפרסם את הנתונים הרשמיים היום בערב. 

12:33

"אנחנו נוטים לחשוב ששוק המניות בארה"ב מתומחר באופן סביר ולכן יש אפסייד מוגבל שם", אמר היום ג'יימס אשלי שעומד בראש מחלקת אסטרטגיית השווקים בגולדמן סאקס ל-CNBC. "יש הזדמנויות טובות יותר בשווקים אחרים כגון הודו או יפן". 

11:20

מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק ניהול העושר יוליוס בר התייחסה הבוקר לין היפני: "הביצועים הגרועים של הין מול הדולר נובעים גם מפערי ריבית. ייתכן שנראה שתי העלאות ריבית ביפן כבר עד סוף השנה, כאשר הריבית הסופית תעמוד על כ-2.94%"

"הין היפני ממשיך בחולשתו מול הדולר ונשאר בטווח של 151 עד 152 ין לדולר, שבוע לאחר החלטת הבנק המרכזי של יפן להעלות את הריבית, ולסיים את מדיניות הריבית השלילית".

"אם הבנק של יפן לא יעלה את הריבית פעם נוספת עד סוף השנה, נמשיך לראות חולשה מצד הין היפני. עקב כך, יש צפי מצד השוק לשתי העלאות ריבית עד סוף השנה, כאשר הריבית הסופית צפויה לעמוד על 2.94%. הסיכון של התערבות מצד משרד האוצר של יפן בשוק המט"ח יגדל אם הין יגיע לערך בין 152 ל-155 ין לדולר, כאשר שר האוצר היפני שוניצ'י סוזוקי הודיע ​​שהממשלה תנקוט פעולות למניעת תנודות חדות בערך המטבע, כאשר לדבריו כל האמצעים כשרים".

"תשואות האג"ח ביפן הראו גם הן ביצועים נמוכים יותר מיום שני שעבר, כאשר איגרות החוב היפניות ל-10 שנים ו-30 שנים יורדות ב-2.8 ו-0.1 נקודות בסיס בהתאמה. מלבד הסרת הבקרה על עקום התשואה וההנחיה על הידוק קל במדיניות המוניטרית על מנת להשיג את יעד האינפלציה של 2%, הבנק הפסיק גם רכישת קרנות סל הנסחרות בבורסה וקרנות נאמנות להשקעות בנדל"ן ביפן. חלקו של הבנק המרכזי בשוק האג"ח ממשלתיות של יפן הגיע לשיא של כ-54%, לעומת 13% בשנת 2013".

"בנוסף, הבנק מחזיק ב-7% משוק המניות היפני באמצעות תעודות סל וצבר רווחים משמעותיים לא ממומשים על רקע שוק המניות השורי".

10:38

מניית הנס אנד מוריץ (H&M)  מזנקת בכ-13% לאחר שענקית הקמעונות השבדית עקפה את ציפיות האנליסטים. הרווח התפעולי של החברה עלה ל-196 מיליון דולר, זינוק של כ-30%. המנכ"ל החדש של החברה, דניאל ארבר מייחס את השיפור בתוצאות לקולקציית האביב שזכתה לקבלת פנים מצויינת מהלקוחות.

לנוכח התחרות הגוברת מזארה ומחברות סיניות כגון שיין הצהיר ארבר ש"העדיפות העליונה שלנו היא להגדיל את המכירות". 

חדשות נוספות משבדיה - הבנק המרכזי במדינה הותיר הבוקר את הריבית ללא שינוי, 4% כצפוי. בבנק הצהירו ש"לחצי האינפלציה דועכים וניתן יהיה להוריד את הריבית בחודשים הקרובים". 

10:19

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת ובשינויים קטנים, המדדים המובילים - דאקס, קאק ופוטסי נסחרים כעת סביב שער הבסיס.

באסיה, למעט הניקיי שעלה הבוקר בכ-1%, יתר המדדים המרכזיים ננעלו בירידות, בסין מדד שנגחאי ירד ב1.2%, מדד הנג סנג ב-1.5%% ומדד הקוספי הדרום קוריאני נסחר בירידה קלה של 0.1%. 

