עידן עמדי גויס להפסקת הפרסומות - והתברג פעמיים בטבלה השבועית

הפרסומת של בנק לאומי, שעושה שימוש בשיר של עידן עמדי, היא הזכורה ביותר - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בפרסומת של yes מככב עמדי בזכות תפקידו ב"פאודה" • אודי כגן מצחיק את הצופים, והפרסומת של ביטוח 9 מתברגת כאהובה ביותר

גל תורן בקמפיין בנק לאומי. הקמפיין השתמש בשיר של עידן עמדי / צילום: צילום מסך
גל תורן בקמפיין בנק לאומי. הקמפיין השתמש בשיר של עידן עמדי / צילום: צילום מסך

השאלה אם עדיין כולנו ביחד ננצח או שכבר התפרקנו שוב לשבטים היא אחת המצערות ביותר שעומדות על סדר היום הציבורי כיום, אחרי השאלות על החטופים והמלחמה. אבל לפחות בהפסקת הפרסומות יש עדיין מי שמנסה לחזק את הדבק ולייצר את התחושה שלכולנו אכפת אחד מהשני.

הקרב על סידור המדפים בסופר: השינוי ברגולציה שמקדמת רשות התחרות
מסעדות בצל המלחמה: "אם הלחימה תתרחב, הענף צפוי להיפגע בצורה חריפה"  

דוגמה טובה לכך היא הפרסומת של בנק לאומי, הפונה לבני הנוער - דור העתיד של חשבונות הבנק - שנאלצים להתמודד עם מלחמה ועם בגרויות בו־זמנית. גל תורן מגלם הפעם את תפקיד האב המודאג, וברקע מתנגן השיר הפופולרי "בזמן האחרון" של עידן עמדי, מהדמויות האהובות בישראל כיום (בצדק: הוא משקף בדיוק את אותם ערכים חיוביים שהיינו רוצים לזהות אצל כולם).

המהלך מהווה מעין המשך למהלך קודם של הבנק מתחילת המלחמה, שחיבר בין סטודנטים לחקלאים, ומייצר תחושה של רצף במסרים. וגם הפעם הפרסומת מצליחה להתברג כזכורה ביותר (בשיעור גבוה מהממוצע החצי־שנתי, שעומד על 7%).

 

שלוש הפרסומות האהובות ביותר השבוע הן אלו שמנסות להצחיק את הצופים, כאשר מעל כולן בולטת זו של ביטוח 9 בכיכובו של אודי כגן. האב המאותגר טכנולוגית חוזר לסיבוב נוסף, הפעם על יאכטה בלב ים, הודות ל"ירושה" של נסיך ניגרי. הקריאייטיב משעשע כתמיד ("נהגוס פרסס במצוף"), אם כי נראה שהפעם הגחכת המבוגרים שטה מייל אחד רחוק מדי.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא תנובה, עם כ-1.5 מיליון שקל בקמפיינים לגבינת נפוליאון ולגבינות פיראוס. במקום השני מבחינת השקעה נמצאת חברת כרטיסי האשראי MAX עם כ-1.2 מיליון שקל, עבור פרסומת שטוענת שקאשבק אמיתי יש רק במקום אחד. כל הפרסומות לא התברגו בדירוג.

במקום השלישי נמצאת yes, עם כ-950 אלף שקל שהושקעו בפרסומת בכיכובה של נועה קירל למכירת שירותי טלוויזיה ואינטרנט סיבים. כדי להתגבר על העובדה שחלק מהשחקנים בסדרות של yes הם פרזנטורים של מותגים אחרים בנוכחות גבוהה על המסך (גל תורן לבנק לאומי, ליאור רז לביטוח ישיר), נשלחה קירל "לשוטט" בתוך סט מצויר מרצד בשחור־לבן.

למעשה, הדמות היחידה מלבד קירל שמקבלת "חיים" והופכת למצולמת היא זו של עידן עמדי - כן, שוב הוא, ושוב בצדק - במטרה להדגיש את הקשר בין החברה לבין כוכב הסדרה "פאודה". הפרסומת, שזה השבוע הראשון שלה באוויר, מתברגת במקום השישי בזכירות.

נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך
 נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך

מעניין לציין כי הפרסומת של בנק הפועלים בכיכובה של לינור אברג'יל, שמקדמת גיוס תרומות עבור ניהול תלונה בבית הדין הבינלאומי בהאג, מתברגת אומנם במקום השלישי בזכירות - אך רק התשיעי באהדה. ייתכן שאפילו בנושא החשוב הזה כבר קשה להגיע להסכמה.

השקעה סטטית

ההשקעה בפרסום עומדת השבוע על 31 מיליון שקל, בדומה לזו של השבוע שעבר (32 מיליון שקל). 

המשרד האהוב

גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), אדלר־חומסקי & ורשבסקי (מילקי של שטראוס) ומקאן תל אביב (מכבי) אחראים לפרסומות האהובות ביותר השבוע.