גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההתגמשות של ישראל: הסכימה להכפלת מספר האסירים שישוחררו

שר הביטחון גלנט לפני ביקורו בוושינגטון: "הנסיעה תתמקד בשימור היתרון האיכותי של ישראל וביכולתה להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים" • האריס התייחסה לפינוי האוכלוסייה מרפיח: "הסתכלתי על המפות. אין שום מקום לאנשים האלה ללכת" • אזעקות ביישובי הגליל, צה"ל תקף בלבנון • הותר לפרסום: סמ"ר ליאור רביב נפל בהיתקלות בביה"ח שיפא • עדכונים שוטפים

בנימין נתניהו / צילום: Associated Press, Ronen Zvulun
בנימין נתניהו / צילום: Associated Press, Ronen Zvulun

עדכונים שוטפים 

22:00 - ההתגמשות של ישראל: הסכימה להכפלת מספר האסירים שישוחררו

בישראל מעריכים שייקח שלושה עד ארבעה ימים עד שתגיע תשובת חמאס למסמך התשובה המפורט שהועבר אליו. ישראל קיבלה את הפשרה האמריקנית, הלכה לקראת עמדת חמאס בכל הנוגע ליחס האסירים הפלסטינים שישוחררו, ולראשונה נראה שהקבינט מוכן לדון גם בחזרה "מסוימת" של אזרחים עזתים לצפון הרצועה. הערב דיווחה דנה ויס במהדורה המרכזית של חדשות 12 את הפרטים החדשים על "המפתחות המעודכנים" ועל מצב העסקה.

במסגרת המסמך שהגישה ישראל, מדובר כמעט בהכפלה של מספר האסירים שישוחררו מההצעה שניתנה בפריז . מדברים על כ-800 אסירים, מתוכם כ-100 רוצחים - בתמורה ל-40 החטופים. גורם שמעורה במו"מ מבהיר ש"על זה לא תיפול העסקה".

לקריאת הכתבה המלאה

20:15 - היועמ"שית הודיעה למזכיר הממשלה כי לא תגן על נוסח הטיוטה של חוק הגיוס

הערב (א') דיווחה דפנה ליאל במהדורה המרכזית של חדשות 12 כי היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, הודיעה למזכיר הממשלה יוסי פוקס שלא תוכל להגן על נוסח הטיוטה של חוק הגיוס שהופץ היום. הסיבה, לטענתה, היא קשיים משמעותיים ומהותיים במתווה החוק. הממשלה תיאלץ לעבוד על נוסח שונה, אחרת לא תזכה להגנה משפטית במטרה להשיג דחייה מבג"ץ.

לקריאת הכתבה המלאה

19:00 - שר הביטחון גלנט המריא לביקור רשמי בוושינגטון: "אתמקד בדרכים להשגת המטרה המשותפת: ניצחון על החמאס והשבת החטופים"

"אני יוצא היום לארצות הברית כדי להיפגש עם שורה של בכירים אמריקאים, ובראשם מזכיר ההגנה, מזכיר המדינה, היועץ לביטחון לאומי וראש ה-CIA", מסר גלנט. "הנסיעה תתמקד בשימור היתרון האיכותי של מדינת ישראל ויכולתה להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים, אבל לא פחות מכך - בקשר עם ארצות הברית ובצורך המשותף להשיג את המטרות בעזה - לנצח את ארגון החמאס ולהשיב את החטופים".

18:40 - בני גנץ: לא נישאר בממשלת החירום אם חוק הגיוס המוצע יעבור

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, פרסם הצהרה בה התייחס למתווה חוק הגיוס המוצע ומסר כי אם יעבור במתכונתו הנוכחית, לא יישאר בממשלת החירום: "חוק הגיוס, כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו. אנו פועלים כדי שחוק כזה לא יעבור במתכונת הזו. חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור".

18:21 - אחרי ירי הנ"ט - חיזבאללה קיבל אחריות

שעות בודדות לאחר ירי טילי הנ"ט למרחב שתולה ורכס רמים, חיזבאללה קיבל אחריות לירי. במקביל, חיזבאללה הודיע על מותו של מחבל נוסף מארגון הטרור.

17:57 - צה"ל תקף תשתית טרור של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתא א-שעב ותשתית צבאית נוספת של הארגון במרחב אל-עדייסא, זאת לאחר שלוחמים מגדוד 869 זיהו מחבלים פועלים בה.

