אחרי שנה: שרון גל עוזב את הגשת המהדורה בערוץ 14 וחוזר לרשת 13

גל יחזור להגיש את רצועה אקטואליה בשעות הפרה-פריים ברשת 13, שנה לאחר שעזב את החברה כדי להגיש את המהדורה המרכזית בערוץ 14 עם מגי טביבי • צפוי גם לקחת חלק במהדורה המרכזית של חדשות 13 • בערוץ 14 הוציאו מכתב התראה: החוזה תקף עד סוף 2024, דורשים מגל לקיים את ההסכם עד תומו

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה
שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

ברשת 13 מודיעים כי העיתונאי שרון גל יחזור להגיש את רצועה אקטואליה בשעות הפרה-פריים, שנה לאחר שעזב את החברה כדי להגיש את המהדורה המרכזית בערוץ 14 עם מגי טביבי.

עדיין לא ברור באיזו שעה תשודר התוכנית, ויתרה מכך - גל ורשת 13 בוחנים תוכנית בהגשה זוגית. לפי הודעת החברה, גל צפוי גם לקחת חלק במהדורה המרכזית של חדשות 13 וברצועות השונות של החברה. 

להיות מספר שתיים: המאבק בין ערוצים 13 ו-14 עולה הילוך
החוק עוד לא מאפשר לשדר, זה הפתרון שמצאו ב־i24NEWS

נזכיר כי בפברואר 2023 הודיעו בערוץ 14 בקול תרועה כי הצליחו לגייס טאלנט בכיר ברשת 13, וכי שרון גל עבר להגיש עם מגי טביבי את המהדורה המרכזית. כבר אז נמתחה ביקורת על צורת ההגשה המשותפת למהדורה מרכזית, מיזם שהגיעה לסיומו בהודעה הזו. לא ברור מה הוביל לעזיבתו של גל את הערוץ ולמעברו לרשת 13.

גל (49) הגיש למשך 3 שנים את רצועת החדשות החדשות והאקטואליה של השעה 17:00 ברשת 13, רצועה שהניבה לחברה נתוני רייטינג טובים - שחסרים במיוחד לחברה. הגיוס הזה יצליח לאותת למבקרי הערוץ על גיוס עיתונאי המזוהה עם הימין, וייתן מענה לביקורת על אג'נדה או השקפה פוליטית כזו או אחרת.

וזו גם הגישה שבכירי החברה אומרים בהודעה לעיתונות. אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת 13 החדש, מסר: "אני שמח על חזרתו של שרון גל לרשת 13. השתלבותו מחדש בערוץ היא חלק מתפיסת עולם לפיה תפקידנו ליצור טלוויזיה לכל הישראלים, לעודד דיאלוג,  לטפח הבנה בין סוגים שונים של אנשים, להעלות למסך מגוון רחב של דעות ולחזק את  החברה הישראלית גם בעתות משבר וגם בימים שיבואו אחריו".

מנכ"ל חדשות 13, אור צלקובניק, הוסיף כי "אני מברך על סגירת המעגל עם שובו של שרון, ובטוח כי ניסיונו הטלוויזיוני יתרום להגדלת מנעד הצופים של הערוץ ויביא עמו קהלים גדולים חדשים".

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "אנו מודים לשרון גל על תרומתו החשובה להתקדמות הערוץ, ומאחלים לו בעזרת השם הצלחה רבה בהמשך הדרך". 

ערוץ 14 במכתב התראה: החוזה תקף עד סוף 2024

בהמשך נודע כי בערוץ 14 הוציאו מכתב התראה החתום על-ידי מנכ"ל הערוץ אריאל אדרי, שם נכתב כי החוזה בין הצדדים תקף עד סוף 2024. בערוץ דורשים מגל לקיים את ההסכם עד תומו. המשמעות: גל לא יכול לעבור לערוץ 13 עד סוף השנה.

בפועל, מדובר בדרך של ערוץ 14 להיאחז בדמות שמשכה אליהם רייטינג רב, ולא לקבל את הודעת ההתפטרות, שכן מהלך כזה מפר את ההתחייבות לטענת הערוץ, מה שיכול לפגוע ברייטינג ובהכנסות הערוץ. בערוץ 14 מזהירים כי אם גל לא יחזור בו מההודעה שלו, הערוץ ינקוט כל הליך לאכיפה ולמימוש ההסכם וידרוש פיצויים.

בערוץ 13 לא נמסרה תגובה על כך.