08:38

באסיה, למעט הניקיי שעלה הבוקר בכ-1%, יתר המדדים המרכזיים נסחרים בירידות, בסין מדד שנגחאי יורד ב0.5%, מדד הנג סנג ב-0.7% ומדד הקוספי הדרום קוריאני נסחר בירידה קלה של 0.1%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות, המדדים המרכזיים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.3%. 

אתמול, לאחר שברוב יום המסחר נרשמו עליות שערים, ננעלה וול סטריט בירידות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4%, דאו ג'ונס ב-0.1% ו-S&P 500 ב-0.3%. 

ביומה הראשון למסחר, זינקה הרשת החברתית של דונלד טראמפ, Truth Social כבר ב-50% אך נסגרה בעליה של כ-16%. החברה נסחרת תחת הסימול DJT לאחר שמוזגה לתוך הסאפק דיגיטל וורלד אקוויזישן, שווי השוק של DWAC ועתה DJT כמעט ושולש השנה. טראמפ מחזיק מחזיק כ-60% ממניות החברה ששוות כעת כ-5 מיליארד דולר. את ההשקעה הזו יוכל טראמפ לממש רק בעוד כחצי שנה, כדי למכור חלק מהמניות או כדי ליטול הלוואה כנגדה יצטרך את הדירקטוריון, שבחלקו יאויש על ידי בנו וכמה מבכירי הממשל שעבדו איתו בעבר.

WSJ | הנפקת Truth הניבה לטראמפ כמעט 4 מיליארד דולר במניות. מתי הוא יוכל לממש אותן 

מניית קריספי קרים זינקה בכ-40% לאחר שהחברה הגיעה להסכם עם מקדונלד'ס  לפיו האחרונה תמכור את הדונאטס של קריספי בכל החנויות שלה בכל רחבי ארה"ב בתוך שנה וחצי. למקדונלד'ס יש כ-13,000 סניפים בארה"ב.

מניית UPS  ירדה בכ-8%, לאחר שבתחילת המסחר זינקה. החברה קיימה אתמול את "יום המשקיעים" השנתי והכריזה על אסטרטגיה חדשה ועל תחזית לשנת 2026 - הצעדים של החברה יטייבו את תהליכי האוטומציה ויפחיתו הוצאות, כך מקווים בחברה.

החברה גם הוסיפה ובישרה על שורה של צעדים שיביאו לגידול בנתח השוק ואף יוסיפו שווקים חדשים לחברה. החברה צופה הכנסות של 110-114 מיליארד דולר עד 2026. בשנת 2023 ירדו הכנסות החברה ל-91 מיליארד דולר.

הין היפני ירד הבוקר לרמתו הנמוכה ביותר מזה 34 שנים כנגד הדולר, 151.99 ין לדולר. שר האוצר היפני, שוניצי סוזוקי אמר לפי דיווחים שלא יהסס להתערב בשער המטבע. 

מחירי הנפט עלו מעט והכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן מציין כי "הצפי למחיר הנפט בטווח הקצר, מושפע ממדיניות קבוצת אופ"ק פלוס שהאריכה את הקיצוצים ביצוא הנפט, וייתכן כי אף תעמיק אותם. אלו, בשילוב עם שמירה על רמה גבוהה של ביקוש גלובלי, עשויים להוביל לשמירה על רמה גבוהה יחסית של מחירי הנפט בטווח הקצר. מנגד, נראה כי המשך האצת ייצור הנפט בארצות הברית, בשילוב עם קידום פרויקטים נוספים בתחום האנרגיה, עשויים, לקזז את הלחץ לעליית המחירים".

מחירי הקקאו זינקו אתמול לשיא כל הזמנים כשהחוזים העתידיים לחודש מאי הגיעו במשך היום ל-10,080 דולר לטון. המחיר יותר משילש את עצמו ב-12 החודשים האחרונים ועלה ב-129% מתחילת השנה. 