במהלך היום זוהו שלושה שיגורי נ"ט למרחב שתולה ורכס רמים, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי לצד מספר מרחבים נוספים בלבנון שהותקפו גם הם.

17:00 - קמלה האריס: מבצע ברפיח יהיה טעות ענקית שייתכנו לה השלכות

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס יצאה היום (ראשון) באופן נחרץ נגד מבצע ישראלי ברפיח, ואף הבהירה כי ייתכנו השלכות על היחסים בין המדינות. "היינו ברורים בכך שכל פעולה צבאית ברפיח תהיה טעות גדולה", אמרה האריס בראיון ל-ABC. "הסתכלתי על המפות. אין שום מקום לאנשים האלה ללכת. יש 1.5 מיליון איש שם שהם שם כי אמרו להם ללכת לשם", הוסיפה.

 בתשובה לשאלה האם יהיו השלכות למבצע ישראלי כזה מבחינת ארה"ב, השיבה האריס: "ניקח את זה צעד אחר צעד. אני לא שוללת דבר".

לקריאת הכתבה המלאה

15:47 - טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר רכס רמים שבגליל העליון, לא ידוע על נפגעים

15:07 - אנטוניו גורשט: "הדרך היעילה ביותר להעברת סיוע היא דרך היבשה"

במקביל לדיווחים מעבר לים על הצנחת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה, התייחס מזכ"ל האו"ם אנטוניו גורשט בביקורו בקהיר לצרכים ההומניטריים בעזה: "הדרך היחידה לספק סחורות כבדות כדי לענות על הצרכים ההומניטריים בעזה היא עליה אקספוננציאלית במשלוחים מסחריים דרך היבשה". גורשט הוסיף על כך ואמר כי " ההתקפה היומיומית על כבוד האדם הפלסטיני יוצרת משבר אמינות מול הקהילה הבינלאומית".

14:05 - בלבנון מדווחים: 2 אזרחים סורים נהרגו בתקיפת רכב בידי כטב"ם באזור א-צוירי בבקאע

דיווחים בתקשורת הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה אודות שני הרוגים בתקיפת כטב"ם ישראלי על רכב באזור הבקאע, שבעומק לבנון. בנוסף, דיווח הערוץ "אל-חדת" הסעודי כי השניים הם אזרחיים סורים.

13:05 - גורם ישראלי במו"מ: "הסכמנו למפתחות שחרור גבוהים ממתווה פריז"

בעקבות הדיווחים על התקדמות במו"מ לשחרור חטופים, גורם ישראלי שבקיא בפרטים אמר ל-N12 כי "ישראל הלכה צעד קדימה במשא ומתן בקטאר - הסכימה למפתחות שחרור גבוהים מהצעת פריז עבור החטופים". הוא הוסיף שהמשלחת החלה בדיון על אפשרויות של החזרת תושבים לצפון הרצועה במסגרת עסקה.

לדבריו של הגורם, בכירי המשלחת שחזרו לארץ, בהם ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במילואים ניצן אלון, ממתינים עד לתשובת חמאס - ויחזרו להמשך שיחות אם תגיע תשובה שתאפשר התקדמות.

12:25 - צה"ל ושב"כ: החל מבצע במערב ח'אן יונס

לוחמי צה"ל ושב"כ פתחו במבצע בשכונת אל-עמל שבמערב ח'אן יונס, כך לפי הודעה שנמסרה הבוקר. המבצע החל במטס תקיפה במסגרתו מטוסי קרב השמידו כ-40 מטרות טרור, בהן מבנים צבאיים, מנהרות תת קרקעיות ותשתיות טרור נוספות.

11:10: התרעות שווא על חדירת כלי טיס בגליל העליון

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בגליל העליון בשורת יישובים. דקות לאחר מכן התברר שמדובר בהתרעת שווא. ההתרעות הופעלו ביישובים: שדה נחמיה, עמיר, גונן, שמיר, כפר בלום, כפר סאלד, נאות מרדכי, להבות הבשן.

10:15 - גלנט על חוק הגיוס: "איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה"

שר הביטחון יואב גלנט שיגר הודעה ובה סיפר על פגישות שיקיים בארה"ב עם מזכיר המדינה, מזכיר ההגנה וראש המועצה לביטחון לאומי. גלנט התייחס לחוק הגיוס של הממשלה ואמר כי "במהלך הפגישות על חוק הגיוס, הצדדים סירבו להתגמש והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות".

