גוגל, אמדוקס ואוניברסיטת רייכמן משיקות בית ספר להייטק בשדרות

בצל המלחמה וקשיי ענף ההייטק, תחל לפעול התוכנית החדשה להכשרת עובדים בעוטף - כחלק ממהלך כולל בהשקעה של 25 מיליון דולר • פרופ' אוריאל רייכמן: "המהלך מסמל את החזרה לחיים ולשגרה" • ישראל מתגייסת

איתי לבנון, הראל גבעון, גלי שחר אפרת וירון מרקוביץ / צילום: זהר שפירא
איתי לבנון, הראל גבעון, גלי שחר אפרת וירון מרקוביץ / צילום: זהר שפירא

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

באיחור של כמה חודשים, בעקבות המלחמה, ודווקא בעת שבה ענף ההייטק מתמודד עם ירידה בגיוסי הון וגלי פיטורים, הושק השבוע בית הספר להייטק בשדרות - ביוזמת גוגל, אוניברסיטת רייכמן, אמדוקס ישראל ועיריית שדרות. הרציונל מאחורי המהלך: לספק הזדמנות לתושבי העוטף להשתלב בענף, תוך חיזוקו בדרום.

ישראל מתגייסת | בכירות במשק ייסדו את פורום "נשים במסים IL". האם יצליחו לחולל שינוי?
ישראל מתגייסת | תוכנית חדשה מוציאה עשרות קבוצות מהעוטף לשמונה ימים בקפריסין 

במסגרת בית הספר יוענקו מלגות שכר לימוד וקיום לאוכלוסיות המוגדרות בייצוג חסר בתעשייה - נשים, החברה החרדית, החברה הערבית, דרוזים, בני העדה האתיופית ותושבי פריפריה גאו־חברתית, לצד תושבים שפונו מביתם.

הקמפוס בשדרות הוא חלק מתוכנית בת חמש שנים של גוגל ואוניברסיטת רייכמן להכשרה והשמה של 3,000 טאלנטים בהייטק הישראלי. התוכנית החלה ב־2022, ומאז נפתחו 10 תוכניות הכשרה בהרצליה, תל אביב, חיפה וירושלים, במקצועות כמו תכנות, דאטה אנליסט, סייבר, ux/ui, שיווק דיגיטלי, devops ועוד. סך ההשקעה בתוכנית נאמד ב־25 מיליון דולר.

בחודש מאי יחלו לפעול שתי הכשרות טכנולוגיות, כאשר השאיפה היא להגיע לכ־70 משתתפים. כל אחד מהם יקבל מימון של מלגת לימוד, מלגת קיום ומכינות באנגלית ומתמטיקה בשווי של כ־50 אלף שקל לאדם. כלומר, סך ההשקעה במהלך נאמדת ב־3.5 מיליון שקל בשלב הראשוני.

התוכניות יועברו במתכונת משולבת - פרונטאלית ומקוונת - כאשר ימי הלימוד הפרונטאליים יתקיימו במשרדי אמדוקס שדרות. לצד התחום המקצועי הן יכללו גם לימודי אנגלית, מיומנויות וכלים להצלחה וליווי להשתלבות בתעשייה. לכל אורך ההכשרה ילווה מרכז החוסן בשדרות את המשתתפים בתוכנית.

500 מועמדים נרשמו

לפי ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, המהלך מהווה בשורה עבור צעירי העיר ועבור האזור כולו, כאשר יותר מ־500 מועמדים כבר נרשמו לתוכנית, ויעברו מיונים בקרוב. "אנו מאמינים שפיתוח הפריפריה, חיזוק תעשיית ההייטק ומתן הזדמנויות שוות להשתלבות בענף מהווים משימה בעלת חשיבות עליונה", אומר ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל.

לדברי פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר אוניברסיטת רייכמן, "השקת התוכנית בעת הזאת מסמלת הלכה למעשה את 'החזרה הביתה' של תושבי העוטף לביתם, לחיזוק משפחתם וחזרה למציאות של חיים ושגרה". גם הראל גבעון, מנכ"ל אמדוקס ישראל, המעסיקה הגדולה בתעשיית ההייטק בנגב המערבי ובעוטף עזה, מתייחס לשגרה החדשה ומספר כי "בימים אלו אנו נערכים להחזרת והרחבת הפעילות במשרדנו בשדרות, תוך העמקת מעורבותנו בחיי הקהילה בעיר ובעוטף".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

משרד התפוצות

משרד התפוצות יוצא ביוזמה חדשה שבמסגרתה מוענקים כ-25 מיליון שקל לכ-100 מיזמים אזרחיים הפועלים בזירת ההסברה החל מה-7 באוקטובר. המענקים ניתנים לארגונים קטנים שפועלים הן במרחב הפיזי והן במרחב הווירטואלי. במסגרת היוזמה, כל אחד מהם יקבל תמיכה של עד 200 אלף שקל, בהתאם לעמידה בתנאי הסף. מענקים אלו מתווספים למענק בסך כ-15 מיליון שקל שניתן למיזמי הסברה אזרחיים עם תחילת המלחמה.

