שעות של הכרעה במשבר חוק הגיוס: יהדות התורה איימה לפרוש מהממשלה

יממה לפני המועד האחרון בהחלט שבו אמורה הממשלה לגבש מתווה גיוס חדש לציבור החרדי, התייעצויות רבות – אבל בלי הסכמות • מסתמן: הממשלה תבקש הארכה של 10 ימים נוספים מבג"ץ • יהדות התורה איימה: אם ההחלטה תעבור כפי שהיא - נפרוש מהממשלה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל
חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

המשבר סביב חוק הגיוס ממשיך להחריף - 24 שעות לפני המועד שבו הממשלה צריכה לגבש מתווה גיוס חדש לציבור החרדי. הערב (ג') נחשף במהדורה כי ביהדות התורה איימו במהלך השיחות היום על נוסח החוק החדש כי אם ההחלטה תעבור כפי שהיא - המפלגה תפרוש מהממשלה.

 ● ההצבעה על חוק הגיוס החדש נדחתה למועד לא ידוע; באוצר תקפו את הנוסח: "בעל השלכות כלכליות משמעותיות"
ראש אגף התקציבים על חוק הגיוס: "שחזור של טעויות העבר, דוחפים את החרדים להישאר בישיבה"

כרגע לא מצליחים בממשלה למצוא פתרון שיספק את היועמ"שית ואת בג"ץ מחד, ואת מועצת גדולי התורה מאידך. לכן, הפתרון שמסתמן הוא שהממשלה תבקש עוד דחייה של 10 ימים מבג"ץ, בתקווה למצוא בכל זאת פשרה שתביא את המשבר הזה לסיום.

במהלך היום שרי הממשלה קיבלו עדכון על כך שישיבת הממשלה על החוק לא תתקיים לבסוף, וזאת לאחר שנדחתה בגלל "חוסר הסכמות". להבנתנו, האיום של יהדות התורה הוא הסיבה שבגללה הוחלט לדחות את ישיבת הממשלה.

קודם לכן, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה דרשה יעדים מספריים בהחלטת הממשלה. היא נועדה עם רה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין לפגישה משולשת, שם ניסו השניים לשכנעה לתמוך בנוסח הקיים מפאת לחץ הזמן. במהלך הפגישה אמר נתניהו שהיעד שהוא תומך בו הוא גיוס של 2,500 חרדים בשנה, אולם לאחר מכן בלשכתו הכחישו את המספר וטענו כי זה המצב כיום.

פורסם לראשונה ב-N12