שר הביטחון התייחס להצעת ההחלטה בנושא הגיוס שהובאה על ידי ראש הממשלה: "עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה ומערכת הביטחון בראשותי - איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה". גלנט שב וקרא לנתניהו ולשר בני גנץ לנצל את הזמן שנותר כדי לגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה"ל ולטובת מדינת ישראל.

9:45 - צה"ל עצר כ-480 מחבלי ארגוני הטרור בבית החולים שיפא

דובר צה"ל עדכן כי הכוחות הפועלים בבית החולים בעזה עצרו כ-480 מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי. בנוסף, לכך, איתרו הלוחמים אמל"ח רב ותשתיות טרור בשיפא. כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-65 מטרות ברצועה, בהן מנהרה התקפית, מבנים צבאיים ובתוכם מחבלים חמושים ותשתיות צבאיות נוספות.

9:30 - התרעות שווא על חדירת כלי טיס הופעלו ביישובים ברמת הגולן

התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים בדרום רמת הגולן: בני יהודה וגבעת יואב, נטור, נוב, רמת מגשימים, מבוא חמה, אלי עד, מיצר, כפר חרוב, אבני איתן, אפיק, חספין, אזור תעשייה בני יהודה, גשור ונאות גולן.

05:57 - הותר לפרסום: לוחם בחטיבת הנח"ל נפל בצפון הרצועה

 דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר ליאור רביב, בן 21 מראשון לציון, לוחם בגדוד 932 שבחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בבית החולים שיפא שבצפון רצועת עזה. 

05:06 - סנטקום: החות'ים שיגרו 5 טילים בליסטיים לעבר מכלית סינית; כוחות אמריקניים תקפו 6 כטב"מים של המורדים מתימן

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב פרסם בהצהרה כי אמש, שיגרו החות'ים 4 טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר M/V Huang Pu, מכלית נפט בבעלות סינית הנושאת את דגל פנמה. טיל בליסטי חמישי זוהה כשנורה לעבר המכלית, שפרסמה קריאת מצוקה אך לא ביקשה סיוע. למכלית נגרם נזק מינימלי - ושריפה על הסיפון כובתה תוך 30 דקות. לא דווח על נפגעים והספינה שבה למסלולה. בסנטקום הדגישו כי החות'ים תקפו את המכלית למרות שהצהירו בעבר שלא יתקפו כלי שיט סיניים.

עוד נמסר מסנטקום כי כוחות ארה"ב, בהם ספינת המלחמה USS Carney, תקפו 6 כטב"מים של החות'ים מעל דרום הים האדום. 5 התרסקו לים - ואחד טס לתוך אזורים בתימן שבשליטת החות'ים. הכטב"מים הללו היוו איום מיידי על ארה"ב, הקואליציה וכלי השיט הסוחרים באזור.

01:48 - צה"ל: ישראל תקפה מטרת חיזבאללה בבעלבכ, עומק המדינה

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו סדנא ובה אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ. בנוסף, לפני זמן קצר זוהו כ-50 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, מספר שיגורים יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס תקפו את המשגרים מהם זוהו חלק מהשיגורים לשטח ישראל.

01:32 - ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח על תקיפות גם סביב דמשק, בירת סוריה. עוד דווח כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו.

01:05 - אזעקות ביישוב שניר שבאצבע הגליל

00:24 - בלבנון מדווחים: ישראל תקפה באזור בעלבכ, עומק המדינה

00:19 - המשלחת הישראלית שבה הלילה ארצה 

בכירי המשלחת הישראלית, ראשי המוסד והשב"כ והאלוף במיל' ניצן אלון, יחזרו הלילה לישראל. הדבר עשוי להעיד על חוסר התקדמות בפועל כפי שאולי נטו לחשוב מלכתחילה או על אינדיקציות לתשובת חמאס להצעת הפשרה האמריקנית.

גורם ישראלי ל-N12: "חוזרים כי תשובת חמאס תגיע על פי ההערכות בתוך יממה או שתיים". גורם ישראלי אחר אמר: "אין התקדמות, התקוות האופטימיות לא משקפות את המציאות. זה נראה כמו 'מריחה'". החזרה ארצה: אחרי התייעצות טלפונית עם רה"מ נתניהו. לידיעה המלאה בN12.