אחד הפרויקטים שיקבלו מימון שייך לחברת התיירות הדיגיטלית Visit2israel, שהתגייסה בכל הערוצים הדיגיטליים שלה לטובת המאבק בחזית ההסברה בעולם מאז ה-7 באוקטובר והקימה "חמ"ל דיגיטלי בסיוע כ-100 משפיענים", בהם אלי פיניש, שריי גבעתי, אורי פפר, יוסי בניון, טל טלמון ועוד.

שריי גבעתי / צילום: צילום מסך מטוויטר
 שריי גבעתי / צילום: צילום מסך מטוויטר

פרויקט אחר הוא מתחם Feel the Facts של חברת אקסטרה מייל, שהוקם כשבועיים אחרי פרוץ המלחמה. "זיהינו שמאות יצרני תוכן, אנשי קריאייטיב ומשפיענים עוסקים בהתנדבות בכדי לייצר תוכן הסברתי חשוב, אך בשל חוסר משאבים הפיצו אותו רק באופן אורגני. הרגשנו שיש חשיבות קריטית להפיץ את התכנים באמצעות קניית מדיה בערוצים הרלוונטיים - בעיקר פייסבוק ואינסטגרם, שהם לא מכוסים על ידי גורמים ממשלתיים", מספרת שרון ישראל, מנכ"לית החברה.

ישראל יצרה שיתופי פעולה עם חמ"לים אזרחיים רבים, משפיענים ומטה משפחות החטופים. "הקמנו צוות פנימי של אנשי שיווק, תוכן ודיגיטל, שמעבר לאיסוף החומרים דאג גם לתרגום בשפות שונות ובעיקר להפצת הקמפיינים במדינות כמו ארה"ב, דרום אפריקה, אוסטרליה והודו. אנחנו מעלים כ-10 קמפיינים מדי שבוע בתקציב גבוה, והמימון יסייע לנו להמשיך את הפעילות".

חברת כלל ביטוח ופיננסים והאוניברסיטה העברית

כלל והאוניברסיטה העברית יצאו במיזם הנצחה לחללות צה"ל ממלחמת "חרבות ברזל". במסגרת המיזם יינתנו מלגות לסטודנטיות מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ששירתו במלחמה בשירות משמעותי. סך היקף המלגות יעמוד על 100 אלף שקל, והן יינתנו בערב הנצחה, שבו יסופרו סיפוריהן של החיילות שנהרגו.

לדברי פרופ' אורלי שדה, דירקטורית בכלל ביטוח ופיננסים ופרופ' למימון באוניברסיטה העברית, שיזמה את המהלך, "האירועים שפקדו אותנו מתחילת מלחמת חרבות הברזל המחישו לכולנו עד כנה נשים הן מרכיב חשוב בחברה הישראלית.

"המיזם שלנו משקף ערכים חשובים כמו העצמה מגדרית, מעורבות בקהילה הישראלית, פיתוח ההשכלה הגבוהה והכלכלה הישראלית, ודאגה לאלו שבזכותן אנו יכולים להמשיך לעשות את עבודתנו. אין לי ספק כי הסטודנטיות שמקבלות את המלגות על תרומתן למדינה בעת הלחימה, ידעו להיות שגרירות של גבורתן ואומץ ליבן של נשות כוחות הביטחון שנפלו".

עמותת מטב

העמותה, המעניקה שירותי טיפול ורווחה, יצרה את הסדנה הייעודית "גם אנחנו התגייסנו" בשיתוף עם צוות "בית בכפר", במטרה לחבר בין סבתות וסבים שהנכד או הנכדה שלהם גויסו למלחמה. במפגשים במסגרת הסדנה עלה צורך בשיח מחזק, ובמתן כלים להתמודדות עם החרדה הגוברת בעקבות המלחמה. משתתפי הסדנה קיבלו, בין היתר, כלים להתמודדות עם המצב, כמו גם להגברת החוסן האישי.

לדברי ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב, "זיהינו את הצורך לתת במה לדאגה ולקושי שמלווים את הסבים והסבתות, שלא תמיד נראים. גם הם זקוקים לתמיכה ולכלים להתמודדות עם הקושי המתמשך".