אלו חדשות רעות ליצרניות השוקולד והממתקים ובפרט חברות כמו הרשי ומונדלז אינטרנשיונל  שבונות על אירועים כמו חג הפסחא וליל כל הקדושים שידחפו את המכירות. 

אלה חדשות רעות גם לצרכנים, אם יצרניות השוקולד יגלגלו עליהם את העלויות, עיקר ההשפעה על הקונים עוד לפנינו. מנכ"ל הרשי, מישל באק אמר בשיחה עם CNBC כי לחברה יש אסטרטגיית גידור כנגד עליית המחיר, כך נכון גם לגבי יצרניות ממתקים אחרות והן לא גילגלו עדיין את המחיר אל הלקוחות, אבל "גם לכך יש גבול", אמר פאול ג'ולס, אנליסט סחורות בראבובנק.

העולם חווה עתה את המשבר הגדול ביותר ביצור הקקאו מזה 60 שנה, עיקר הבעיה הוא בחוף השנהב ובגאנה, שם  מזג אוויר סוער ומחלות של היבול הותירו את התעשייה במצב בעייתי, שתי המדינות מייצרות כ-60% מכמות הקקאו. ארגון הקקאו העולמי צופה למחסור של עד כדי 375 אלפי טונות, עליה של 405% לעומת השנה שעברה. "הרע עוד לפנינו", אמר ג'ולס. "מחירי הקקאו יהיו גבוהים לזמן מה כי אין פתרונות קלים לבעיות הללו". 

עפר קליין, הכלכלן הראשי של הראל, מתייחס למתווה הריבית העולמי: "בשבועיים האחרונים רוב הבנקים המרכזיים הגדולים במערב ציינו שבמידה והירידה באינפלציה תתמיד בהתאם לתחזיות, הריבית תרד עוד השנה".

הוא מוסיף כי, "הורדת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר בשוויץ, כמו גם התחזית היונית של הפד לגבי קצב הפחתת הריבית בהמשך השנה, תומכות בהורדת ריבית בנק ישראל פעם נוספת בהודעה הקרובה ב־8 באפריל. מצד שני, יש לציין גורמים כגון המדיניות הפיסקלית המרחיבה והשינויים החדים בשער החליפין, שיאפשרו לבנק ישראל גם להמתין אם יבחר בכך".

בשישי בצהריים יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד ה-PCE שהוא מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב.  

סזאר רואיז-פרז, מנהל ההשקעות הראשי בבנק פיקטה השוויצרי, טוען ש"בנקים מרכזיים צפויים להתחיל להוריד ריבית ביוני, אם כי הסיכונים נוטים לכך שהפד יפחית את הריבית פחות מהצפוי השנה. המיקוד השבוע הוא על מדד הליבה של הוצאות הצריכה האישיות בארה"ב (בשישי) וסנטימנט הצרכנים (בחמישי)".

מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר יוליוס בר צופה שהפחתות הריבית בארה"ב מהוות הזדמנות לעליות בשווקי המניות - "בהסתכלות על מקרים דומים מאז שנות ה-80, אנחנו רואים ביצועים גבוהים בשוק לאחר הורדות ריבית שלא נגרמו כתוצאה ממיתון".

"פגישת ועדת השווקים הפתוחים הפדרלית בשבוע שעבר הניעה עוד יותר את העלייה בשווקי המניות העולמיים. למרות נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי הפד הצהיר על שלוש הפחתות ריבית של 25 נקודות בסיס עד סוף השנה".

"שוקי המניות הגיבו כצפוי, כאשר מניות ארוכות טווח (כלומר אלו החשופות יותר לסביבת הריבית הגבוהה יותר לזמן רב יותר) הגיבו באופן חיובי במיוחד. הכלכלנים שלנו צופים שהורדת הריבית הראשונה תתרחש כבר ביוני, ולאחריה נראה הורדות נוספות ביולי וספטמבר, מה שיוריד את הריבית ל-4.75% עד סוף 2024".

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?