21:15 - עשרות אלפים בקריאה לשחרור החטופים: "לא חוזרים בלי עסקה"

עשרות אלפים הפגינו אמש בכיכר החטופים בסימן המשלחת הישראלית ששוהה בקטאר, תחת הכותרת "לא חוזרים בלי עסקה". בעצרת נשא דברים בין השאר השר לשעבר יזהר שי, אביו של סמ"ר ירון אורי שי שנפל בקרב ב-7 באוקטובר. השבוע קרא שי לשחרר מחבלים, כולל זה שרצח את בנו, בעבור החטופים החיים שמוחזקים בעזה. במקביל, חסמו כמה מפגינים את דרך בגין סמוך לקריה בקריאה לשחרור החטופים.

"הודענו השבוע, אמא ואני, שאם צריך לשחרר את חלאת המין האנושי, את התת אדם שגרם למותך ההירואי, אם צריך להחזיר אותו כדי שיצטרף אל אחיו הרוצחים המתועבים אי שם בקן הצרעות שלהם בעזה, אנחנו - אמא ואבא של החייל הגיבור סמ"ר ירון אורי שי - אנחנו ניתן גיבוי, מוסרי וערכי, לשרי הממשלה ולעומד בראשם, שיקבלו את ההחלטה הכואבת הזו", אמר השר לשעבר שי והוסיף: "אין ניצחון, יש רק הפסד אחד גדול כל עוד לא חזרו הביתה כולןם, כל החטופות וכל החטופים".

עדינה משה (72) ששוחררה משבי חמאס לאחר שנחטפה מביתה בניר עוז, אמרה הערב בעצרת המרכזית לשחרור החטופים: "לא ייתכן שהמדינה שלי ממשיכה להתעלם מהשבויים. זה הדבר הכי נורא שאי פעם חשבתי שיכול לקרות כאן. זה לא יכול להיות". היא הוסיפה: "לא אכפת לי מי המושל, לא אכפת לי, הם כבר לא שלי אף אחד. אף אחד מהם לא שלי והדגל הזה הוא לא שלי. מישהו צריך לקחת את המושכות בחוכמה ולהוציא אותם משם! זה היה צריך לקרות מזמן".

עוד היא אמרה: "אין דברים כאלה. התנהגות שלא מקובלת לא ביהדות שלנו ולא בשום מקום אחר בעולם. אף אחד לא מכיר דברים כאלה, שאנשים נחטפים ולא מקבלים שום סיוע. יש גם בין הצעירים אנשים חולים, צריך להפסיק עם זה עכשיו".

19:44 - ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן: "כל גורם מקומי שייקח את המושכות בעזה - אינטרס שלנו"

יורם כהן, ראש השב״כ לשעבר בפגוש את העיתונות: "ההתעקשות של ישראל בסוגיית היום שאחרי לא במקום וגם לא חכמה. כל גורם מקומי שמוכן לקחת את המושכות, והוא לא חמאס או ג'יהאד, זה אינטרס שלנו".

19:35 - התקדמות במו"מ לשחרור חטופים: ישראל השיבה בחיוב לפשרה האמריקנית, חמאס טרם השיב להצעה

המשלחת האמריקנית הניחה על השולחן הצעת פשרה הנוגעת למפתחות השחרור, קרי היחס בין מספר החטופים הישראלים שישוחררו למספר האסירים הפלסטינים שישוחררו. ישראל השיבה בחיוב להצעה האמריקאית - ועתה מחכים לתשובת חמאס.

18:40 - הותר לפרסום: רס״ל עילי דוד גרפינקל נהרג בפיגוע בבנימין

רס"ל עילי דוד גרפינקל נהרג אתמול במהלך המצוד שהתנהל אחר מחבל שירה לעבר אוטובוס ישראלי סמוך לדולב בשטחי יהודה ושומרון - כך התיר לפרסום הערב דובר צה"ל. במהלך המצוד, שהסתיים בחיסולו של המחבל, נפצעו קשה קצין ולוחם מגדוד רם. חמישה לוחמים נוספים נפצעו קל ובינוני.

18:10 - בכמה מוקדים לאורך הגבול: צה"ל תקף מבנים צבאיים ועמדת תצפית של חיזבאללה

כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה באמצעות רחפן מחבל שנכנס למבנה צבאי של חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה.

בא-נקורה ועייתא א-שעב מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור. במקביל, הותקפה באלחיאם עמדת תצפית של הארגון.

מדובר צה"ל נמסר כי בשעות הצוהריים התקבלו דיווחים על שברי כלי טיס שזוהו בשני מוקדים במרחב כפר בלום, אין נפגעים. במהלך היום זוהו גם כמה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, מרגליות ושומרה.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?