אלבר קיבלה זיכיון לייבא את רכבי BAIC הסינית לישראל

יצרנית הרכב BAIC היא אחת הקבוצות הגדולות בסין • אלבר נחשבת ללקוחה גדולה של יבואני הרכב "הממוסדים", ורכשה עד כה עבור לקוחות הליסינג שלה אלפי כלי רכב מתוצרת סין, כך שהמהלך צפוי להגביר משמעותית את התחרות בשוק

רכב של היצרנית הסינית BAIC / צילום: יח''צ
רכב של היצרנית הסינית BAIC / צילום: יח''צ

עוד שחקנית מרכזית בשוק הרכב מצטרפת לזירת יבוא הרכב מסין. קבוצת הליסינג וסחר הרכב אלבר, שפעילה גם בתחום היבוא העקיף של כלי רכב, הודיעה כי חתמה על הסכם ליבוא דגמי בנזין ודגמים חשמליים של יצרנית הרכב הסינית BAIC, אחת הקבוצות הגדולות בסין. 

הסנקציות החדשות על כלי רכב מסין, וההשלכה על ישראל
המחירים נחתכים: יצרניות הרכב הסיניות רבות, והצרכן הישראלי מרוויח
מרכב שטח למקצוענים ועד לחשמלית קומפקטית וזולה: חמישה דגמים סינים שצפויים לנחות בישראל

יצרנית הרכב הסינית BAIC היא חברה בבעלות ממשלתית שהוקמה ב-1958 ונמנית בין 200 ההחברות הגדולות בעולם לפי מגזין "Fortune 500". החברה פועלת הן בשוק המקומי בסין והן ביצוא לכ-80 מדינות בעולם. לחברה יש שותפויות ייצור עם יצרניות רכב מערביות, והיא עתידה גם לייצר בקבלנות את כלי הרכב החדשים של המותג XIAOMI.

יצוין כי חברת אלבר נחשבת ללקוחה גדולה של יבואני הרכב "הממוסדים", ורכשה עד כה עבור לקוחות הליסינג שלה אלפי כלי רכב מתוצרת סין, שמייבאים יבואני רכב שונים. המהלך צפוי להגביר משמעותית את התחרות בשוק. 

נוכחות מוגבלת בשוק האירופי

לקבוצת BAIC הייתה עד כה נוכחות מוגבלת מאוד בשוק הרכב האירופי. בתחילת 2023 היא החלה לשווק באירופה קרוס-אובר מודרני בגודל בינוני בשם X55 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמייצר 177 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 7 מהירויות. מחירו באירופה מתחיל בכ-32 אלף אירו, זול משמעותית מהמחיר של דגמים אירופים בממדים מקבילים.

במקביל משווק גם קרוס-אובר עירוני קומפקטי בשם X35, גם הוא עם מנוע בנזין, שמחירו באירופה מתחיל בכ-22 אלף אירו בלבד. לכל הדגמים הללו יש כיום תקינה בסדרות קטנות, שמאפשרת לייבא לישראל עד 400 יחידות בשנה.

הפעילות של הקבוצה בתחום הרכב החשמלי ממוקדת במותג הפרמיום ARCFOX, שמייצר רכבי פנאי וסדאן חשמליים, שממוצבים מול טסלה ודומיה. ככל הידוע, גם לכלי רכב האלה יש כרגע רק תקינה לסדרות קטנות, אם כי בחברה פועלים להרחיב את התקינה לתקינה מלאה. משלוח ראשון של כלי רכב בתקינה אירופית נחת לאחרונה בספרד, ובין השאר נבחנת גם האפשרות להרכיב אותם במדינה.

על-פי נתוני משרד התחבורה, את רישיון היבוא של המותג מחזיקה כרגע חברת EV-MOTORS מנתניה. עדיין לא ברור מי יביא את המותג לישראל. העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים שונים.