קיש מתקפל: טקס פרס ישראל יתקיים השנה כסדרו

שר החינוך החליט: פרס ישראל יוגש השנה בכל הקטגוריות • בהודעה שפרסם, טען ששינה את עמדתו מכיוון שהתוצאה בעתירה נגדו בבג"ץ "ידועה מראש" לאחר שהיועמ"שית החליטה שלא לייצגו • "לכול ברור כי אין לנו את המותרות לוויכוחים נוספים מיותרים בתוכנו", מסר קיש בהודעתו

שר החינוך יואב קיש / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר החינוך יואב קיש / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

שר החינוך יואב קיש הודיע היום (רביעי) כי החליט לחזור בו מהחלטתו שלא להעניק את פרסי ישראל בכל הקטגוריות מלבד "תקומה". שר החינוך בהודעתו, טען קיש שחלק מההחלטה שלו נובע מכך שהיועמ"שית החליטה שלא לייצגו בדיון בבג"ץ על העתירה נגד החלטתו וכן "כדי לא לייצר ריב ומדון מיותר".

"בהינתן המצב בו הייעוץ המשפטי לא מגן על עמדתי בבית המשפט, ועל מנת שלא לייצר ריב ומדון מיותר כאשר התוצאה בהיבט המשפטי ברורה וידועה מראש, בחרתי לשנות את ההחלטה הראשונית ולהעניק את פרסי ישראל בקטגוריות השונות, לצד הענקת פרסי התקומה, ביום העצמאות הקרוב", מסר שר החינוך. "לכול ברור כי אין לנו את המותרות לוויכוחים נוספים מיותרים בתוכנו, והשאיפה שצריכה להיות לכל אחת ואחד מאיתנו היא לאחדות נרחבת".

"בימים האחרונים נפגשתי עם היועצת המשפטית לממשלה והבהרתי לה את השיקולים שעמדו בבסיס החלטתי", הוסיף. "בניגוד לעמדתי ולרצוני שטקס פרסי ישראל השנה, לאור המלחמה הנמשכת, החטופות והחטופים הנמצאים בעזה והנפגעים בקרב כוחותינו, יעסוק אך ורק בתקומה ובגבורה, החליטה היועצת המשפטית, לצערי, שלא להגן על עמדתי בבג"ץ".

שר החינוך הדגיש כי למרות זאת בטקס השנה הדגש העיקרי יינתן לאירועי המלחמה: "מטבע הדברים, הטקס השנה יערך במתכונת שונה, כאשר עיקר המשקל יינתן לאירועי מלחמת חרבות ברזל. כפי שהבהרתי זאת מכבר, כלל הזוכים אשר יומלצו על ידי הוועדות בקטגוריות השונות יקבלו את הפרסים, אולם במקום שיוענקו כפי שהוצע בשנה הבאה לאחר המלחמה, הם יוענקו בשנה זו".

הוא הוסיף: "בכוונתי, בהתייעצות עם גורמי המקצוע, לבחון מתן אפשרות לזוכים אשר ירצו בכך, לדחות את הענקת הפרס עבורם משנה זו לשנה הבאה. היום אודיע לוועדות הפרס להמשיך את עבודתן ולהעביר את המלצותיהן בהתאם. אנחנו בימים של לחימה, שכול ודאגה לאחינו ואחיותינו שעדיין בשבי, בפרט בימים אלה ברור כי כל ויכוח שאינו תורם למלחמה הצודקת אותה אנו מנהלים צריך להיעלם מהשיח הציבורי. כולנו מאמינים בצדקת דרכנו ואיני קורא לאחידות אלא לאחדות ורעות. הדבר הנכון בעת הזאת הוא להמשיך ולפעול בכל דרך עד הניצחון המוחלט והחזרת כל החטופים לבתיהם בשלום ובמהרה".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12